Factuurkosten Ziggo
Geplaatst: 13 mar 2016 18:14
#
Onjuist. Je kan het gewoon zelf terugboeken en blokkeren, als zij onterecht geld zouden afboeken. Lijkt me dat een groot bedrijf als Ziggo echter gewoon alleen terecht geld afboeken, dus dat zou geen probleem moeten zijn.geenmono schreef:Ik wil geen automatische incasso. Hierbij kan namelijk alleen de incasserende partij (dus ZIggo) deze beëindigen.
Dan biedt ziggo je de dienst van betalen per automatische incasso. Weliswaar tegen een vergoeding, eentje die volgens mij redelijk is, immers ze moeten dat acceptgirosysteem voor een steeds kleiner worden de groep in de lucht houden, maar je hébt een keuze.geenmono schreef:Ik betaalde de facturen van Ziggo altijd via de ING bank, via FINBOX. Aan deze digitale acceptgiro's waren geen kosten verbonden. De ING heeft FINBOX afgeschaft en Ziggo heeft mij nu voor de keuze gesteld:
- betalen per acceptgiro (kosten € 1,- per keer)
- automatische incasso
Ik wil geen automatische incasso. Hierbij kan namelijk alleen de incasserende partij (dus ZIggo) deze beëindigen.
Ziggo heeft bovendien eenzijdig besloten niet 4x maar 12x per jaar te factureren. Dat gaat me dus € 12,- per jaar extra kosten.
Ziggo heeft daarbij ook nog eens een MONOPOLY op digitale TV in HD kwaliteit. Ik kan dat niet bij een andere provider afnemen zonder daarnaast ook nog eens een duur internet abonnement af te sluiten. Bovendien is de verwachting dat de kwaliteit achterblijft omdat in de praktijk niet de benodigde datasnelheid gehaald wordt over de koperen telefoondraadjes waarmee ik nu aangesloten ben. In onze regio is geen aanbieder voor glasvezel.
Het verbaast me dat ik over dit onderwerp geen discussies zie. Betaalt iedereen dan met automatische incasso?
En dat monopoly van Ziggo?
R. Jansen
Waaruit blijkt die verplichting dan?OdiugRtv schreef:Ten tweede dient Ziggo minstens 2 gratis betaalmogelijkheden aan te bieden. Doen ze niet.
Huh, maar ze doen het dus wel?OdiugRtv schreef:Zie hier een andere voorbeeld waarbij er wel een combi met mailnotificatie en Ideal gratis wordt aangeboden. Kan Ziggo ook , via MijnZiggo.
https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Polis ... td-p/10257
Ik denk dat 95 % automatisch laat afboeken, van elke afboeking kun je het bedrag laten storneren, Ziggo heeft zeker geen monopoly positie, waarvoor is Ts bang ?????????geenmono schreef:Ik betaalde de facturen van Ziggo altijd via de ING bank, via FINBOX. Aan deze digitale acceptgiro's waren geen kosten verbonden. De ING heeft FINBOX afgeschaft en Ziggo heeft mij nu voor de keuze gesteld:
- betalen per acceptgiro (kosten € 1,- per keer)
- automatische incasso
Ik wil geen automatische incasso. Hierbij kan namelijk alleen de incasserende partij (dus ZIggo) deze beëindigen.
Ziggo heeft bovendien eenzijdig besloten niet 4x maar 12x per jaar te factureren. Dat gaat me dus € 12,- per jaar extra kosten.
Ziggo heeft daarbij ook nog eens een MONOPOLY op digitale TV in HD kwaliteit. Ik kan dat niet bij een andere provider afnemen zonder daarnaast ook nog eens een duur internet abonnement af te sluiten. Bovendien is de verwachting dat de kwaliteit achterblijft omdat in de praktijk niet de benodigde datasnelheid gehaald wordt over de koperen telefoondraadjes waarmee ik nu aangesloten ben. In onze regio is geen aanbieder voor glasvezel.
Het verbaast me dat ik over dit onderwerp geen discussies zie. Betaalt iedereen dan met automatische incasso?
En dat monopoly van Ziggo?
R. Jansen
En dat zou niet anders geweest zijn als je niet per automatische incasso had betaald. Het enige verschil is dat je een bedrag hebt terug moeten boeken en hun rekening blokkeerde. Twee kliks valt dan toch wel mee.geenmono schreef:Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je als consument je geleverde diensten niet wilt betalen via automatische incasso.
Ik heb destijds bij Worldonline meegemaakt dat ze mijn tijdelijk contract na afloop zonder overleg omzetten naar een veel duurder abonnement. Ik kreeg het pas na een half jaar voor elkaar dat dit beëindigd werd (bellen, in de wacht staan tegen betaling, per fax, per mail, geen resultaat). Ondertussen liep de automatische incasso door en natuurlijk heb ik die gestorneerd. Uiteindelijk kreeg ik ook nog Interum justitia achter mij aan.
