LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service KLM
Service KLM
Hoi,
Ik had voor komend weekend een vlucht ( retour ) geboekt met KLM, Nu kan ik door omstandigheden de heenreis niet meemaken en wordt
er door KLM gezegd dat ik niet mee kan op te terug vlucht als ik de heen reis ook niet gemaakt hebt, Naast dat ik het raar vindt dat het zo werkt ( ik betaal
tenslotte voor de retour, Vindt ik het ronduit schandalig dat ze dan nog geld moeten gaan vragen om "het" te regelen zodat ik alsnog de terug vlucht kan nemen, Daar ik vroeg altijd wel met klm wilde vliegen omdat het een nederlands bedrijf is heb ik nu maar gekozen voor een ticket via Ryanair,
Koste me heen en terug minder dan het aanpassen van het Ticket wat KLM me probeerde aan te smeren,
Mijn vraag is nu, Zijn deze praktijken bij KLM normaal ? Ik dacht altijd dat het een service gerichte organisatie was die als je bij hen zelf boekte
daar niet zo heel moeilijk over deed, Nu "stelen" ze onder het mom van "het staat in de regels en het contract" geld van een bezoeker die te goeder trouwe boekt en de voorwaarden accepteert. Volgende keer zal ik in ieder geval niet meer via KLM vliegen,
Groeten.
E.
Ik had voor komend weekend een vlucht ( retour ) geboekt met KLM, Nu kan ik door omstandigheden de heenreis niet meemaken en wordt
er door KLM gezegd dat ik niet mee kan op te terug vlucht als ik de heen reis ook niet gemaakt hebt, Naast dat ik het raar vindt dat het zo werkt ( ik betaal
tenslotte voor de retour, Vindt ik het ronduit schandalig dat ze dan nog geld moeten gaan vragen om "het" te regelen zodat ik alsnog de terug vlucht kan nemen, Daar ik vroeg altijd wel met klm wilde vliegen omdat het een nederlands bedrijf is heb ik nu maar gekozen voor een ticket via Ryanair,
Koste me heen en terug minder dan het aanpassen van het Ticket wat KLM me probeerde aan te smeren,
Mijn vraag is nu, Zijn deze praktijken bij KLM normaal ? Ik dacht altijd dat het een service gerichte organisatie was die als je bij hen zelf boekte
daar niet zo heel moeilijk over deed, Nu "stelen" ze onder het mom van "het staat in de regels en het contract" geld van een bezoeker die te goeder trouwe boekt en de voorwaarden accepteert. Volgende keer zal ik in ieder geval niet meer via KLM vliegen,
Groeten.
E.
Re: Service KLM
Maar euh... Hoe wil je terugvliegen als je er niet heen bent gevlogen?
Re: Service KLM
Met een andere maatschappij die wel later vliegt ?
Re: Service KLM
Waarom zou je dan een retourvlucht kopen?
Re: Service KLM
Niet gelezen dat TS zegt dat hij/zij door omstandigheden geen gebruik kan maken van de heenvlucht? De meeste mensen kopen een vliegticket vantevoren en niet aan de balie op de dag dat ze gaan vliegen.....gemist schreef:Waarom zou je dan een retourvlucht kopen?
Re: Service KLM
Dat klopt. Ryanair is ontzettend star in de voorwaarden maar wel zodanig goedkoop dat je eigenlijk helemaal geen flexibiliteit nodig hebt. Een ticket weggooien en een andere kopen is nog altijd goedkoper dan een ticket met flexibele voorwaarden bij anderen. En in de praktijk blijkt die flexibiliteit ook wel mee te vallen (of tegen te vallen eigenlijk).emakkreel schreef:Daar ik vroeg altijd wel met klm wilde vliegen omdat het een nederlands bedrijf is heb ik nu maar gekozen voor een ticket via Ryanair,
Koste me heen en terug minder dan het aanpassen van het Ticket wat KLM me probeerde aan te smeren,
Re: Service KLM
GjvdZ
Juist daarom vindt ik het raar dat ik als ik bij KLM boek en dus behoorlijk veel meer betaal ( bijna het dubbele ) ik toch niet de flexibiliteit krijg
die je voor de dubbele prijs wel zou mogen verwachten.
Ryanair is inderdaad star en dan weet je dat daarom dacht ik bij KLM te boeken, Blijkbaar is dat een verkeerde gedachte geweest. KLM zijn net zo
erg wat betreft het flexibel opstellen als Ryanair. Latere vlucht ( die dus te veel te laat was voor me aanbieden voor 304 E ) en vervolgens wel zeggen ja we kunnen het wel omruilen dat u terug vlucht begint in Londen en dat u dan de reis terug niet hoeft te maken terug naar londen. Rekenen ze daar wel mooi nog is 80 E extra voor. voor al het geld dat ik aan de klm had gegeven als ik dat gedaan had had ik drie keer op en neer kunnen vliegen.
Ik snap persoonlijk niet dat KLM zo met zijn klanten omgaat, Mensen die te goeder trouw zo bij hen boeken komen bedrogen uit,
Juist daarom vindt ik het raar dat ik als ik bij KLM boek en dus behoorlijk veel meer betaal ( bijna het dubbele ) ik toch niet de flexibiliteit krijg
die je voor de dubbele prijs wel zou mogen verwachten.
Ryanair is inderdaad star en dan weet je dat daarom dacht ik bij KLM te boeken, Blijkbaar is dat een verkeerde gedachte geweest. KLM zijn net zo
erg wat betreft het flexibel opstellen als Ryanair. Latere vlucht ( die dus te veel te laat was voor me aanbieden voor 304 E ) en vervolgens wel zeggen ja we kunnen het wel omruilen dat u terug vlucht begint in Londen en dat u dan de reis terug niet hoeft te maken terug naar londen. Rekenen ze daar wel mooi nog is 80 E extra voor. voor al het geld dat ik aan de klm had gegeven als ik dat gedaan had had ik drie keer op en neer kunnen vliegen.
Ik snap persoonlijk niet dat KLM zo met zijn klanten omgaat, Mensen die te goeder trouw zo bij hen boeken komen bedrogen uit,
Re: Service KLM
Ik denk dat deze voorwaarden onredelijk bezwarend zijn. Je koopt 2 tickets en als 1 daarvan niet doorgaat waarom zou de 2e dan ook gecancelled moeten worden. Welk nadeel lijdt KLM hierdoor. Sterker nog ik denk dat het hier om onredelijke verrijking gaat want je kunt er donder op tegen zeggen dat KLM beide stoelen 2x gaat verkopen.
Re: Service KLM
Uitentreure behandeld op dit forum en me dunkt dat we dit niet nog eens over moeten gaan doen. Als TS een rechtzaak aanspant tegen de KLM krijgt hij uitsluitsel.