LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Factuurkosten Ziggo
Re: Factuurkosten Ziggo
Kun je jouw motivatie om niet te betalen via incasso toelichten ?
Wat is precies jouw probleem ?
Wanneer je ziggo opzegt stopt ook de incasso. Ook kun je betalingen storneren.
Ik zie geen probleem.
Wat is precies jouw probleem ?
Wanneer je ziggo opzegt stopt ook de incasso. Ook kun je betalingen storneren.
Ik zie geen probleem.
Re: Factuurkosten Ziggo
Ziggo maakt kosten als jij het via een achterhaald systeem van acceptgiro wil betalen.
1 euro is denk ik een fatsoenlijk bedrag daarvoor.
Maar geenmomo, ga toch over op automatische incasso.
1. Dat scheelt jou elke maand een handeling
2. dat scheelt kosten
3. je loopt niet het risico een betaling te vergeten en voor extra kosten te komen staan, of Ziggo op extra kosten te jagen
En staat de afschrijving jou niet aan, dan laat je het storneren. Kost minder tijd/moeite dan nu elke maand dat bedrag overschrijven.
En het klinkt leuk MONOPOLY positie op HD tv. Maar je hoeft daar niet voor te kiezen.
Jij kunt uit de lucht nog altijd Nederland 1/2/3 halen, volgens mij.
Ik heb tv van Tele2 via internet. Over "koperen telefoondraadjes" zoals jij het noemt.
Met €15,-/maand ook nog eens fors goedkoper dan Ziggo.
En ik heb dat via een normaal internetabonnement. Een internetabonnement die jij voor je Finbox toch al had . . .
1 euro is denk ik een fatsoenlijk bedrag daarvoor.
Maar geenmomo, ga toch over op automatische incasso.
1. Dat scheelt jou elke maand een handeling
2. dat scheelt kosten
3. je loopt niet het risico een betaling te vergeten en voor extra kosten te komen staan, of Ziggo op extra kosten te jagen
En staat de afschrijving jou niet aan, dan laat je het storneren. Kost minder tijd/moeite dan nu elke maand dat bedrag overschrijven.
En het klinkt leuk MONOPOLY positie op HD tv. Maar je hoeft daar niet voor te kiezen.
Jij kunt uit de lucht nog altijd Nederland 1/2/3 halen, volgens mij.
Ik heb tv van Tele2 via internet. Over "koperen telefoondraadjes" zoals jij het noemt.
Met €15,-/maand ook nog eens fors goedkoper dan Ziggo.
En ik heb dat via een normaal internetabonnement. Een internetabonnement die jij voor je Finbox toch al had . . .
Re: Factuurkosten Ziggo
Onjuist. Je kan het gewoon zelf terugboeken en blokkeren, als zij onterecht geld zouden afboeken. Lijkt me dat een groot bedrijf als Ziggo echter gewoon alleen terecht geld afboeken, dus dat zou geen probleem moeten zijn.geenmono schreef:Ik wil geen automatische incasso. Hierbij kan namelijk alleen de incasserende partij (dus ZIggo) deze beëindigen.
Als je er zelf voor kiest om per acceptgiro te betalen is het logisch dat je daar extra voor moet betalen. Het kost Ziggo immers ook geld om dat te faciliteren en controleren.
Machtig ze dus gewoon en doe niet moeilijk, zou ik zeggen.
Of is er soms een andere reden waarom je geen machtiging wil afgeven?
Re: Factuurkosten Ziggo
Dan biedt ziggo je de dienst van betalen per automatische incasso. Weliswaar tegen een vergoeding, eentje die volgens mij redelijk is, immers ze moeten dat acceptgirosysteem voor een steeds kleiner worden de groep in de lucht houden, maar je hébt een keuze.geenmono schreef:Ik betaalde de facturen van Ziggo altijd via de ING bank, via FINBOX. Aan deze digitale acceptgiro's waren geen kosten verbonden. De ING heeft FINBOX afgeschaft en Ziggo heeft mij nu voor de keuze gesteld:
- betalen per acceptgiro (kosten € 1,- per keer)
- automatische incasso
Ik wil geen automatische incasso. Hierbij kan namelijk alleen de incasserende partij (dus ZIggo) deze beëindigen.
Ziggo heeft bovendien eenzijdig besloten niet 4x maar 12x per jaar te factureren. Dat gaat me dus € 12,- per jaar extra kosten.