Voor de tweede keer: dat klopt niet! Je kan zelf de incasso blokkeren nog vóór ze afschrijven en hun rekening blokkeren als dat nodig zou zijn.geenmono schreef:Bij een automatisch incasso heb je zelf geen enkele invloed op het stopzetten ervan. Dat kan alleen het bedrijf aan wie je de machtiging hebt verleend.
Maar de klant kan altijd storneren.geenmono schreef:"Als u een bedrijf of instelling heeft gemachtigd om automatisch geld van uw rekening af te schrijven, dan kunt u deze machtiging stopzetten door bij dat bedrijf een schriftelijk verzoek in te dienen."
Dit staat op de ING website. Alleen het bedrijf kan de incasso stop laten zetten.
Dat is onzin. Verdiep je eerst eens in de werking van incasso's voordat je iets in het wilde weg iets gaat roepen.geenmono schreef:"Als u een bedrijf of instelling heeft gemachtigd om automatisch geld van uw rekening af te schrijven, dan kunt u deze machtiging stopzetten door bij dat bedrijf een schriftelijk verzoek in te dienen."
Dit staat op de ING website. Alleen het bedrijf kan de incasso stop laten zetten.
OdiugRtv schreef:R. Jansen heeft wel degelijk een punt;
Ziggo veranderd de laatste tijd erg veel eenzijdig. Bovendien is automatisch incasso een mooie cash-flow tool waarbij de verkopende partij de meeste winst heeft(incasseert op zijn moment en houdt zijn eigen geld stroom daarmee efficienter onder controle). De klant heeft dus nauwelijks controle over wanneer er van je erkening geld wordt afgeschreven. Hoe meer incassos je op je rekening hebt, des te oncontroleerbaar is je eigen financiele plaatje
Ten tweede dient Ziggo minstens 2 gratis betaalmogelijkheden aan te bieden. Doen ze niet.
Zie hier een andere voorbeeld waarbij er wel een combi met mailnotificatie en Ideal gratis wordt aangeboden. Kan Ziggo ook , via MijnZiggo.
https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Polis ... td-p/10257
1.Accorderen na ontvangst van een digitale factuur in Mijn Ziggo is gratis!geenmono schreef:Inderdaad. Je kunt altijd storneren. Maar je kunt de automatische incasso NIET ZELF STOPPEN. En dat is geen onzin. En daarom wil ik niet met automatisch incasso betalen. Er zijn naast het sturen van een dure acceptgiro genoeg andere methoden om te betalen. Alleen Ziggo biedt die mogelijkheid niet terwijl ze er wel toe verplicht zijn.
Iedereen mag van mij alles automatisch af laten schrijven als ze dat willen. Ik wil dat niet en ik sta in mijn recht om te eisen dat ik op een andere manier kosteloos kan betalen. En daarom post ik dit onderwerp hier.
Je kan weigeren om die euro te betalen en in plaats daarvan het bedrag te betalen dat de bank van Ziggo (ING?) voor de acceptgiro in rekening brengt. Als Ziggo dan naar de rechter gaat dan verliezen ze het.geenmono schreef:De ING heeft FINBOX afgeschaft en Ziggo heeft mij nu voor de keuze gesteld:
- betalen per acceptgiro (kosten € 1,- per keer)
- automatische incasso
Hoeveel jurisprudentie is daar over?alfatrion schreef:Je kan weigeren om die euro te betalen en in plaats daarvan het bedrag te betalen dat de bank van Ziggo (ING?) voor de acceptgiro in rekening brengt. Als Ziggo dan naar de rechter gaat dan verliezen ze het.geenmono schreef:De ING heeft FINBOX afgeschaft en Ziggo heeft mij nu voor de keuze gesteld:
- betalen per acceptgiro (kosten € 1,- per keer)
- automatische incasso
Jeetje, wil je het soms niet snappen ofzo?geenmono schreef:Inderdaad. Je kunt altijd storneren. Maar je kunt de automatische incasso NIET ZELF STOPPEN. En dat is geen onzin. En daarom wil ik niet met automatisch incasso betalen. Er zijn naast het sturen van een dure acceptgiro genoeg andere methoden om te betalen. Alleen Ziggo biedt die mogelijkheid niet terwijl ze er wel toe verplicht zijn.
Iedereen mag van mij alles automatisch af laten schrijven als ze dat willen. Ik wil dat niet en ik sta in mijn recht om te eisen dat ik op een andere manier kosteloos kan betalen. En daarom post ik dit onderwerp hier.