Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Geplaatst: 05 mar 2016 14:41
Op 23 Jan. 2016 heb ik een Philips 55PUK6400/12 gekocht bij de online winkel van Mediamarkt, dit omdat ze op die dag de stunt van het jaar hadden : 21% op bijna alles !
Nou deze T.V. was op de Philips site 1199,00 euro en die week daarvoor afgeprijsd op de Mediamarkt site voor 739,00 euro, dus aangezien mijn samsung welke 6 jaar oud was en keuren begon te vertonen dus een mooie deal !
Ik wachten op de dag die komen ging en jawel ik heb de T.V. voor 610,00 kunnen kopen, dus ik denk nou dat is een koopje !
Op 29 Jan. 2016 heb ik de T.V netjes ontvangen en heb deze 2 dagen later opgehangen (oude T.V. weg nieuw beugeltje je kent het wel)
En nadat ik alles netjes heb gemonteerd (1 x stroom en 2 x HDMI) en opgehangen ga je lekker op de bank zitten T.V. aan en Updaten ... Instaleren en jahoor hij was klaar.
Mooi ik de Ziggo decoder aan en let the show begin, en ..... zwart beeld ..... 5 min. later Zwart beeld .... ik even de HDMI kabel erin en eruit en jahoor we hebben beeld.
Maar als je maar ook iets aan de zijkant staat word rood paars en blaauw een vlek, in alle hoeken een zwarte waas, bij een wit beeld zie je boven in een gordijn effect.
Ook als de decoder (na dat in eruit trucje) een half uur aanstaat loopt de hele T.V. vast en moet je de stroom er af halen aan zetten weer dat trucje en je kunt weer 30 min. t.v. kijken
Dus ach maandag ik bellen met de Medimarkt en vertel het probleem (geen probleem want ja het kan natuurlijk nooit in 1 keer goed), ik kreeg na wel 1 uur aan de telefoon te wachten een aardige dame.
Sorry voor de lange wacht tijd, dat komt natuurlijk door die 21% weekend, maar goed er gaat een monteur komen, nou prima !
Woensdag 30ste komt er een monteur en vervangt het Moederbord en het scherm ( dus eigenlijk is allen de zwarte achter kap overgezet) en deze aardige meneer hangt hem weer netjes samen op met mij.
En ...... Pech zelfde probleem... hij updaten, drukken op knopjes maar helaas nog steeds niet het gewenste effect.
Nou zegt de monteur geen probleem ik neem wat foto's etc. (van de kleuren, lijnen die dubbel zijn bij een testbeeld noem het maar op) en zal dit gelijk gaan navragen bij Philips.
Nou dat klonk overtuigend, ik zeg nou prima ik wacht het wel even netjes af.
1 Week later, niets maar dan ook niets vernomen, gelukkig is het probleem wel erger geworden, want nu kan ik helemaal meer gee T.V. kijken want als de T.V. erin zit loopt alles gelijk vast.
Ik bellen met de mediamarkt hoe of de status is, nou krijg ik te horen ze moeten eerst het rapport van de monteur afwachten, die ik natuurlijk niet krijg.
Maar dat duurt niet zo lang dus hou vol !
1.5 week later weer Mediamarkt bellen en hetzelfde verhaal, sorry sorry druk en ja we moeten het rapport hebben, maar we hebben er om gevraagd komt goed. (weer een uur in de wacht natuurlijk)
En dit verhaal gaat zo 3 weken door , en krijg zelf te horen misschien is het wel de decoder !
Aha ik op 17-02 Ziggo langs laten komen, deze aardige man heeft de decoder na gekeken, en zag er prima uit.
Maar hij was de beroerdste niet want hij haalde een nieuwe decoder uit zijn bus en sloot deze aan, en nee hoor zelfde probleem
( hij vond het ook wel raar en heeft met 5 verschillende decoders getest maar helaas)
Dus Ziggo weer weg en hup 40,00 armer voor niets !
Totdat ik op 24-02 krijg te horen van de Mediamarkt ja hoor het rapport is binnen, en even lezen ja meneer er staat dat het scherm is vervangen en moederbord en dat het probleem is opgelost ......
Nou even @#@@$$ en nou sorry maar we gaan weer de monteur langs sturen (ik geef al aan dat ik het nu eigenlijk wel gehad heb met deze t.v.)
Op 29-02 komt de monteur weer langs met een hele nieuwe t.v. en sluit deze weer netjes aan, en ...... jahoor geen beeld
Nou ik het verhaal doen dat Ziggo al langs is geweest etc.
Deze monteur haalt uit zijn bus een ander scherm een Panasonic en jahoor daar doet hij het prima, op computer scherm (die heeft ook een HDMI aansluiting) doet hij het ook.
De monteur ziet dit ook en op knopjes drukken collega's bellen heeft geen effect.
Dus deze neemt de nieuwe T.V. weer mee en weet ook niet meer wat hij moet doen.
ik gelijk bellen met Mediamarkt, maar je we moeten natuurlijk weer een rapport hebben, nou die had ik nu wel, ik stoot me nu geen 2 keer mijn neus.
Oh ja nou we zetten het door na iemand die hier verantwoordelijk voor is.
