SNS Reisverzekering
Geplaatst: 23 mar 2016 11:31
30 Dec 2016 op vakantie geweest (met de auto) naar Marokko.
Vandaar uit zouden wij op 03-02-2016 een doorreis maken met veerboot naar Genova (italie),
echter werd ik ontzettend ziek, pijnen in mijn zij en onderrug. Na een doktersbezoek op 02-02-2016
en een paar prikken en een tas vol medicijnen verder heeft de dokter mij verteld dat ik niet mag verder reizen voor een duur van
15 dagen, dus ik heb zijn advies opgevolgd kon trouwens ook niet reizen want ik verging van de pijn en kon mijn rug niet buigen.
Ik heb toen mijn boot van 03-02-2016 helaas moeten laten varen, en 13 dagen langer moeten verblijven in een hotel. Ik heb namelijk pas 17-02-2016 mijn reis kunnen vervolgen naar Genova met de boot.
Op 25-02-2016 heb ik online mijn schade gemeld via de site van SNSbank. Ik kreeg direct een automatisch mailtje met
daar in dat ik binnen 5 werkdagen mijn schademelding in behandeling zou worden genomen en ik een schadenummer zou toe gemaild krijgen.
Echter na 5 werkdagen geen gehoor...
Ik heb toen op 07-03-2016 even gebeld om te vragen of ze mijn schade melding in goeie orde hadden ontvangen . Mevrouw had de mail netjes ontvangen en ze vertelde mij dat het ontzettend druk is bij de SNS en dat ze er nog niet aan toe was gekomen , maar ze beloofde mij deze week nog een reactie per mail te geven.
Het is nu vrijdag 11-03-2016 en je raad het al.. Mijn postvak is leeg!
toch maar weer even bellen..
Kreeg een meneer aan de lijn en ik vertelde weer mijn verhaal, En meneer vertelde dat het inderdaad druk is bij de schade meldingen en dat hij mijn melding even voorrang zou geven en volgende week een reactie zou krijgen.
Tijdens het gesprek pakte hij mijn dossier erbij en las het even door en vroeg of ik wel contact had opgenomen met de Alarmcentrale tijdens mijn verblijf,
Ik zei van Nee!? omdat ik op dat moment ziek was en niet echt dacht aan mijn reisverzekering .
Meneer vertelde toen dat hij dit dossier beter zou bestuderen, want het kan zo zijn dat als ik de Alarmcentrale had gebeld dat zij misschien de ziektekosten en medicijnen voordeliger hadden kunnen regelen ..
Op 22-03-2016 eindelijk een mailtje gehad :
Het door u genoemde polisnummer betreft een geroyeerde polis. Onder die polis is geen dekking meer.
Als u inmiddels een andere reisverzekering heeft, dan moet u met de betreffende verzekeraar contact opnemen.
Verder troffen wij alleen kopieën van medische nota’s aan, geen ingevuld schadeformulier. Zonder schadeformulier kunnen wij een melding niet in behandeling nemen.
Een reisverzekering biedt doorgaans alleen een aanvullende dekking op uw zorgverzekering. U moet medische kosten daarom eerst declareren bij uw zorgverzekeraar.
Vergoedt deze de schade niet, of niet volledig, dan schakelt u uw reisverzekering in.
Daartoe dient u een schadeformulier, kopie nota’s en kopie bericht van uw zorgverzekeraar in te dienen.
Wat ik niet snap is dat mijn premie elke maand wel netjes word afgeschreven van mijn rekening maar ik wel geroyeerd ben?
En hoe kan mijn schadeformulier er niet bij zitten als ik wel een meneer van de SNS heb gesproken op 11-03-2016 ,die wel het schadeformulier erbij kon pakken en inhoudelijk op gereageerd heeft. Ik snap dat ik de ziektekosten eerst moet declareren bij mijn zorgverzekeraar ,
maar er word niets gemeld over mijn bootticket en hotelfactuur die ik ook bij geleverd hebt.
