LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] teletac
teletac
hoi
mijn vriendin gaat op jachttraining met haar hond
en ze zei dat ze met de teletac trainen....
ik dacht dat de teletac verboden was
ik zat meteen met mijn nekharen omhoog maar het was haar kennelijk zo netjes en mooi uitgelegd dat ze er zelf niet zo'n probleem mee had.
heeft iemand ervaring met dat marteltuig
sabiene
mijn vriendin gaat op jachttraining met haar hond
en ze zei dat ze met de teletac trainen....
ik dacht dat de teletac verboden was
ik zat meteen met mijn nekharen omhoog maar het was haar kennelijk zo netjes en mooi uitgelegd dat ze er zelf niet zo'n probleem mee had.
heeft iemand ervaring met dat marteltuig
sabiene
Re: teletac
teletac dat is een stroom band
ik loop al jaren mee in de jacht en jachttraining ik kan je een ding garanderen jou vrindin zal niet ver komen met haar hond als ze dat ding gaat gebruiken, de training zal uit angst gebazeerd worden en niet door wil to please.
heb menige honden hier door naar de kl.. zie gaan.
Probeer je vrindin te overtuigen dat dat ding weg moet, er is troywens geen een officiele jachtschool(knjv) die zo een apparaat zal dulden.
Helaas zijn ze niet verboden iedereen kan zo een ding aanschaffen.
ik loop al jaren mee in de jacht en jachttraining ik kan je een ding garanderen jou vrindin zal niet ver komen met haar hond als ze dat ding gaat gebruiken, de training zal uit angst gebazeerd worden en niet door wil to please.
heb menige honden hier door naar de kl.. zie gaan.
Probeer je vrindin te overtuigen dat dat ding weg moet, er is troywens geen een officiele jachtschool(knjv) die zo een apparaat zal dulden.
Helaas zijn ze niet verboden iedereen kan zo een ding aanschaffen.
nog maals(ben dezelfde als hier boven)
ik lees net dat de school waar ze naar toe gaat die dingen gebruiken.
Weg wezen daar of het gaat helemaal mis met de hond.
ongelofelijk dat zulke schoeln bestaan!!!!dat is geen KNJV school!!!
De honden en mensen die op NIMROD komen(nimrod is het hoogste wat je op jacht niveau kan doe, je wordt voor uitgenodugd) werken en hebben nooit gewerkt met zo een apparaat.
het heeft absoluut geen nut, je doet je hond alleen opij, met het gevolg dat hij wild(prooi) zal associeren met pijn, je hond zal daarna mischin wel naar je toe komen maar niet uit eigen wil maat uit aangst.
Zoals je merky ben ik pissig hiet over.
Stop ermee en raad aub je vrindin om een echte jachtraining te volgen.
Als je niet weet hoe of wat vraag het maar.
ik lees net dat de school waar ze naar toe gaat die dingen gebruiken.
Weg wezen daar of het gaat helemaal mis met de hond.
ongelofelijk dat zulke schoeln bestaan!!!!dat is geen KNJV school!!!
De honden en mensen die op NIMROD komen(nimrod is het hoogste wat je op jacht niveau kan doe, je wordt voor uitgenodugd) werken en hebben nooit gewerkt met zo een apparaat.
het heeft absoluut geen nut, je doet je hond alleen opij, met het gevolg dat hij wild(prooi) zal associeren met pijn, je hond zal daarna mischin wel naar je toe komen maar niet uit eigen wil maat uit aangst.
Zoals je merky ben ik pissig hiet over.
Stop ermee en raad aub je vrindin om een echte jachtraining te volgen.
Als je niet weet hoe of wat vraag het maar.
die moeten idd verboden moeten worden.
en degene die daar hun hond moet trainen moet dat dingis bij hun zelf om de nek doen.
neem dan geen hond als je hem niet op een gewone normale manier ken trainen.
en degene die daar hun hond moet trainen moet dat dingis bij hun zelf om de nek doen.
neem dan geen hond als je hem niet op een gewone normale manier ken trainen.
Een hond moet luisteren uit respect voor zijn baas en niet vanwege angst.
Een kind sla je toch ook niet, als hij niet wil luisteren.
Nee, zo wil iedereen wel luisteren, ook die hond.Wie heeft de mens het recht gegeven, een dier zo te behandelen.
Het zo strafbaar moeten zijn!