Natuurlijk geen oplossing en al een tijdje geen T.V. kunnen kijken en 40 euro achter de boot plus 35 euro voor een maand abonnement T.V. en natuurlijk al een paar uur eigen tijd welke k vrij moeten nemen voor deze onzin.
Nou deze T.V. was op de Philips site 1199,00 euro en die week daarvoor afgeprijsd op de Mediamarkt site voor 739,00 euro, dus aangezien mijn samsung welke 6 jaar oud was en keuren begon te vertonen dus een mooie deal !
Ik wachten op de dag die komen ging en jawel ik heb de T.V. voor 610,00 kunnen kopen, dus ik denk nou dat is een koopje !
Op 29 Jan. 2016 heb ik de T.V netjes ontvangen en heb deze 2 dagen later opgehangen (oude T.V. weg nieuw beugeltje je kent het wel)
En nadat ik alles netjes heb gemonteerd (1 x stroom en 2 x HDMI) en opgehangen ga je lekker op de bank zitten T.V. aan en Updaten ... Instaleren en jahoor hij was klaar.
Mooi ik de Ziggo decoder aan en let the show begin, en ..... zwart beeld ..... 5 min. later Zwart beeld .... ik even de HDMI kabel erin en eruit en jahoor we hebben beeld.
Maar als je maar ook iets aan de zijkant staat word rood paars en blaauw een vlek, in alle hoeken een zwarte waas, bij een wit beeld zie je boven in een gordijn effect.
Ook als de decoder (na dat in eruit trucje) een half uur aanstaat loopt de hele T.V. vast en moet je de stroom er af halen aan zetten weer dat trucje en je kunt weer 30 min. t.v. kijken
Dus ach maandag ik bellen met de Medimarkt en vertel het probleem (geen probleem want ja het kan natuurlijk nooit in 1 keer goed), ik kreeg na wel 1 uur aan de telefoon te wachten een aardige dame.
Sorry voor de lange wacht tijd, dat komt natuurlijk door die 21% weekend, maar goed er gaat een monteur komen, nou prima !
Woensdag 30ste komt er een monteur en vervangt het Moederbord en het scherm ( dus eigenlijk is allen de zwarte achter kap overgezet) en deze aardige meneer hangt hem weer netjes samen op met mij.
En ...... Pech zelfde probleem... hij updaten, drukken op knopjes maar helaas nog steeds niet het gewenste effect.
Nou zegt de monteur geen probleem ik neem wat foto's etc. (van de kleuren, lijnen die dubbel zijn bij een testbeeld noem het maar op) en zal dit gelijk gaan navragen bij Philips.
Nou dat klonk overtuigend, ik zeg nou prima ik wacht het wel even netjes af.
1 Week later, niets maar dan ook niets vernomen, gelukkig is het probleem wel erger geworden, want nu kan ik helemaal meer gee T.V. kijken want als de T.V. erin zit loopt alles gelijk vast.
Ik bellen met de mediamarkt hoe of de status is, nou krijg ik te horen ze moeten eerst het rapport van de monteur afwachten, die ik natuurlijk niet krijg.
Maar dat duurt niet zo lang dus hou vol !
1.5 week later weer Mediamarkt bellen en hetzelfde verhaal, sorry sorry druk en ja we moeten het rapport hebben, maar we hebben er om gevraagd komt goed. (weer een uur in de wacht natuurlijk)
En dit verhaal gaat zo 3 weken door , en krijg zelf te horen misschien is het wel de decoder !
Aha ik op 17-02 Ziggo langs laten komen, deze aardige man heeft de decoder na gekeken, en zag er prima uit.
Maar hij was de beroerdste niet want hij haalde een nieuwe decoder uit zijn bus en sloot deze aan, en nee hoor zelfde probleem
( hij vond het ook wel raar en heeft met 5 verschillende decoders getest maar helaas)
Dus Ziggo weer weg en hup 40,00 armer voor niets !
Totdat ik op 24-02 krijg te horen van de Mediamarkt ja hoor het rapport is binnen, en even lezen ja meneer er staat dat het scherm is vervangen en moederbord en dat het probleem is opgelost ......
Nou even @#@@$$ en nou sorry maar we gaan weer de monteur langs sturen (ik geef al aan dat ik het nu eigenlijk wel gehad heb met deze t.v.)
Op 29-02 komt de monteur weer langs met een hele nieuwe t.v. en sluit deze weer netjes aan, en ...... jahoor geen beeld
Nou ik het verhaal doen dat Ziggo al langs is geweest etc.
Deze monteur haalt uit zijn bus een ander scherm een Panasonic en jahoor daar doet hij het prima, op computer scherm (die heeft ook een HDMI aansluiting) doet hij het ook.
De monteur ziet dit ook en op knopjes drukken collega's bellen heeft geen effect.
Dus deze neemt de nieuwe T.V. weer mee en weet ook niet meer wat hij moet doen.
ik gelijk bellen met Mediamarkt, maar je we moeten natuurlijk weer een rapport hebben, nou die had ik nu wel, ik stoot me nu geen 2 keer mijn neus.
Oh ja nou we zetten het door na iemand die hier verantwoordelijk voor is.
Natuurlijk geen oplossing en al een tijdje geen T.V. kunnen kijken en 40 euro achter de boot plus 35 euro voor een maand abonnement T.V. en natuurlijk al een paar uur eigen tijd welke k vrij moeten nemen voor deze onzin.