Ziggo heeft daarbij ook nog eens een MONOPOLY op digitale TV in HD kwaliteit. Ik kan dat niet bij een andere provider afnemen zonder daarnaast ook nog eens een duur internet abonnement af te sluiten. Bovendien is de verwachting dat de kwaliteit achterblijft omdat in de praktijk niet de benodigde datasnelheid gehaald wordt over de koperen telefoondraadjes waarmee ik nu aangesloten ben. In onze regio is geen aanbieder voor glasvezel.
Het verbaast me dat ik over dit onderwerp geen discussies zie. Betaalt iedereen dan met automatische incasso?
En dat monopoly van Ziggo?
R. Jansen
Overigens is betalen per maand al vele jaren de norm bij ze, dat betalen per kwartaal is volgens mij al van hééél lang geleden. (kan me er vaag iets van herinneren als 16 jaar lange @home/Ziggo klant, maar heb zelf altijd via automatische incasso betaald). In die tussentijd is je internetsnelheid al zeker 4x verhoogd, waar dat met je abonnementsprijs niet is gebeurd. Heb je daar dan ook zo tegen staan fulmineren? Of moeten alle wijzigingen in jouw voordeel zijn?
Maar wat al dat andere over HD zenders etc met het betalen per acceptgiro te maken heeft snap ik niet. Ze hebben overigens geen monopoly op HD zenders, je hebt de KPN's en Tele2's die het bieden via a/v/xDSL en steeds meer via glasvezel, en via de schotel en canal+ kan je ook HD zenders krijgen. Volledig onafhankelijk van Ziggo.
Re: Factuurkosten Ziggo
R. Jansen heeft wel degelijk een punt;
Ziggo veranderd de laatste tijd erg veel eenzijdig. Bovendien is automatisch incasso een mooie cash-flow tool waarbij de verkopende partij de meeste winst heeft(incasseert op zijn moment en houdt zijn eigen geld stroom daarmee efficienter onder controle). De klant heeft dus nauwelijks controle over wanneer er van je erkening geld wordt afgeschreven. Hoe meer incassos je op je rekening hebt, des te oncontroleerbaar is je eigen financiele plaatje
Ten tweede dient Ziggo minstens 2 gratis betaalmogelijkheden aan te bieden. Doen ze niet.
Zie hier een andere voorbeeld waarbij er wel een combi met mailnotificatie en Ideal gratis wordt aangeboden. Kan Ziggo ook , via MijnZiggo.
https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Polis ... td-p/10257
Ziggo veranderd de laatste tijd erg veel eenzijdig. Bovendien is automatisch incasso een mooie cash-flow tool waarbij de verkopende partij de meeste winst heeft(incasseert op zijn moment en houdt zijn eigen geld stroom daarmee efficienter onder controle). De klant heeft dus nauwelijks controle over wanneer er van je erkening geld wordt afgeschreven. Hoe meer incassos je op je rekening hebt, des te oncontroleerbaar is je eigen financiele plaatje
Ten tweede dient Ziggo minstens 2 gratis betaalmogelijkheden aan te bieden. Doen ze niet.
Zie hier een andere voorbeeld waarbij er wel een combi met mailnotificatie en Ideal gratis wordt aangeboden. Kan Ziggo ook , via MijnZiggo.
https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Polis ... td-p/10257
Re: Factuurkosten Ziggo
Waaruit blijkt die verplichting dan?OdiugRtv schreef:Ten tweede dient Ziggo minstens 2 gratis betaalmogelijkheden aan te bieden. Doen ze niet.
Huh, maar ze doen het dus wel?OdiugRtv schreef:Zie hier een andere voorbeeld waarbij er wel een combi met mailnotificatie en Ideal gratis wordt aangeboden. Kan Ziggo ook , via MijnZiggo.
https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Polis ... td-p/10257
Re: Factuurkosten Ziggo
Ik denk dat 95 % automatisch laat afboeken, van elke afboeking kun je het bedrag laten storneren, Ziggo heeft zeker geen monopoly positie, waarvoor is Ts bang ?????????geenmono schreef:Ik betaalde de facturen van Ziggo altijd via de ING bank, via FINBOX. Aan deze digitale acceptgiro's waren geen kosten verbonden. De ING heeft FINBOX afgeschaft en Ziggo heeft mij nu voor de keuze gesteld:
- betalen per acceptgiro (kosten € 1,- per keer)
- automatische incasso
Ik wil geen automatische incasso. Hierbij kan namelijk alleen de incasserende partij (dus ZIggo) deze beëindigen.
Ziggo heeft bovendien eenzijdig besloten niet 4x maar 12x per jaar te factureren. Dat gaat me dus € 12,- per jaar extra kosten.
