LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dekking van polis, weigering scheidingsmediation

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
flupke52
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2016 15:58

dekking van polis, weigering scheidingsmediation

Ongelezen bericht door flupke52 »

iN april 2012 sloot ik een rechtsbijstandverzekering bij de SNS. In december blijkt de polis andere voorwaarden te hebben gekregen.
Onlangs b keek ik op internet de voorwaarden van de rechtsbijstandverzekering .
Tot mijn blijdschap bleek mediation bij scheiding te zijn meeverzekerd.
Toen ik een aanvraag deed werd mij echter verteld dat ik niet in aanmerking kom omdat mijn polis op de oude voorwaarde RB 1007 loopt en niet op de nieuwe RB1212.
Dit was voor mij een bittere verrassing omdat ik ervan uit ging dat de verzekering bij een verbetering van de voorwaarden wordt aangepast nadat men de consument hierover heeft geïnformeerd en hem dan de keuze laat om in te stemmen met en wijziging of niet.
Een bericht van SNS heb ik nimmer ontvangen.
In de productwijzer stelt SNS:
Tijdens de looptijd van de verzekering kunnen bepaalde zaken veranderen. Zowel bij u als bij de verzekeraar. Het kan bv gaan om.........
uitbreiding of beperking van de dekking
aanpassing van de...
U kunt erop rekenen dat de verzekeraar u op de hoogte houdt van veranderingen die voor u belangrijk zijn.

Nu stelt SNS dat er geen sprake is van een aanpassing van product , doch een vervanging en het neerzetten van een nieuw product.
Vreemd is dat er nooit 2 verschillende rechtsbijstandsverzekeringen gelijktijdig hebben bestaan.
Aan het verzoek mij een RB te leveren conform RB1007 te leveren, kon men niet voldoen op 7-3-2016

Ik wijs erop dat SNS nooit aan zijn interne gedragswijze heeft voldaan , door mij erop te wijzen dat er 10 maanden na het afsluiten betere voorwaarden waren.
Hiermee heeft de SNS niet voldaan aan de zorgplicht zoals in de eigen productwijzer worden omschreven.
Verder is er mi geen sprake van een nieuw product omdat voor de consument slechts 1 RB zichtbaar was op de site.
Met deze stellingname, dat het een nieuw product zou betreffen wil SNS wegkomen onder zijn eigen zorgplicht. Het is mij nooit duidelijk geworden dat er een aanpassing in december 2012 heeft plaatsgevonden en ik ging er dan ook vanuit dat mijn polis voldeed aan de huidig vermelde voorwaarden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dekking van polis, weigering scheidingsmediation

Ongelezen bericht door kweenie »

De SNS heeft zich wel aan de regels gehouden. Er zijn voor jou namelijk geen zaken veranderd. Er waren dan ook geen veranderingen te melden.

Je hebt een bepaald product afgesloten met bepaalde voorwaarden. Als de voorwaarden voor jou zouden veranderen, dan zouden ze je daarvan op de hoogte stellen. Maar dat zou dan mogelijk ook een wijziging in de premie inhouden. Er is door SNS wel een iets ander product 'in de markt gezet', maar dat heeft geen invloed op bestaande producten en eerdere afspraken die ze met jou hebben gemaakt.

Gesloten