Pagina 1 van 1

sanders meubelstad

Geplaatst: 06 apr 2016 19:01
door mary100
Wij hebben een kast en eethoek gekocht in oktober 2015, eethoek was goed kast verkeerd.
Deze hebben we terug laten nemen en toen is ons verteld door de klantenservice hij wordt geleverd in week 10
.
Kast kwam niet, diverse mail gestuurd en ze reageren niet op de mail we krijgen wel een bevestiging, toen koop ontbonden,
TOEN KREGEN WE EEN MAIL DAT DIT NIET KON, WE MOESTEN AFNEMEN VOLGENS CBW VOORWAARDEN.
Maar er staat in dat ze binnen 4 weken moeten leveren na de eerste leverdatum dit was 25 januari, hun beweren van niet en sturen nu dat we de helft moeten betalen en incassokosten en opslagkosten en verzendkosten e.d. Ik wil u waarschuwen koop daar niet, je moet aan betalen en ze willen dat jw betald bij afleveren als het nog in de doos zit
VOLGENS CBW VOORWAARDEN HEBJE NIKS AAN.

Re: sanders meubelstad

Geplaatst: 06 apr 2016 23:56
door stofzuigertje
Bij ingepakte eerst openen en controleren... ook stoot schade is mogelijk en gelijk weigeren als verkeerde....

Jammer dat je nu pas reageerde en ontbinding wegens niet geleverd wat besteld is, dat betekend dat je geen boete hoeft te betalen omdat zij niet leverde wat besteld was is er dus niet geleverd..... en dit vervangende product hoef je niet te accepten.

Re: sanders meubelstad

Geplaatst: 07 apr 2016 19:15
door crazyme
"kast verkeerd" is een beetje vaag. Wat was er verkeerd ? Was er een totaal verkeerde kast geleverd of was de kwaliteit van de kast niet in orde ?

Je bent verplicht om de winkel een redelijke kans te geven om het op te lossen. Wanneer de oplossing het leveren van een nieuwe kast is, is het niet redelijk om te verwachten dat deze er binnen 2 weken is, wanneer het normaal 10 weken duurt. Maar langer wachten dan de normale levertijd is belachelijk.

Even resumerend : kast gekocht in oktober, foutief geleverd eind januari. Dan was de levertijd 3 - 4 maanden. Dat is ongebruikelijk lang. Heeft u de meubels laten opslaan ? (gezien de claim opslagkosten).

Dan werd de fout ontdekt in week 4-2016. De verwachte oplossing zou zich aan moeten dienen in week 10 (6 weken later dus) Inmiddels is het week 14, een uitloop van 4 weken.

U kunt naar de geschillencommissie stappen, maar ik denk dat u het deksel op neus krijgt. De winkel heeft de meubels een paar maand gratis voor u opgeslagen, dan denk ik dat het redelijk is om ze iets meer tijd te geven om het probleem op te lossen.