Ziggo heeft daarbij ook nog eens een MONOPOLY op digitale TV in HD kwaliteit. Ik kan dat niet bij een andere provider afnemen zonder daarnaast ook nog eens een duur internet abonnement af te sluiten. Bovendien is de verwachting dat de kwaliteit achterblijft omdat in de praktijk niet de benodigde datasnelheid gehaald wordt over de koperen telefoondraadjes waarmee ik nu aangesloten ben. In onze regio is geen aanbieder voor glasvezel.
Het verbaast me dat ik over dit onderwerp geen discussies zie. Betaalt iedereen dan met automatische incasso?
En dat monopoly van Ziggo?
R. Jansen
Re: Factuurkosten Ziggo
#
Laatst gewijzigd door geenmono op 17 mar 2016 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Factuurkosten Ziggo
En dat zou niet anders geweest zijn als je niet per automatische incasso had betaald. Het enige verschil is dat je een bedrag hebt terug moeten boeken en hun rekening blokkeerde. Twee kliks valt dan toch wel mee.geenmono schreef:Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je als consument je geleverde diensten niet wilt betalen via automatische incasso.
Ik heb destijds bij Worldonline meegemaakt dat ze mijn tijdelijk contract na afloop zonder overleg omzetten naar een veel duurder abonnement. Ik kreeg het pas na een half jaar voor elkaar dat dit beëindigd werd (bellen, in de wacht staan tegen betaling, per fax, per mail, geen resultaat). Ondertussen liep de automatische incasso door en natuurlijk heb ik die gestorneerd. Uiteindelijk kreeg ik ook nog Interum justitia achter mij aan.
Voor de tweede keer: dat klopt niet! Je kan zelf de incasso blokkeren nog vóór ze afschrijven en hun rekening blokkeren als dat nodig zou zijn.geenmono schreef:Bij een automatisch incasso heb je zelf geen enkele invloed op het stopzetten ervan. Dat kan alleen het bedrijf aan wie je de machtiging hebt verleend.
Re: Factuurkosten Ziggo
#
Laatst gewijzigd door geenmono op 17 mar 2016 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Factuurkosten Ziggo
Maar de klant kan altijd storneren.geenmono schreef:"Als u een bedrijf of instelling heeft gemachtigd om automatisch geld van uw rekening af te schrijven, dan kunt u deze machtiging stopzetten door bij dat bedrijf een schriftelijk verzoek in te dienen."
Dit staat op de ING website. Alleen het bedrijf kan de incasso stop laten zetten.
Re: Factuurkosten Ziggo
Dat is onzin. Verdiep je eerst eens in de werking van incasso's voordat je iets in het wilde weg iets gaat roepen.geenmono schreef:"Als u een bedrijf of instelling heeft gemachtigd om automatisch geld van uw rekening af te schrijven, dan kunt u deze machtiging stopzetten door bij dat bedrijf een schriftelijk verzoek in te dienen."
Dit staat op de ING website. Alleen het bedrijf kan de incasso stop laten zetten.
Het bedrijf is het eerste aanspreekpunt.
Re: Factuurkosten Ziggo
#
Laatst gewijzigd door geenmono op 17 mar 2016 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Factuurkosten Ziggo
OdiugRtv schreef:R. Jansen heeft wel degelijk een punt;
Ziggo veranderd de laatste tijd erg veel eenzijdig. Bovendien is automatisch incasso een mooie cash-flow tool waarbij de verkopende partij de meeste winst heeft(incasseert op zijn moment en houdt zijn eigen geld stroom daarmee efficienter onder controle). De klant heeft dus nauwelijks controle over wanneer er van je erkening geld wordt afgeschreven. Hoe meer incassos je op je rekening hebt, des te oncontroleerbaar is je eigen financiele plaatje
Ten tweede dient Ziggo minstens 2 gratis betaalmogelijkheden aan te bieden. Doen ze niet.
Zie hier een andere voorbeeld waarbij er wel een combi met mailnotificatie en Ideal gratis wordt aangeboden. Kan Ziggo ook , via MijnZiggo.
https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Polis ... td-p/10257
Dat doen ze dus wel.
1.Accorderen na ontvangst van een digitale factuur in Mijn Ziggo is gratis!
2.Automatische incasso is gratis!
3.Via iDEAL betalen is gratis!