Een kind sla je toch ook niet, als hij niet wil luisteren.
Nee, zo wil iedereen wel luisteren, ook die hond.Wie heeft de mens het recht gegeven, een dier zo te behandelen.
Het zo strafbaar moeten zijn!
gast van 22 april 00.25
bedankt voor je reactie
ik wist niet of het nou officieel verboden was of is.
ik moet zeggen, dat toen ik ooit ging verhuizen (4 jr geleden) en een nieuwe hondenschool opzocht, ik ook bij 1 school kwam waar men nog met teletac trainde.
hier zijn wij dus niet naar toe gegaan hoor.
zowiezo omdat ik een rake opmerking had, die iemand hoorde, en diegene briefte dat meteen aan de eigenaar over, die mij in een volle kantine in de **** wilde zetten..
helaas pindakaas, ik heb mijn mening over zo'n stroommethode en 10 instructeurs kunnen voor me gaan staan wat ze willen, ik stap niet van die mening af.
maar goed,
ik was een beetje verbaasd dat er kennelijk toch nog mee gewerkt word
en vooral dat het mensen zo ''vriendelijk'' uitgelegd word????
vr. groeten
sabiene
bedankt voor je reactie
ik wist niet of het nou officieel verboden was of is.
ik moet zeggen, dat toen ik ooit ging verhuizen (4 jr geleden) en een nieuwe hondenschool opzocht, ik ook bij 1 school kwam waar men nog met teletac trainde.
hier zijn wij dus niet naar toe gegaan hoor.
zowiezo omdat ik een rake opmerking had, die iemand hoorde, en diegene briefte dat meteen aan de eigenaar over, die mij in een volle kantine in de **** wilde zetten..
helaas pindakaas, ik heb mijn mening over zo'n stroommethode en 10 instructeurs kunnen voor me gaan staan wat ze willen, ik stap niet van die mening af.
maar goed,
ik was een beetje verbaasd dat er kennelijk toch nog mee gewerkt word
en vooral dat het mensen zo ''vriendelijk'' uitgelegd word????
vr. groeten
sabiene
Als teletac op een goede manier gebruikt wordt en door de juiste persoon,is het geen martelwerktuig!NEE hoe er door gelijders aan een nek van een hond lopen te trekken dat is goed voor de wervels!Eigenlijk is een klein stroomstootje een veel humaner middel dan al dat geklooi met de riem.Ik vind wel dat je de band niet voor alles moet gebruiken zoals met het appel of speuren.
Ik hoop voor jou dat ze je ook zon band omdoen en dan heel veel stroomstootjes gaan geven zodat je het ook niet meer weet hoe je het hebt .Ikl vind het marteletuig voor honden,en als je er zo over denkt verdien je niet beter!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan moet jij maar eens vanaf het begin van deze topic gaan lezen misschien begrijp jij dan het een en ander .Ik heb alles gelezen.Geen een hond moet je dat aandoen.Als je nog niet eens met je stem kan trainen moet je er mee ophouden.Ik heb wel getraind en die club werd nooit en te nimmer met dat soort banden getraind.En ik had niet zo;n kleine hind.Het was een bouvier.Geweldig getraind.Je hebt die stroomband in het geheel niet nodig.Dus kom niet met verhaal aan datik niets weet maar ik weet wel dat je als je gaat trainen dat met verstand en beleid moet doen.Maar dat jij voor die stroomband bent .
Moet je eerst zelf maar eens een cursus gaan volgen,HOE GA IK MET MIJN HOND OM.Heel belangrijk voor jou.Dus op houden met kwellen,en om een hond te breken,want dan verdien jij geen hond!!!!!!!!!!!!!!!!
Moet je eerst zelf maar eens een cursus gaan volgen,HOE GA IK MET MIJN HOND OM.Heel belangrijk voor jou.Dus op houden met kwellen,en om een hond te breken,want dan verdien jij geen hond!!!!!!!!!!!!!!!!
p.j heb je het zelf al uit geprobeerd teletac ?
