Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Geplaatst: 09 mar 2016 08:38
Beste,
Afgelopen februari heb ik een andere auto gekocht, de Ford Fusion 1.4 uit 2003.
Een mooie, nette auto, reed goed tijdens de proefrit en alles zag er goed uit)
Bovendien kon ik mijn oude, versleten auto gelijk inleveren. Prima dus, ik was tevreden.
De auto gekocht met de voorwaarde dat de gebroken binnenspiegel vervangen zou worden voor een nieuwe. Dit zou snel gebeuren, deze werd gelijk besteld. Na herhaaldelijk vragen en verhalen over dat deze nu echt snel binnen is, heeft de garage de binnenspiegel gelijmd. Dit was niet volgens afspraak. Ik heb dit laten gaan, zo belangrijk vond ik het niet.
Deze garage hoort overigens niet bij de verkoper, maar werkt voor zichzelf en doet af en toe werk voor de verkoper, hier kwam ik later pas achter. De verkoper doet zichzelf voor als bedrijf met goede service en een eigen garage, maar het is eigenlijk gewoon een handelaar die voor zichzelf werkt.
Ik heb dit niet gemerkt, want ik heb de auto gekocht net nadat deze op internet verscheen en de auto nog bij de poetsafdeling stond op een andere locatie.
Na een paar weken kwam ik er achter dat het koelvloeistof niveau afnam. Ik detecteerde zelf een kleine lek in het expansievat. Uiteraard contact opgenomen met de autoverkoper, want zoiets valt onder de 3 maanden garantie die de verkoper op de auto heeft gegeven lijkt mij.
Opnieuw hetzelfde verhaal. Het onderdeel komt snel binnen. Na wederom herhaaldelijk vragen (2 weken verder) een afspraak kunnen maken met dezelfde garage via de verkoper. Deze garage wist van niks. De garage stuurde me weg en de verkoper was niet bereid om deze te vervangen. Verhalen over dat het onderdeel thuis bezorgd is en meneer niet thuis was (welke garage laat onderdelen op zijn huisadres bezorgen?!) en dat hij van niks wist etc. zijn allemaal voorbij gekomen.
Uiteindelijk zelf maar het expansievat vervangen, heel ingewikkeld was het niet.
Gelijk na het vervangen van het expansievat liep het koelvloeistof niveau snel omlaag (van max naar min in een half uur). Dit was zodanig dat ik de auto naar de garage hebt gebracht. Dit was overigens een andere garage. Ik kon met zo'n lekkage niet weken blijven doorrijden en opnieuw het hele circus doorlopen in de hoop dat er dan wel wat gebeurd.
Deze andere garage heeft een gescheurd thermostaathuis gedetecteerd en vervangen. Kosten icm. Vervangen van de snaren (dit zijn geen schokkende bedragen en niet deel van het probleem) waren ruim 400 euro. Maar hopen dat de problemen nu verholpen zijn.
Je zal denken: je hebt toch een factuur voor de garantie? Nee dus.
Bij aanschaf van de auto zou de handelaar tegelijk met het vrijwaringsbewijs van de oude auto de factuur per email sturen. Nu een maand verder en uiteraard na herhaaldelijk vragen heb ik nog steeds geen bon gehad, wel het vrijwaringsbewijs.
Ik wil wel proberen om een deel van de kosten op de verkoper te verhalen, want het lijkt mij dat dit onder garantie valt. En bovendien wil ik graag de bon hebben, want wellicht ontstaan er nog andere problemen in de komende twee maanden.
Is hier iemand die daar tips/mening over heeft?
arantie. Niet lopen kloten met een bedrijf wat veel belooft maar niks levert.
Afgelopen februari heb ik een andere auto gekocht, de Ford Fusion 1.4 uit 2003.
Een mooie, nette auto, reed goed tijdens de proefrit en alles zag er goed uit)
Bovendien kon ik mijn oude, versleten auto gelijk inleveren. Prima dus, ik was tevreden.
De auto gekocht met de voorwaarde dat de gebroken binnenspiegel vervangen zou worden voor een nieuwe. Dit zou snel gebeuren, deze werd gelijk besteld. Na herhaaldelijk vragen en verhalen over dat deze nu echt snel binnen is, heeft de garage de binnenspiegel gelijmd. Dit was niet volgens afspraak. Ik heb dit laten gaan, zo belangrijk vond ik het niet.
Deze garage hoort overigens niet bij de verkoper, maar werkt voor zichzelf en doet af en toe werk voor de verkoper, hier kwam ik later pas achter. De verkoper doet zichzelf voor als bedrijf met goede service en een eigen garage, maar het is eigenlijk gewoon een handelaar die voor zichzelf werkt.
Ik heb dit niet gemerkt, want ik heb de auto gekocht net nadat deze op internet verscheen en de auto nog bij de poetsafdeling stond op een andere locatie.
Na een paar weken kwam ik er achter dat het koelvloeistof niveau afnam. Ik detecteerde zelf een kleine lek in het expansievat. Uiteraard contact opgenomen met de autoverkoper, want zoiets valt onder de 3 maanden garantie die de verkoper op de auto heeft gegeven lijkt mij.
Opnieuw hetzelfde verhaal. Het onderdeel komt snel binnen. Na wederom herhaaldelijk vragen (2 weken verder) een afspraak kunnen maken met dezelfde garage via de verkoper. Deze garage wist van niks. De garage stuurde me weg en de verkoper was niet bereid om deze te vervangen. Verhalen over dat het onderdeel thuis bezorgd is en meneer niet thuis was (welke garage laat onderdelen op zijn huisadres bezorgen?!) en dat hij van niks wist etc. zijn allemaal voorbij gekomen.
Uiteindelijk zelf maar het expansievat vervangen, heel ingewikkeld was het niet.
Gelijk na het vervangen van het expansievat liep het koelvloeistof niveau snel omlaag (van max naar min in een half uur). Dit was zodanig dat ik de auto naar de garage hebt gebracht. Dit was overigens een andere garage. Ik kon met zo'n lekkage niet weken blijven doorrijden en opnieuw het hele circus doorlopen in de hoop dat er dan wel wat gebeurd.
Deze andere garage heeft een gescheurd thermostaathuis gedetecteerd en vervangen. Kosten icm. Vervangen van de snaren (dit zijn geen schokkende bedragen en niet deel van het probleem) waren ruim 400 euro. Maar hopen dat de problemen nu verholpen zijn.
Je zal denken: je hebt toch een factuur voor de garantie? Nee dus.
Bij aanschaf van de auto zou de handelaar tegelijk met het vrijwaringsbewijs van de oude auto de factuur per email sturen. Nu een maand verder en uiteraard na herhaaldelijk vragen heb ik nog steeds geen bon gehad, wel het vrijwaringsbewijs.
Ik wil wel proberen om een deel van de kosten op de verkoper te verhalen, want het lijkt mij dat dit onder garantie valt. En bovendien wil ik graag de bon hebben, want wellicht ontstaan er nog andere problemen in de komende twee maanden.
Is hier iemand die daar tips/mening over heeft?
arantie. Niet lopen kloten met een bedrijf wat veel belooft maar niks levert.