Pagina 1 van 1
Prijs in folder verkeerd
Geplaatst: 04 apr 2016 22:22
door nienske.kea-lemmens
in de folder van Expert week 14 staat een aanbieding voor de DECT telefoon voor €33, afgeprijsd van €49. In de winkel zelf hadden se de telefoon niet. In de webshop en in de online folder staat de zelfde telefoon voor €55, afgeprijsd van €69. Nu staat er bij dat er in de folder per abuis een verkeerde prijs staat. Mag dat wel, of moet het artikel toch voor de folderprijs geleverd worden?
Re: Prijs in folder verkeerd
Geplaatst: 04 apr 2016 23:00
door GJvdZ
Er zal ongetwijfeld een statement in de folder staan over mogelijke fouten. Een aangezien zowel de aanbiedingsprijs als de oorspronkelijke prijs niet klopt is het aannemelijk dat het hier om een fout gaat. De prijzen kunnen verkeerd zijn, maar ook het typenummer zou fout kunnen zijn (per ongeluk een duurder type vermeld bijvoorbeeld).
Re: Prijs in folder verkeerd
Geplaatst: 05 apr 2016 08:10
door sjohie
nienske.kea-lemmens schreef:in de folder van Expert week 14 staat een aanbieding voor de DECT telefoon voor €33, afgeprijsd van €49. In de winkel zelf hadden se de telefoon niet. In de webshop en in de online folder staat de zelfde telefoon voor €55, afgeprijsd van €69. Nu staat er bij dat er in de folder per abuis een verkeerde prijs staat. Mag dat wel, of moet het artikel toch voor de folderprijs geleverd worden?
Als daar niet een zinnetje "druk en zetfouten voorbehouden" onder staat misschien juridisch gezien wel. maar in de online folder staat het wel goed. Kan het zijn dat lokale vestigingen nog aparte aanbiedingen in eigen folders lokaal verspreiden?
Re: Prijs in folder verkeerd
Geplaatst: 05 apr 2016 09:17
door witte angora
nienske.kea-lemmens schreef:Nu staat er bij dat er in de folder per abuis een verkeerde prijs staat. Mag dat wel, of moet het artikel toch voor de folderprijs geleverd worden?
Waarom mag een kennelijke fout niet gecorrigeerd worden? Blijkbaar zijn er bij het maken van de folder twee types, een goedkopere en een duurdere, door elkaar gegooid. Dat kan gebeuren, en dat is heel menselijk.
Zolang het in de maatschappij gelukkig niet om regels gaat maar om mensen, mag dat, en hoeft wat mij betreft het artikel niet voor de folderprijs geleverd te worden, zeker niet als er in de folder een zinnetje staat als 'druk- en zetfouten voorbehouden' staat.