viel zeker best mee
je hond heeft het tenslotte ook om
veel succes
ik hoop alleen dat ie je een keer in je flikker bijt
honden vriendin
viel zeker best mee
je hond heeft het tenslotte ook om
veel succes
ik hoop alleen dat ie je een keer in je flikker bijt
honden vriendin
Gaat een hond bij een stichting kopen in nederland die in het buitenland een slecht leven had.Het is mooi dat P.W die stichting steund,Alle lof daar voor maar dan is hij het met die stroomband eens????Dat kan ik niet rijmen.ant geloof me p.w en ik weet waarover ik praat ,diestroombanden moeten weg.En anders er zelf mee om lopen,dan weet jewat het is.Niet een hond redden en een andere laten kwellen.Dat heet dierenmishandeling.En daar was je toch zo tegen??Of meet je nu met twee maten?????Dus kom niet met een klets verhaal dat ik niets weet .Ik weet meer dan je denkt en ik kom op voor dat soort dieren kwellen.Daar ben ik zo kwaad over.
beste p.j,
voor sommige gevallen is mischin de teletac een "hulpmiddel"maar dan praat ik over zeer hopenloos gevallen.
Als je begint met een jacht training en je begint met zo een ding kun je je hond gaan oprapen.
Bij de jachttraining wordt op een bepalde moment getraind zonder riem, kan niet anders omdat de hond moet wild gaan halen die 500 meter verder is.
Dit kun je voor elkaar krijgen alleen als de hond vertrouwen heeft in de afstand, als vertrouwen heeft in de baas, en zelfstandig kan werken, zonder bang te zijn dat er een stroomstoot ergens vandan zou kunnen komen.
een hond die zo een ding draagt bij een jacht training zul je kapot maken, vooral omdat de hond een angst zal opbouwen voor onverwachten stroomstoten.
Als ik hond zou zijn en ik ben op 300 meter afstand en iki krijg zo een stoot dan zou ik goed over na denken als het wel zo veilig is om zo vber te gaan.
nog maals zo een teletac is absoluut negatief voor een jacht training.
Vertrouwen, opbouwen, roedelleiderzijn, respect voor elkaar en alkaar begrijpen dat zijn de ingredienten voor een goeie jachthond.
voor sommige gevallen is mischin de teletac een "hulpmiddel"maar dan praat ik over zeer hopenloos gevallen.
Als je begint met een jacht training en je begint met zo een ding kun je je hond gaan oprapen.
Bij de jachttraining wordt op een bepalde moment getraind zonder riem, kan niet anders omdat de hond moet wild gaan halen die 500 meter verder is.
Dit kun je voor elkaar krijgen alleen als de hond vertrouwen heeft in de afstand, als vertrouwen heeft in de baas, en zelfstandig kan werken, zonder bang te zijn dat er een stroomstoot ergens vandan zou kunnen komen.
een hond die zo een ding draagt bij een jacht training zul je kapot maken, vooral omdat de hond een angst zal opbouwen voor onverwachten stroomstoten.
Als ik hond zou zijn en ik ben op 300 meter afstand en iki krijg zo een stoot dan zou ik goed over na denken als het wel zo veilig is om zo vber te gaan.
nog maals zo een teletac is absoluut negatief voor een jacht training.
Vertrouwen, opbouwen, roedelleiderzijn, respect voor elkaar en alkaar begrijpen dat zijn de ingredienten voor een goeie jachthond.
Als het zo slecht is voor je hond(wat natuurlijk zo is),en het is alleen in heel speciale droevige situaties noodzakelijk onder heel speciale begeleiding(wat ik betwijfel)waarom krijgen we die dingen dan niet verboden?? Weet je wat ook zo erg is??? Die bandjes om de neus met een lijn eraan.Ook zomaar verbieden bij de dierenwinkel te kopen.Doe het dan alleen via de dierenarts.Onder begeleiding.Het is de bedoeling dat de hond leert luisteren of niet trekken maar je mag als baas nooit zelf trekken of rukjes geven.Beestje krijgt geheid een nekhernia.Je hoort het iedereen zeggen en geen dierenprogramma besteed er veel aandacht aan.
nou dat was het weer.
gr.lidi
nou dat was het weer.
gr.lidi
Ik heb het nu voor het eerst gelezen en schrik me te pletterZo kan de mens altijd een hond breken .want dat is het enige waarop de (Mens) een kick krijgt.Omdat die mensen niet gewoon kunnen trainen met hun stem Een mens wil desnoods alle macht over de viervoeter hebben.Die mensen die zo trainen gaan zijn geen mensen.Ik hoop dat ze bij die soort mensen ook een stroomband om doen en er stroomstoten mee geven zodat ze niet meer weten of ze van voren of van achter leven.
