LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Duitse trein gemist door vertraging vliegtuig, wat als?
Duitse trein gemist door vertraging vliegtuig, wat als?
Hallo allemaal,
Even een vraagje, want ik kan alleen het omgedraaide vinden.
In de zomer vlieg ik, vanuit de VS, naar Frankfurt.
Vanaf hier wil ik via NS International een trein boeken.
Ik kom om 7.20 of 8.20 aan en wil de trein boeken voor rond 10 uur.
Hoe werkt het als ik door vertraging met het vliegtuig deze trein mis?
Moet de vliegtuigmaatschappij mij vergoeden? Of zou ik beter een trein later nemen?
Alvast bedankt!
Moet de vliegtuigmaatschappij mij vergoeden? Of zou ik beter een trein later nemen?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Mikkomik op 28 mar 2016 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Duitse trein gemist door vertraging vliegtuig, wat als?
Je kunt een vergoeding krijgen als je met een Europese maatschappij vliegt, en een vertraging hebt van meer dan 3 uur. In het voorbeeld dat je geeft heb je dus geen recht op een vergoeding.
Mocht je om 8.20 aankomen, dan zou ik zeker een trein reserveren van (ver) na 10.00 uur. Je weet maar nooit hoe de grenscontroles tegen die tijd zijn (de kans dat je daardoor de trein mist lijkt me groter dan een vertraagde vlucht).
Mocht je om 8.20 aankomen, dan zou ik zeker een trein reserveren van (ver) na 10.00 uur. Je weet maar nooit hoe de grenscontroles tegen die tijd zijn (de kans dat je daardoor de trein mist lijkt me groter dan een vertraagde vlucht).
De originele aankomst is ook 7.20, maar Expedia geeft +1 er langs aan, weet niet precies waarom.GJvdZ schreef:Je kunt een vergoeding krijgen als je met een Europese maatschappij vliegt, en een vertraging hebt van meer dan 3 uur. In het voorbeeld dat je geeft heb je dus geen recht op een vergoeding.
Die laatste vlucht is van AirBerlin maar wordt verzorgd door American Airlines, wordt dit dan gezien als een Europese maatschappij?
+1 betekent over het algemeen GMT +1, ofwel West Europese tijd. Dat is vooral voor niet Europeanen zodat ze weten hoe laat het dan bij hun is. Wil je het zeker weten, vraag het dan even na bij ExpediaMikkomik schreef:De originele aankomst is ook 7.20, maar Expedia geeft +1 er langs aan, weet niet precies waarom.
Dit is niet relevant. De vergoedingsregeling geldt voor alle maatschappijen die een bestemming hebben in of vanuit de Europese Unie. Elke maatschappij die in Europa landingsrechten aanvraagt tekent voor deze regelgeving.Die laatste vlucht is van AirBerlin maar wordt verzorgd door American Airlines, wordt dit dan gezien als een Europese maatschappij?
Ik zou een tijd van 2 uur aanhouden. Dit is ook de tijd die staat voor een overstap als je verder vliegt vanaf hetzelfde vliegveld. Als je een iets duurder ticket boekt bij NS International mag je meestal de treintijd tot het tijdstip van vertrek nog gratis of tegen geringe kosten wijzigen.
En nu klok verzet is hebben we toch GMT+2 ?olaf79 schreef:+1 betekent over het algemeen GMT +1, ofwel West Europese tijd.
Ik zou gewoon een trein eerder nemen. Verder kan ik je niet helpen. Je zou het juridisch loket kunnen proberen.
De verordening is niet de enigste wetgeving op grond waarvan consumenten vergoedingen kunnen krijgen. De Nederlandse wet kan bijvoorbeeld een regeling voor schadevergoeding.GJvdZ schreef:Je kunt een vergoeding krijgen als je met een Europese maatschappij vliegt, en een vertraging hebt van meer dan 3 uur. In het voorbeeld dat je geeft heb je dus geen recht op een vergoeding.
TS doet er dan ook goed aan om de gegevens te controleren op de feitelijke vertrektijd.16again schreef:En nu klok verzet is hebben we toch GMT+2 ?
Dit blijkt inderdaad te kloppen. GMT doet niet aan zomer en wintertijd omdat het is ingevoerd voordat de zomertijd werd ingevoerd.16again schreef:En nu klok verzet is hebben we toch GMT+2 ?olaf79 schreef:+1 betekent over het algemeen GMT +1, ofwel West Europese tijd.
Mikkomik schreef:Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Wat houd je tegen, om pas een kaartje te kopen als je daadwerkelijk in Frankfurt geland bent.
Van 8.20 tot 10 uur heb je voldoende tijd om dit te regelen.