Betalen via een acceptgiro is niet gratis. Dan betaal je € 1,00 extra per factuur. Er zijn wel degelijk meer dan 2 gratis betaalmogelijkheden bij Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/adm ... n/betalen/
Re: Factuurkosten Ziggo
1.Accorderen na ontvangst van een digitale factuur in Mijn Ziggo is gratis!geenmono schreef:Inderdaad. Je kunt altijd storneren. Maar je kunt de automatische incasso NIET ZELF STOPPEN. En dat is geen onzin. En daarom wil ik niet met automatisch incasso betalen. Er zijn naast het sturen van een dure acceptgiro genoeg andere methoden om te betalen. Alleen Ziggo biedt die mogelijkheid niet terwijl ze er wel toe verplicht zijn.
Iedereen mag van mij alles automatisch af laten schrijven als ze dat willen. Ik wil dat niet en ik sta in mijn recht om te eisen dat ik op een andere manier kosteloos kan betalen. En daarom post ik dit onderwerp hier.
2.Automatische incasso is gratis!
3.Via iDEAL betalen is gratis!
Betalen via een acceptgiro is niet gratis. Dan betaal je € 1,00 extra per factuur. Er zijn wel degelijk meer dan 2 gratis betaalmogelijkheden bij Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/adm ... n/betalen/
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 14 mar 2016 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Factuurkosten Ziggo
Je kan weigeren om die euro te betalen en in plaats daarvan het bedrag te betalen dat de bank van Ziggo (ING?) voor de acceptgiro in rekening brengt. Als Ziggo dan naar de rechter gaat dan verliezen ze het.geenmono schreef:De ING heeft FINBOX afgeschaft en Ziggo heeft mij nu voor de keuze gesteld:
- betalen per acceptgiro (kosten € 1,- per keer)
- automatische incasso
Re: Factuurkosten Ziggo
Hoeveel jurisprudentie is daar over?alfatrion schreef:Je kan weigeren om die euro te betalen en in plaats daarvan het bedrag te betalen dat de bank van Ziggo (ING?) voor de acceptgiro in rekening brengt. Als Ziggo dan naar de rechter gaat dan verliezen ze het.geenmono schreef:De ING heeft FINBOX afgeschaft en Ziggo heeft mij nu voor de keuze gesteld:
- betalen per acceptgiro (kosten € 1,- per keer)
- automatische incasso
Re: Factuurkosten Ziggo
Als je zoekt dan kun je wel het een en ander vinden.
Ziggo heeft op grond van art. 6:47 BW het recht om de directe kosten inrekening te brengen aan de klant. Maar Ziggo mag hooguit de directe kosten inrekening brengen omdat dit zo is bepaald in art. 6:230k BW. En daarover heeft de Europese Commissie een guidance document gepubliceerd. De kantonrechter volgt dat gewoon.
De tarieven van de ING zijn hier te vinden:
https://www.ing.nl/media/ING-tarieven_z ... -37403.pdf
Ziggo heeft op grond van art. 6:47 BW het recht om de directe kosten inrekening te brengen aan de klant. Maar Ziggo mag hooguit de directe kosten inrekening brengen omdat dit zo is bepaald in art. 6:230k BW. En daarover heeft de Europese Commissie een guidance document gepubliceerd. De kantonrechter volgt dat gewoon.
De tarieven van de ING zijn hier te vinden:
https://www.ing.nl/media/ING-tarieven_z ... -37403.pdf
Re: Factuurkosten Ziggo
Jeetje, wil je het soms niet snappen ofzo?geenmono schreef:Inderdaad. Je kunt altijd storneren. Maar je kunt de automatische incasso NIET ZELF STOPPEN. En dat is geen onzin. En daarom wil ik niet met automatisch incasso betalen. Er zijn naast het sturen van een dure acceptgiro genoeg andere methoden om te betalen. Alleen Ziggo biedt die mogelijkheid niet terwijl ze er wel toe verplicht zijn.
Iedereen mag van mij alles automatisch af laten schrijven als ze dat willen. Ik wil dat niet en ik sta in mijn recht om te eisen dat ik op een andere manier kosteloos kan betalen. En daarom post ik dit onderwerp hier.
Zoals meerdere forumleden al hebben aangegeven kan je dat wél. Wanneer je een incassant blokkeert kunnen zij niet meer incasseren en is de automatische incasso stopgezet.
De nette manier is natuurlijk door contact op te nemen met de incassant, maar dit is in geval van malfide bedrijven en onterechte incasso's vaak niet mogelijk en dus ook niet nodig.
Je mag ook gratis via iDeal betalen via zo'n Ziggo account, blijkbaar. Als zij je papieren rekeningen moeten sturen omdat jij het wil mag je daar ook mooi zelf voor betalen. Waarom zouden de andere klanten dat moeten?