Nou mensen ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen .
Vandaar uit zouden wij op 03-02-2016 een doorreis maken met veerboot naar Genova (italie),
echter werd ik ontzettend ziek, pijnen in mijn zij en onderrug. Na een doktersbezoek op 02-02-2016
en een paar prikken en een tas vol medicijnen verder heeft de dokter mij verteld dat ik niet mag verder reizen voor een duur van
15 dagen, dus ik heb zijn advies opgevolgd kon trouwens ook niet reizen want ik verging van de pijn en kon mijn rug niet buigen.
Ik heb toen mijn boot van 03-02-2016 helaas moeten laten varen, en 13 dagen langer moeten verblijven in een hotel. Ik heb namelijk pas 17-02-2016 mijn reis kunnen vervolgen naar Genova met de boot.
Op 25-02-2016 heb ik online mijn schade gemeld via de site van SNSbank. Ik kreeg direct een automatisch mailtje met
daar in dat ik binnen 5 werkdagen mijn schademelding in behandeling zou worden genomen en ik een schadenummer zou toe gemaild krijgen.
Echter na 5 werkdagen geen gehoor...
Ik heb toen op 07-03-2016 even gebeld om te vragen of ze mijn schade melding in goeie orde hadden ontvangen . Mevrouw had de mail netjes ontvangen en ze vertelde mij dat het ontzettend druk is bij de SNS en dat ze er nog niet aan toe was gekomen , maar ze beloofde mij deze week nog een reactie per mail te geven.
Het is nu vrijdag 11-03-2016 en je raad het al.. Mijn postvak is leeg!
toch maar weer even bellen..
Kreeg een meneer aan de lijn en ik vertelde weer mijn verhaal, En meneer vertelde dat het inderdaad druk is bij de schade meldingen en dat hij mijn melding even voorrang zou geven en volgende week een reactie zou krijgen.
Tijdens het gesprek pakte hij mijn dossier erbij en las het even door en vroeg of ik wel contact had opgenomen met de Alarmcentrale tijdens mijn verblijf,
Ik zei van Nee!? omdat ik op dat moment ziek was en niet echt dacht aan mijn reisverzekering .
Meneer vertelde toen dat hij dit dossier beter zou bestuderen, want het kan zo zijn dat als ik de Alarmcentrale had gebeld dat zij misschien de ziektekosten en medicijnen voordeliger hadden kunnen regelen ..
Op 22-03-2016 eindelijk een mailtje gehad :
Het door u genoemde polisnummer betreft een geroyeerde polis. Onder die polis is geen dekking meer.
Als u inmiddels een andere reisverzekering heeft, dan moet u met de betreffende verzekeraar contact opnemen.
Verder troffen wij alleen kopieën van medische nota’s aan, geen ingevuld schadeformulier. Zonder schadeformulier kunnen wij een melding niet in behandeling nemen.
Een reisverzekering biedt doorgaans alleen een aanvullende dekking op uw zorgverzekering. U moet medische kosten daarom eerst declareren bij uw zorgverzekeraar.
Vergoedt deze de schade niet, of niet volledig, dan schakelt u uw reisverzekering in.
Daartoe dient u een schadeformulier, kopie nota’s en kopie bericht van uw zorgverzekeraar in te dienen.
Wat ik niet snap is dat mijn premie elke maand wel netjes word afgeschreven van mijn rekening maar ik wel geroyeerd ben?
En hoe kan mijn schadeformulier er niet bij zitten als ik wel een meneer van de SNS heb gesproken op 11-03-2016 ,die wel het schadeformulier erbij kon pakken en inhoudelijk op gereageerd heeft. Ik snap dat ik de ziektekosten eerst moet declareren bij mijn zorgverzekeraar ,
maar er word niets gemeld over mijn bootticket en hotelfactuur die ik ook bij geleverd hebt.
Nou mensen ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen .