LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leeftijdsdiscriminatie bij identiteitsbewijs?
-
Leeftijdsdiscriminatie bij identiteitsbewijs?
zou ik eigenlijk aangifte kunnen doen van discriminatie tegen de/het gemeente/ministerie?
ik snap namelijk niet waarom er zo'n gigantisch prijs verschil zit tussen eenzelfde ID
van iemand die minderjarig is en van iemand die meerderjarig is......
het lijkt mij dat zij de prijs verhogen alleen omdat het kan....
€28,50 en €50,- zijn wel een heel verschil.
ik heb gevraagd wat nou het verschil was tussen de ID bewijzen van een minderjarige
en van een meerderjarige, het antwoord was simpel, leeftijd.....
het kaartje is hetzelfde, de productie is hetzelfde, de informatie op het kaartje is hetzelfde
er komt dus niets bijzonder bij.
en er veranderd ook niets behalve de prijs
het lijkt me sterk dat je opeens €21,50 meer betaald, voor minder aan te passen gegevens,
als je minderjarig bent, moet om de 5 jaar je leeftijd, foto en lengte aangepast worden,
als je meerder jarig bent, alleen leeftijd en foto om de 10 jaar zelfs, dus voor minder werk en omdat je meerderjarig bent betaal je meer?
ik zie €28,50 als de standaard prijs, er wordt ook niet gesproken over een korting voor minderjarige.
dus is die €21,50 een verhoging zonder reden? en kan ik daar aangifte van doen?
en zo ja tegen wie zou ik aangifte moeten doen, gemeente of ministerie?
ik snap namelijk niet waarom er zo'n gigantisch prijs verschil zit tussen eenzelfde ID
ik heb gevraagd wat nou het verschil was tussen de ID bewijzen van een minderjarige
het kaartje is hetzelfde, de productie is hetzelfde, de informatie op het kaartje is hetzelfde
het lijkt me sterk dat je opeens €21,50 meer betaald, voor minder aan te passen gegevens,
als je minderjarig bent, moet om de 5 jaar je leeftijd, foto en lengte aangepast worden,
als je meerder jarig bent, alleen leeftijd en foto om de 10 jaar zelfs, dus voor minder werk en omdat je meerderjarig bent betaal je meer?
ik zie €28,50 als de standaard prijs, er wordt ook niet gesproken over een korting voor minderjarige.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2016 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Leeftijdsdiscriminatie bij identiteitsbewijs?
dus minderjarig is 28 euro voor 5 jaar? en meerderjarig 50 euro voor 10 jaar? lijkt me een goede deal
Dat valt allemaal best mee, langer geldig, dus per saldo net zo duur of zelfs goedkoper per gebruiksjaar. Gigantische storm in een piepklein glaasje water.EconomicVictim schreef:zou ik eigenlijk aangifte kunnen doen van discriminatie tegen de/het gemeente/ministerie?
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ofwel respectievelijk 5,60 Euro of 5 Euro per jaar, dus een prijsverschil van 0.60 Euro / jaar.dus minderjarig is 28 euro voor 5 jaar? en meerderjarig 50 euro voor 10 jaar? lijkt me een goede deal
Voor je aangifte gaat doen zou ik me wel eerst verdiepen in de term "Discriminatie".
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Er is een wet die zegt dat kinderen een eigen ID bewijs moeten hebben, maar om nou niet ouders enorm op kosten te jagen, is een ID bewijs voor een minderjarige wat goedkoper gemaakt vanuit de overheid. Verder is er volgens mij een zekere bandbreedte waarbinnen een gemeente eigen prijzen mag bepalen hiervoor, dus ik zou daar beginnen met vragen stellen.EconomicVictim schreef:zou ik eigenlijk aangifte kunnen doen van discriminatie tegen de/het gemeente/ministerie?
-
goede deal hoezo?kokka schreef:dus minderjarig is 28 euro voor 5 jaar? en meerderjarig 50 euro voor 10 jaar? lijkt me een goede deal
kunt u mij toelichten waarom?
Jij vindt de kwantumkorting die je hier krijgt van 6 euro geen goede deal?EconomicVictim schreef:goede deal hoezo?kokka schreef:dus minderjarig is 28 euro voor 5 jaar? en meerderjarig 50 euro voor 10 jaar? lijkt me een goede deal
-
Dat valt allemaal best mee, langer geldig, dus per saldo net zo duur of zelfs goedkoper per gebruiksjaar. Gigantische storm in een piepklein glaasje water.[/quote]
Jij vindt de kwantumkorting die je hier krijgt van 6 euro geen goede deal?[/quote]
de prijs is niet tijdsgebonden,
je betaald of €28,50 per kaart of €50,- per kaart dat betekent dus dat je
in een klap €50,- neertelt voor dezelfde kaart alleen die andere is iets langer geldig....
dan ben je toch duurder uit....
daarnaast ben je pas verplicht als je 14 bent 5 jaar later betaal je ook gewoon €50,-
dus dan krijg je 2 kaarten voor de prijs van 3.... in 15 jaar tijd
je betaald niet voor 5 jaar of 10 maar voor 1 kaartje....
Jij vindt de kwantumkorting die je hier krijgt van 6 euro geen goede deal?[/quote]
de prijs is niet tijdsgebonden,
je betaald of €28,50 per kaart of €50,- per kaart dat betekent dus dat je
in een klap €50,- neertelt voor dezelfde kaart alleen die andere is iets langer geldig....
dan ben je toch duurder uit....
daarnaast ben je pas verplicht als je 14 bent 5 jaar later betaal je ook gewoon €50,-
dus dan krijg je 2 kaarten voor de prijs van 3.... in 15 jaar tijd
je betaald niet voor 5 jaar of 10 maar voor 1 kaartje....