Geukkig heb ik het nog niet mee gemaakt maar anders zou ik bij diegene graag de band omdoen.Je hoort en leesd zoveel narigheid over de dieren dat je er str..d ziek van wordtDe mens wil altijd superieur zijn.
Maar wat zullen ze hard naar beneden lazeren.Eigen schuld dikke bult
Moos
Geukkig heb ik het nog niet mee gemaakt maar anders zou ik bij diegene graag de band omdoen.Je hoort en leesd zoveel narigheid over de dieren dat je er str..d ziek van wordtDe mens wil altijd superieur zijn.
Maar wat zullen ze hard naar beneden lazeren.Eigen schuld dikke bult
Moos
Ik vind een teletac een fantastich hulpmiddel en zeer veilig.
Ik kan me indenken dat mensen die er eerst van horen dat ze denken dat het dieren mishandeling is.
Indien een teletac zorgvuldig wordt gebruikt is het de MEEST DIERVRIENDELIJKE manier van trainen.
Zelf heb ik een mechelse herder waarmee ik in de KNPV hondensport zit.
Wat echt zielig is en wat vaak wordt toegepast is de "ophangmethode" de hond luisterd niet en wordt vervolgens gekilled met de slipketting (evt met prikband)
Mijn hond zit bij de KNPV (koninklijke Nederlandse Politiehonden Vereniging) en niet voor commerciele verkoop aan de overheid maar puur als gezinshond
Het gebruik van een teletac mits je het goed toepast is het een perfect hulpmiddel. Je kan een teletac op verschillende standen instellen, je begint op NUL en langzamerhand kan je het opvoeren totdat de hond goed reageerd. en reageren is als hij de Baas meteen aankijkt. DE HOND MAG NIET PIEPEN!!! want dan gebruik je hem verkeerd!!!
Zelf las ik een stukje "je moet de baas zelf zo'n ding om doen om te voelen". nou ik kan je vertellen, mijn teletac staat op 20% van heel te vermogen en IK HEB HET GEVOELD, het is net als of je in je zij wordt gekieteld. Dus mijn mening kietelen is diervriendelijker dan het een slipketting.
Mijn vraag aan u, hoe leert u, uw hond Uitvallen aan de lijn af? Door puur foei te zeggen?? Laat me niet lachen, zeker met een hond die vol temperament zit (Herders, Rottweilers, bouviers etc) nee u zult hem hard aan zijn slip ketting terug trekken, met het gevolg dat de huid van de hond klem komt in de ketting dat doet pas pijn (heeft u wel eens klem gezeten met uw velletje? en deed dat pijn???
En wat als u gekieteld wordt? ook niet prettig he, maar deed het pijn???
Lieve mensen een teletac geeft geen 220V wat uit het stopcontact komt! het is regelbaar en een kleine spanning geeft fantactisch resultaat zonder dat het pijn doet!!
Daarom gebruik liever een teletac verstandig, en gooi die smerige slipkettingen maar weg!!
Ik kan me indenken dat mensen die er eerst van horen dat ze denken dat het dieren mishandeling is.
Indien een teletac zorgvuldig wordt gebruikt is het de MEEST DIERVRIENDELIJKE manier van trainen.
Zelf heb ik een mechelse herder waarmee ik in de KNPV hondensport zit.
Wat echt zielig is en wat vaak wordt toegepast is de "ophangmethode" de hond luisterd niet en wordt vervolgens gekilled met de slipketting (evt met prikband)
Mijn hond zit bij de KNPV (koninklijke Nederlandse Politiehonden Vereniging) en niet voor commerciele verkoop aan de overheid maar puur als gezinshond
Het gebruik van een teletac mits je het goed toepast is het een perfect hulpmiddel. Je kan een teletac op verschillende standen instellen, je begint op NUL en langzamerhand kan je het opvoeren totdat de hond goed reageerd. en reageren is als hij de Baas meteen aankijkt. DE HOND MAG NIET PIEPEN!!! want dan gebruik je hem verkeerd!!!
Zelf las ik een stukje "je moet de baas zelf zo'n ding om doen om te voelen". nou ik kan je vertellen, mijn teletac staat op 20% van heel te vermogen en IK HEB HET GEVOELD, het is net als of je in je zij wordt gekieteld. Dus mijn mening kietelen is diervriendelijker dan het een slipketting.
