Pagina 1 van 1
Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 06 apr 2016 12:35
door wendy424
In oktober hebben wij de Philips 65PUS9109/12 gekocht, deze heeft eigenlijk nooit optimaal gewerkt. De screen mirroring werkt niet, geluid valt uit, maakt geen verbinding met home cinema en nog vele problemen meer. In januari zijn wij terug gegaan naar de winkel waar we hem gekocht hebben en is er een monteur geweest, er is toen een nieuw moederbord in de tv geplaatst. Afgelopen week is de monteur weer geweest omdat we nog steeds dezelfde problemen hebben, deze keer is het moederbord en de voeding vervangen, maar helaas nog steeds dezelfde problemen.
Gisteren werden wij gebeld dat aankomende vrijdag de tv wordt opgehaald en we een creditnota krijgen maar deze wel moeten besteden in de winkel waar we de tv hebben gekocht.
Gister zijn wij gelijk naar die winkel gegaan om een vergelijkbare tv te zoeken, echter is deze er niet in deze prijsklasse (2000 euro). De goedkoopste die met dezelfde prestaties in de buurt van de prijs komt (samsung) is 500 euro duurder en dit moeten we zelf bijbetalen.
In de winkel is er wel geregeld dat we de garantie die we bij de tv kregen wel omgezet wordt naar de nieuwe tv maar ik vind dit niet meer dan logisch aangezien we deze niet gebruikt hebben omdat het defect nog in de fabrieksgarantie valt.
Ook hebben wij een nieuw home cinema system van Philips erbij gekocht en die gaat met een televisie van een ander merk niet goed werken. We mogen deze terug geven aan de winkel en een ander uitzoeken. (set heeft 195 euro gekost), echter verkopen ze geen home cinema sets meet met een blu ray spelen van samsung, alleen soundbars die vele malen duurder uitvallen en we eigenlijk niet willen omdat we een blu ray speler willen.
Eigenlijk wil ik helemaal niet bijbetalen voor een andere tv, ik kan er niets aan doen dat deze stuk is gegaan, wat vinden jullie moeten we hiermee akkoord gaan of niet?
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 06 apr 2016 17:16
door aspera
Lees eens wat uw rechten zijn hier (Consuwijzer):
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 06 apr 2016 22:27
door audiofreak1
Als jullie van te voren reviews over Philips hadden gelezen had je geen Philips gekocht! Werkelijk alle modellen hebben software problemen die niet op te lossen zijn. Philips is dit jaar voor het laatst op de markt met high end modellen, vanaf volgend jaar gaan ze naar budget en lowbudget modellen omdat ze in de hogere lijn niet meer meekunnen met de concurentie die beduidend minder storingsgevoelig is.
Snap ook niet dat je een home cinema set koopt van 195 euro bij een tv van 2000 euro, dat matcht absoluut niet.
Dat de winkel meegaat in ruiling is fantastisch maar koop je een duurdere tv dan zul je toch bij moeten betalen, je hebt zelf gekozen om een Philips te kopen voor dat bedrag.
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 07 apr 2016 12:20
door witte angora
wendy424 schreef:Eigenlijk wil ik helemaal niet bijbetalen voor een andere tv, ik kan er niets aan doen dat deze stuk is gegaan, wat vinden jullie moeten we hiermee akkoord gaan of niet?
Maar waarom moet de winkel dan bijbetalen voor jouw duurdere tv?
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 07 apr 2016 13:34
door Uw Jurist
U moet de koop ontbinden en dan hebt u recht op uw geld terug. Dan kunt u verder doen wat u wil.
En hoezo gaat de garantie over? Dat kan hooguit gelden voor bijgekochte garantie (wat u nooit moet doen). Als u iets nieuw koopt bij deze winkel hebt u dezelfde rechten als bij ieder nieuw product en daarnaast nog fabrieksgarantie als het goed is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 07 apr 2016 15:51
door wendy424
Uw Jurist schreef:U moet de koop ontbinden en dan hebt u recht op uw geld terug. Dan kunt u verder doen wat u wil.
En hoezo gaat de garantie over? Dat kan hooguit gelden voor bijgekochte garantie (wat u nooit moet doen). Als u iets nieuw koopt bij deze winkel hebt u dezelfde rechten als bij ieder nieuw product en daarnaast nog fabrieksgarantie als het goed is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wij krijgen een creditnota en kunnen die maar in 1 winkelketen uitgeven, dat is het vervelende er aan.
Wij hadden wel garantie bij gekocht maar deze behouden we nu voor onze volgende tv.
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 07 apr 2016 15:53
door wendy424
witte angora schreef:wendy424 schreef:Eigenlijk wil ik helemaal niet bijbetalen voor een andere tv, ik kan er niets aan doen dat deze stuk is gegaan, wat vinden jullie moeten we hiermee akkoord gaan of niet?
Maar waarom moet de winkel dan bijbetalen voor jouw duurdere tv?
Ik ben van mening dat ze mij een vergelijkbaar model moeten aanbieden, ik kan er niets aan doen dat de tv niet werkt, ik moet nu gaan bijbetalen omdat Philips een slechte tv geleverd heeft en dat vind ik raar.
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 07 apr 2016 16:16
door stofzuigertje
Is een voordeliger TV met tegoedbon ook mogelijk?
Als je geen duurdere wilt zou ik daar aan gaan denken.
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 08 apr 2016 09:21
door Uw Jurist
wendy424 schreef:Uw Jurist schreef:U moet de koop ontbinden en dan hebt u recht op uw geld terug. Dan kunt u verder doen wat u wil.
En hoezo gaat de garantie over? Dat kan hooguit gelden voor bijgekochte garantie (wat u nooit moet doen). Als u iets nieuw koopt bij deze winkel hebt u dezelfde rechten als bij ieder nieuw product en daarnaast nog fabrieksgarantie als het goed is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wij krijgen een creditnota en kunnen die maar in 1 winkelketen uitgeven, dat is het vervelende er aan.
Wij hadden wel garantie bij gekocht maar deze behouden we nu voor onze volgende tv.
Ja, dat had u al aangegeven. U begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel. Ik gaf en geef u nogmaals aan dat u recht hebt op uw
geld, dus niet op een creditnota of tegoedbon.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips
Geplaatst: 08 apr 2016 11:37
door audiofreak1
Mediamarkt heeft in opdracht van Philips dit model uitverkocht voor 1999 euro met 5 jaar garantie.
Dit toestel ondersteunt geen 4K, losse mediaplayer die je er gratis bij zou krijgen zal nooit uitgeleverd gaan worden.
Philips wilde zo snel mogelijk van dit brakke incomplete model af over de rug van de consument.
Dus advies: je geld terugvragen waar je recht op hebt!
Vervolgens bij een vakspeciaalzaak een goed toestel kopen en doorsparen voor beter geluid.