Oftewel: ook hier worden jongeren weer gediscrimineerd...angel1978 schreef:Jij vindt de kwantumkorting die je hier krijgt van 6 euro geen goede deal?EconomicVictim schreef:goede deal hoezo?kokka schreef:dus minderjarig is 28 euro voor 5 jaar? en meerderjarig 50 euro voor 10 jaar? lijkt me een goede deal
Je bent appels met pruimen aan t vergelijken omdat je de geldigheidsduur niet meeneemt in je vergelijking.goede deal hoezo?
Zie diverse berekeningen hierboven , je komt uit op een verschil van 0.70 Euro per jaar.
-
maar het gaat hier eigenlijk niet zo om de prijs
gewoon om het feit dat niet iedereen gelijk wordt behandelt
Voor je aangifte gaat doen zou ik me wel eerst verdiepen in de term "Discriminatie".
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... criminatie
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... criminatie
Ik zie dat meer als draaikontgedrag omdat je eerste stelling (28.50 vs 50) onderuit gehaald is.maar het gaat hier eigenlijk niet zo om de prijs
Er staat het woord "Onterecht" in de definitie van het woord discriminatie.
Als alleen "prijsverschil" tussen leeftijdsgroepen een reden is om het "discriminatie" te laten heten dan weet ik er nog wel een paar voor je : jongeren betalen meer premie bij een autoverzekering, ouderenkorting in bijvoorbeeld het openbaar vervoer etc.
-
die geldigheidsduur staat alleen omdat men veranderd in de loop van tijdbprosman schreef:Je bent appels met pruimen aan t vergelijken omdat je de geldigheidsduur niet meeneemt in je vergelijking.goede deal hoezo?
Zie diverse berekeningen hierboven , je komt uit op een verschil van 0.70 Euro per jaar.
dat gaat wat langzamer na 18 jaar, met andere woorden ze proberen extra geld te vangen
voor niet aangeschafte producten die anders om de 5 jaar aangeschaft zou moeten worden...
dus het kan niet berekent worden over 5 of 10 jaar maar als 1 product....
het is dus €28.50 of €50,- niet €5,70 per jaar of €5,- per jaar
je betaald just letterlijk voor lucht....
want owee als gemeente/ministerie geld misloopt....
dan maar leeftijd discriminatie?
-
*niet drinken onder de 16EconomicVictim schreef:gewoon om het feit dat niet iedereen gelijk wordt behandelt
*je rijbewijs pas halen als je 18 bent
*trouwen als je 18 bent
*stemmen als je 18 bent
Allemaal onrecht....
Etc etc etc. Ligt het aan mij .....waar gaat dit over
Een verschil van € 0.60 per jaar oftewel een stuiver per maand!
Ik gok dat je meer kans maakt in de zwarte pieten discussie.dan maar leeftijd discriminatie?
Als het ene 5 jaar geldig is en het andere 10 jaar is het niet het zelfde product.dus het kan niet berekent worden over 5 of 10 jaar maar als 1 product....
-
jongeren hebben minder ervaring en dus hoger risico dat verlaagt per (tijdsduur zonder schade)bprosman schreef:Ik zie dat meer als draaikontgedrag omdat je eerste stelling (28.50 vs 50) onderuit gehaald is.maar het gaat hier eigenlijk niet zo om de prijs
Er staat het woord "Onterecht" in de definitie van het woord discriminatie.
Als alleen "prijsverschil" tussen leeftijdsgroepen een reden is om het "discriminatie" te laten heten dan weet ik er nog wel een paar voor je : jongeren betalen meer premie bij een autoverzekering, ouderenkorting in bijvoorbeeld het openbaar vervoer etc.
ouderenkorting omdat ouderen per definitie niet of minder auto kun rijden of fietsen dus merendeels verplicht zijn openbaar vervoer te nemen
dat is wel iets heel anders....
maar ik zie geen enkele goede reden om ook maar de prijs op te schroeven voor een ID.
<zucht> voor een oudere is hij juist goedkoper. 5 Euro/jaar ipv 5,70 Euro/jaar.maar ik zie geen enkele goede reden om ook maar de prijs op te schroeven voor een ID.
-
*niet drinken onder de 16
*trouwen als je 18 bent
*stemmen als je 18 bent
Allemaal onrecht....
onzin allemaal u vergelijkt mijn appels met citroenen.
nee hoor het feit dat je 2 keer betaald voor 1 product omdat ze anders geld mislopen....
dus als je meerderjarig bent en langzamer verandert mogen ze meer kosten in
rekening brengen?
er kan hier wel om gelachen worden maar sinds wanneer wordt oplichting discriminatie en uitbuiting getolereerd?
*trouwen als je 18 bent
*stemmen als je 18 bent
Allemaal onrecht....
onzin allemaal u vergelijkt mijn appels met citroenen.
nee hoor het feit dat je 2 keer betaald voor 1 product omdat ze anders geld mislopen....
dus als je meerderjarig bent en langzamer verandert mogen ze meer kosten in
rekening brengen?
er kan hier wel om gelachen worden maar sinds wanneer wordt oplichting discriminatie en uitbuiting getolereerd?