Voor mij geen Asus meer, en zeker niet bij de Media Markt!
Geplaatst: 26 mar 2016 12:15
Vorige week (17-03-2016) heb ik deze tablet (ASUS T100HA) via Media Markt online gekocht. Ging prima. Ook bezorgen verliep zonder problemen. De tablet werkt normaal onder Windows 10. Wel zijn er veel, heel veel bloatware (troepen) van Asus daarop geïnstalleerd. De tablet heeft al weinig intern geheugen en ruimte. En dat wordt nog krapper door die (onnodige) troepen van Asus die op de tablet voor geïnstalleerd zijn.
Toen ik probeerde met Acronis True Image (bootable USB) een complete back-up van de tablet maken, startte het apparaat in een gekanteld scherm op. Alle toet combinaties geprobeerd, geen effect. Een bootable Usb van ander back-up programma (Macrium Reflect) klaar gemaakt en geprobeerd. Precies hetzelfde gekanteld (portret) scherm. Zelfs opstarten van de tablet met de Recovery van Windows 10 eindigt op een gekanteld scherm die niks aan hebt. Terwijl Microsoft adviseert nadrukkelijk om deze herstel USB (Recovery) aan te maken.
Ik heb de Bios geüpdatet en alle Windows 10 updates erop gezet. Geen verschil.
Drie dagen contact met Asus Nederland en meer dan tien e-mails heen en weer heeft niks opgeleverd. Het lijkt alsof men het verschil tussen opstarten vanaf Windows en opstarten vanaf een bootable device (USB, dvd,) niet weet (of niet wil weten). De laatste email van Asus Nederland zegt het genoeg:
“Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Asus heeft de T100 met Windows uitgerust en de Pc met zijn beoogde werking werkt naar ons idee goed.
Mocht u er anders over denken dan verzoek ik u contact op te nemen met de winkel. Wellicht kunnen zij de machine terugnemen, of laten repararen.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet”
Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.
Pluspunt:
Lange accuduur
Minpunten:
32GB opslag krap met Windows 10
Geen usb 3.0-aansluiting in de dock
Meeverende toetsen
Toen ik probeerde met Acronis True Image (bootable USB) een complete back-up van de tablet maken, startte het apparaat in een gekanteld scherm op. Alle toet combinaties geprobeerd, geen effect. Een bootable Usb van ander back-up programma (Macrium Reflect) klaar gemaakt en geprobeerd. Precies hetzelfde gekanteld (portret) scherm. Zelfs opstarten van de tablet met de Recovery van Windows 10 eindigt op een gekanteld scherm die niks aan hebt. Terwijl Microsoft adviseert nadrukkelijk om deze herstel USB (Recovery) aan te maken.
Ik heb de Bios geüpdatet en alle Windows 10 updates erop gezet. Geen verschil.
Drie dagen contact met Asus Nederland en meer dan tien e-mails heen en weer heeft niks opgeleverd. Het lijkt alsof men het verschil tussen opstarten vanaf Windows en opstarten vanaf een bootable device (USB, dvd,) niet weet (of niet wil weten). De laatste email van Asus Nederland zegt het genoeg:
“Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Asus heeft de T100 met Windows uitgerust en de Pc met zijn beoogde werking werkt naar ons idee goed.
Mocht u er anders over denken dan verzoek ik u contact op te nemen met de winkel. Wellicht kunnen zij de machine terugnemen, of laten repararen.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet”
Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.
Pluspunt:
Lange accuduur
Minpunten:
32GB opslag krap met Windows 10
Geen usb 3.0-aansluiting in de dock
Meeverende toetsen