Pagina 1 van 1

Novasol

Geplaatst: 16 mar 2016 16:13
door patrickvanhorne
Hallo,

We hebben begin dit jaar een vakantie vastgelegd voor in juli via Novasol. We kozen ervoor om het volledige bedrag meteen te betalen, op de eindschoonmaak van € 50 na, die moet (volgens de richtlijnen van Novasol) ter plaatse betaald worden.

Gisteren kregen we een mail van Novasol om ons te laten weten dat er een wijziging heeft plaatsgevonden bij onze boeking. Wijzelf hadden niets gewijzigd en in de mail stond ook niet wát er precies veranderd zou zijn. Dus pleegde ik een telefoontje.

Het bleek te gaan om de eindschoonmaak: deze is verplicht en de prijs hiervan is verhoogd met € 5.

Nu gaat het mij niet om die € 5, maar mag dit zomaar? Kan een bedrijf zomaar de prijs aanpassen, terwijl wij al een contract met hen hebben? Als ik met een klant een prijs afspreek en mijn vraagprijs verhoogt in de tijd tussen het ondertekenen van het contract en de effectieve betaling, ga ik ook niet ineens de klant laten weten dat hij toch maar even 10 % extra moet betalen.

Is dit juridisch correct?

Groeten,

Patrick

Re: Novasol

Geplaatst: 16 mar 2016 16:23
door Moneyman
Wat staat hierover in de (voorwaarden van) je overeenkomst?

Re: Novasol

Geplaatst: 16 mar 2016 16:32
door Har06
[quote="patrickvanhorne"]Hallo,

We hebben begin dit jaar een vakantie vastgelegd voor in juli via Novasol. We kozen ervoor om het volledige bedrag meteen te betalen, op de eindschoonmaak van € 50 na, die moet (volgens de richtlijnen van Novasol) ter plaatse betaald worden.

Gisteren kregen we een mail van Novasol om ons te laten weten dat er een wijziging heeft plaatsgevonden bij onze boeking. Wijzelf hadden niets gewijzigd en in de mail stond ook niet wát er precies veranderd zou zijn. Dus pleegde ik een telefoontje.

Het bleek te gaan om de eindschoonmaak: deze is verplicht en de prijs hiervan is verhoogd met € 5.

Nu gaat het mij niet om die € 5, maar mag dit zomaar? Kan een bedrijf zomaar de prijs aanpassen, terwijl wij al een contract met hen hebben? Als ik met een klant een prijs afspreek en mijn vraagprijs verhoogt in de tijd tussen het ondertekenen van het contract en de effectieve betaling, ga ik ook niet ineens de klant laten weten dat hij toch maar even 10 % extra moet betalen.

Is dit juridisch correct?

Groeten,

Patrick[
/quote]

Natuurlijk gaat het Patrick om die € 5,00, anders schoffel je Novasol niet onder.

Patrick is akkoord gegaan met de huurprijs excl schoonmaken, misschien is het schoonmaakbedrijf in aparte firma welke z,n prijs verhoogd heeft, € 55,00 om een huis na verblijf te poetsen is m.i erg laag.

Annuleren zal wel mogelijk zijn als je valt over € 5,00 in relatie tot verkeerde voorlichting, maar sja om zo je vakantie te beginnen ??

Re: Novasol

Geplaatst: 21 mar 2016 11:06
door patrickvanhorne
Ondertussen heb ik van Novasol het bericht gekregen dat zij de € 5 betalen.

Fijn dat ze dit doen!

Re: Novasol

Geplaatst: 21 mar 2016 11:14
door moederslink
Mooi! U heeft weer €5 in the pocket !
Novasol is zo gek nog niet....een andere TS kreeg zn hele weekend gecompenseerd na zn klacht dat de jacuzzi nog niet gevuld was :shock:

Re: Novasol

Geplaatst: 21 mar 2016 19:23
door Har06
patrickvanhorne schreef:Ondertussen heb ik van Novasol het bericht gekregen dat zij de € 5 betalen.

Fijn dat ze dit doen!
zo zo wat een heiza ervoor , 2 kopjes koffie 8)