LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door moederslink »

:P of Olaf niks met dieren heeft zou ik niet zo 123 durven zeggen , wel is mij duidelijk geworden dat hij niks met dieren in gevangenschap , oftewel als huisdier gehouden heeft.
Misschien is hij wel gek op wilde dieren en vrije vogels? :D

Enniewee: zou TS Henderikaa al goed zijn verhuisd met haar kat en hoe? Ik hoor het graag :wink:

Mucha

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Aly2633
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2012 17:28

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door Aly2633 »

Mijn twee katten gaan sinds een paar jaar met ons mee naar Frankrijk. De reis die ongeveer 7 uur duurt vinden ze prima en gaat zonder problemen. Ze zitten in een grote bench die op de achterbank staat. In de bench een afgeschermd ligplaatsje voor beide zodat ze zich kunnen afzonderen. Ook staat er een kattenbak in waar ze gewoon tijdens het reizen op gaan. Zodra wij gaan rijden kruipen ze in het hokje en slapen dan bijna de hele reis door. Voordat we deze lange ritten gingen maken hebben wij ze aan de bench laten wennen door hem weken in de woonkamer te zetten, daarna af en toe een klein ritje en zo steeds wat verder. Nu weten mijn katten precies dat wanneer de bench te voorschijn komt ze mee op reis mogen. Als je katten rustig laat wennen aan reizen en zelf niet al te gestrest bent en rustig blijft, vinden ze een heleboel goed.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat gaat natuurlijk fijn in een auto die ze dan ook zolangzamerhand gewend zijn, verder dik in orde dan en er wordt goed voor de beide katten gezorgd.
In dit topic ging het over ÷ 6 uur reizen met OV, overstappen, bus, trein en onrust op bv perrons.
Is toch echt wel stressvoller voor de kat.

tjebbekaas
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 apr 2013 18:02

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door tjebbekaas »

Als ik om de een of andere reden mijn kat mee moet nemen in de auto, dan jankt ze zo hemeltergend dat m.i. zelfs de andere weggebruikers het kunnen horen. Ik heb het maar geaccepteerd dat het nu eenmaal zo is.
Je kunt natuurlijk ook wat rondneuzen bij familie of bekenden die misschien wel eens een 'pammetje' ergens voor gebruiken of misschien iets sterkers. en dan i.c.m. een plakje ham.... nu ja je begrijpt me wel.Coco zal in ieder geval een stuk handzamer zijn. En anders een geluidsdichte vervoersmand. Bij de bouw vragen om dikken stukken piepschuim en daar een hokje van maken. Als laatste zou je natuurlijk de kat altijd nog kunnen 'vergeten' bij het verhuizen. Het zal de kat een zorg zijn want die vind toch wel weer een adres maar jij hebt in ieder geval weer een zorg minden.

Mucha

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door kweenie »

tjebbekaas schreef:Bij de bouw vragen om dikken stukken piepschuim en daar een hokje van maken.
Beetje zuurstof zal de kat ook wel fijn vinden. Anders wordt de poes wel héél rustig...

witte angora
Berichten: 30916
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door witte angora »

Een kat 'vergeten'... Vergeet het maar. Bij een van mijn vorige verhuizingen werd de woning gedurende een aantal weken steeds leger. Brammetje, mijn kat, was een buitenkat die rustig een paar dagen weg kon zijn. Maar gaandeweg bleef Brammetje steeds dichter bij huis, en uiteindelijk bleef hij binnen.

Op zeker moment was de woning praktisch leeg. Er lag nog één koffer, en op die koffer zat Bram. Keek me aan met een kop van: 'Waar je ook heen gaat, ik ga wél mee'.

Maar daar hoefde het beest zich helemaal geen zorgen over te maken, dat was allemaal al lang geregeld, ik wilde hem alleen op het laatste moment pas met bench en al in de verhuiswagen zetten. De kat ging mee, en in de woning waar we terecht kwamen heeft hij het nog een aantal jaren prima naar zijn zin gehad, inclusief een flink territorium.

maria.vermeij
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2016 19:21
Contacteer:

Re: Kat verhuizen met OV. Hoe houd ik 'm rustig?

Ongelezen bericht door maria.vermeij »

Ik zou toch wel even langs dierenarts gaan; medicatie kan op leeftijd en gewicht worden berekend en de eventuele bijwerkingen kunnen besproken worden. Verhuizen kost geld, dus ook wat extra voor de kat, lijkt me. Verhuizen is voor elke kat sowieso stressvol, net zoals de rit naar nieuwe huis en het wennen IN het nieuwe huis, maar soms moet dat gewoon. Ik heb eens de kat voor 14 dagen in een goed en leuk pension gedaan; konden wij rustig inpakken en later uitpakken en kwam poeslief in een opgemaakt bedje. Ja, kost iets, maar levert voor alle partijen minder stress op. Vijf uur reizen is erg lang voor een kat, enige sedatie lijkt me dan niet verkeerd. Onze poes poepte altijd door stress in haar vervoersmandje als we jaarlijks naar dierenarts gingen. Wij hadden al een 2e vervoersmand aangeschaft zodat ze op terugweg in een schone mand kon zitten. Je wilt niet weten welke lucht een uitwerpsel van een gestresste kat verspreid; ga daar maar eens 5 uur inztten!

Gesloten