Mijn vraag aan u, hoe leert u, uw hond Uitvallen aan de lijn af? Door puur foei te zeggen?? Laat me niet lachen, zeker met een hond die vol temperament zit (Herders, Rottweilers, bouviers etc) nee u zult hem hard aan zijn slip ketting terug trekken, met het gevolg dat de huid van de hond klem komt in de ketting dat doet pas pijn (heeft u wel eens klem gezeten met uw velletje? en deed dat pijn???
En wat als u gekieteld wordt? ook niet prettig he, maar deed het pijn???
Lieve mensen een teletac geeft geen 220V wat uit het stopcontact komt! het is regelbaar en een kleine spanning geeft fantactisch resultaat zonder dat het pijn doet!!
Daarom gebruik liever een teletac verstandig, en gooi die smerige slipkettingen maar weg!!
-
Aan Teletac; een werkhond zoals die gebruikt wordt voor de africhting om later dienst te doen als diensthond, daar kan de teletac voor zijn begeleider een nuttig hulpmiddel zijn. MITS verstandig gebruikt en dan alleen om de adrenaline die de hond door de stress niet kwijt kan te doorbreken. Helaas is bekend dat ook binnen de africhting dit ding te pas en te onpas voor de verkeerde situaties gebruikt wordt.
Ikzelf verafschuw die dingen, hou me bezig met positieve vormen van trainen wat hondvriendelijker is en zeker dichter bij de hond staat dan deze vorm van brutisme. Een jachthond heeft absoluut GEEN teletac nodig. Een goed jachthondentrainer zal deze vorm van kwelling dan ook absoluut niet accepteren en de vriendin van de topicopener doet er dan ook verstandiger aan om een andere jachttrainclub op te zoeken, dan daar nog een les te blijven volgen. Het zachte vrije werklustige karakter van een Retriever kan door 1 schok van zo'n martelding voor zijn leven verknald zijn.
Ikzelf verafschuw die dingen, hou me bezig met positieve vormen van trainen wat hondvriendelijker is en zeker dichter bij de hond staat dan deze vorm van brutisme. Een jachthond heeft absoluut GEEN teletac nodig. Een goed jachthondentrainer zal deze vorm van kwelling dan ook absoluut niet accepteren en de vriendin van de topicopener doet er dan ook verstandiger aan om een andere jachttrainclub op te zoeken, dan daar nog een les te blijven volgen. Het zachte vrije werklustige karakter van een Retriever kan door 1 schok van zo'n martelding voor zijn leven verknald zijn.
jeetje, dat men nog over dit teringding praat
wat ik me nog goed herinner is een training van een jaartje of 7 of 8 terug, toen ze op de hondenschool een teletac bij een akita die uitviel gingen gebruiken, de hond keerde zich tegen zijn bazin, en de instructeur kon niet anders dan de akita met een stuk hout op zijn duvel slaan
stelletje achterlijke debielen!
omdat mijn eerste hond ook geen lievertje was was het woord ''teletac'' al eens gevallen, alleen wist ik niet zo goed hoe of wat...
dat hoe of wat heb ik gezien
en het is me altijd bijgebleven, deze hondenschool heb ik ook meteen verlaten en ik ben elders op een rustige en wat diervriendelijke manier gaan trainen, waar slipkettingen trouwens ook verboden zijn.
misschien heeft het meer tijd gekost dan met die teletac maar dat interesseert me geen r**t.
als of mits de teletac goed gebruikt wordt.... je zegt het prima .. als of mits
wat ik me nog goed herinner is een training van een jaartje of 7 of 8 terug, toen ze op de hondenschool een teletac bij een akita die uitviel gingen gebruiken, de hond keerde zich tegen zijn bazin, en de instructeur kon niet anders dan de akita met een stuk hout op zijn duvel slaan
stelletje achterlijke debielen!
omdat mijn eerste hond ook geen lievertje was was het woord ''teletac'' al eens gevallen, alleen wist ik niet zo goed hoe of wat...
dat hoe of wat heb ik gezien
en het is me altijd bijgebleven, deze hondenschool heb ik ook meteen verlaten en ik ben elders op een rustige en wat diervriendelijke manier gaan trainen, waar slipkettingen trouwens ook verboden zijn.
misschien heeft het meer tijd gekost dan met die teletac maar dat interesseert me geen r**t.
als of mits de teletac goed gebruikt wordt.... je zegt het prima .. als of mits