Dit vooral omdat ik alles geregeld wil hebben, vooral omdat ik geen zin heb om na een lange reis alsnog dingen zou moeten regelen.
Ook de prijzen die ik zie op data verder in de tijd, zijn lager dan van bijvoorbeeld volgende week, en ik weet niet of ze andere prijzen hanteren op het station van Frankfurt.
Ook de prijzen die ik zie op data verder in de tijd, zijn lager dan van bijvoorbeeld volgende week, en ik weet niet of ze andere prijzen hanteren op het station van Frankfurt.
Mikkomik schreef:Dit vooral omdat ik alles geregeld wil hebben, vooral omdat ik geen zin heb om na een lange reis alsnog dingen zou moeten regelen.
Dan moet je in de zure appel bijten, als je de trein mist!
Vremde redenatie na de lange vlucht nog dingen moeten regelen.
Vaker in Frankfurt geland en plenty of time om nog iets te regelen , te eten en te drinken voor de trein vertrekt.
Jij wil dan een andere keuze maken, kan, maar dan......
Briljant topic. Nu wordt er gewoon naar Problemen gezocht die zelfs in hypothese nog niet bestaan.
"Een gewaarschuwd mens telt voor twee."gemist schreef:Briljant topic. Nu wordt er gewoon naar Problemen gezocht die zelfs in hypothese nog niet bestaan.
De laatste zin lijkt me niet af. Maar doet er ook niet toe. TS vliegt met een Duitse airline naar een Duits vliegveld. NL wetgeving is dus totaal niet van toepassing.alfatrion schreef:De verordening is niet de enigste wetgeving op grond waarvan consumenten vergoedingen kunnen krijgen. De Nederlandse wet kan bijvoorbeeld een regeling voor schadevergoeding.GJvdZ schreef:Je kunt een vergoeding krijgen als je met een Europese maatschappij vliegt, en een vertraging hebt van meer dan 3 uur. In het voorbeeld dat je geeft heb je dus geen recht op een vergoeding.
Dat TS naar een Duits Vliegveld vliegt, wilnog niet zeggen, dat het ook een Duitse maatschappij is.
Het is onbelangrijk met welke maatschappij TS vliegt, want TS gaat er al vanuit, dat hij een vergoeding krijgt, of wel de heenvlucht nog niet geweest is.
Misschien wil voor de vlucht al een klachtenformulier invullen en zoekt alleen nog bevestiging van mensen hier.
Het is onbelangrijk met welke maatschappij TS vliegt, want TS gaat er al vanuit, dat hij een vergoeding krijgt, of wel de heenvlucht nog niet geweest is.
Misschien wil voor de vlucht al een klachtenformulier invullen en zoekt alleen nog bevestiging van mensen hier.
De titel dekt de lading niet. Er is nog geen trein gemist.
Informatie zoeken is prima, maar maak er dan iets van als: hoeveel tijd inplannen tussen vlieg- en treinreis?
Informatie zoeken is prima, maar maak er dan iets van als: hoeveel tijd inplannen tussen vlieg- en treinreis?
Ik heb geen enkel idee waar jij het over hebt, en als je niks nuttigs te melden hebt, ga dan alsjeblieft ergens anders reageren.jfortron schreef:Dat TS naar een Duits Vliegveld vliegt, wilnog niet zeggen, dat het ook een Duitse maatschappij is.
Ik wil gewoon weten wat mijn rechten zijn, mocht er iets gebeuren, ik ga er alles behalve uit dat ik een vergoeding krijg.
Na een lange reis, wil ik snel naar huis en heb dus geen zin om lang te wachten, maar ook geen zin om mijn trein te missen en wil dus weten hoe het in zijn werk zou gaan mocht ik hem door onmacht toch missen.
Dit zal mijn tweede vliegreis zijn (vanwege een verschrikkelijke vliegangst), en heb dus 0 ervaring met vertragingen en de wetgeving hier omheen.
Bedankt voor je reactie! Ik probeerde de titel zo duidelijk mogelijk te maken, maar dit was inderdaad verwarrend.mh73 schreef:De titel dekt de lading niet. Er is nog geen trein gemist.
Ik heb hem nu aangepast!
Na een lange reis heb je volgens jou nog tijd tussen 8:20 en 10:00, dus dat is niet voldoende, om een kaartje te bemachtigen?
Ik heb hiervoor al gereageerd dat ik niet pas daar een kaartje wil kopen, nu wel duidelijk?!?jfortron schreef:Na een lange reis heb je volgens jou nog tijd tussen 8:20 en 10:00, dus dat is niet voldoende, om een kaartje te bemachtigen?
Neen, mij is het niet duidelijk waarom, maar verder succes.