Pagina 1 van 1

Koop nooit een bank bij Montel

Geplaatst: 07 apr 2016 19:24
door marceltineke
Na 13 weken eindelijk mijn hoekbank ontvangen 25-03-2015 s'morgens om 7.15.op het eerst oog zag de hoekbank er goed uit. Maar na een dag er op zitten kwamen er al plooien in, en bij voldoende daglicht zag je op verschillende plaatsen vlekken in de stof. Drie weken later 16-04-2015 is de servicemonteur gekomen. Vlekken heeft de servicemonteur behandeld, nu nog meer vlekken op de hoekbank. Met Montel gebeld. Nu word de klacht doorgespeeld naar de betreffende leverancier.
30 april is een servicemonteur van POS Polsterservice GmbH geweest en heeft een bezoekrapport opgestel. 28-05-2015 is de hoekbank opgehaald om te herstellen. 23-07-2015 werd eindelijk de hoekbank weer geleverd. Hij zag er niet uit, vlekken, en plooien zitten er nog steeds in. Klanteservice van Montel heeft op 24-07-2015 antwoord apparaat van mij ingesproken met de tekst. Wij hebben de foto's intern bekeken en zijn het met u eens, ziet er nog niet helemaal goed uit. Als oplossing krijg ik een nieuwe hoekbank . Na 12 weken telefoon van Montel dat in de nieuwe hoekbank ook de zelfde vlekken zitten als in de hoekbank die ik heb. Afgesproken om ander stof uit te kiezen. Zo gezegd zo gedaan.
vrijdag 26-02-2016 is dan eindelijk mijn nieuwe hoekbank geleverd. Deze ziet er nog erger uit Door de bezorger zijn er foto's van gemaakt en gebeld met Montel want links onder de armleuning is de stof niet door gestikt, je ziet de vulling zitten dit is goed zichtbaar.
De naden van de zittingen lopen niet door is zelfs meer dan 5cm verschil, tevens zie je ongelijkheid aan de zijkant. Als oplossing geeft Montel aan dat ik weer een nieuwe hoekbank krijg. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan,( dit zou dan de vierde bank worden) heb er geen vertrouwen meer in dat ze een goede hoekbank kunnen leveren en eis nu mijn geld terug, en de zaak af te wikkelen door middel van annulering. Montel weigert alternatieven te bespreken naast het leveren van een nieuwe bank dit vind ik onbegrijpelijk. Ik kan daar - even plat gezegd - met mijn verstand niet bij. Ik krijg nu van Montel 30 procent van de aan koop terug. En dat is het.

Re: Koop nooit een bank bij Montel

Geplaatst: 08 apr 2016 12:08
door crazyme
Montel is aangesloten bij de geschillencommissie Wonen. Daar kunt u ontbinding van de koop vragen. U heeft Montel al de kans geboden om het probleem op te lossen, en dat is duidelijk niet gebeurd.

Re: Koop nooit een bank bij Montel

Geplaatst: 08 apr 2016 17:30
door marceltineke
Heb mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld, maar om naar de geschillencommissie Wonen te gaan vind mijn rechtsbijstand verzekering te duur. Kost hen te veel tijd en mankrachten, zij betalen mij de 70 procent

Re: Koop nooit een bank bij Montel

Geplaatst: 08 apr 2016 18:58
door 16again
Mooie snelle oplossing...
maar op deze manier wordt zo'n verzekering voor rechtsbijstand eigenlijk gewoon een schade verzekering! En komen winkels zoals in dit geval Montel gewoon goed weg.

Wie verbied je overigens om zelfs alsnog naar de geschillencommissie te stappen? :D
Geld van de rechtsbijstand is al binnen, dus er valt alleen maar te winnen

Re: Koop nooit een bank bij Montel

Geplaatst: 08 apr 2016 19:51
door marceltineke
Je hebt helemaal gelijk, dat Montel hier wel heel makkelijk mee wegkomt.
Maar dit is wel een waarschuwing voor toekomstige klanten van Montel.
Om zelf na de geschillencommissie te gaan is mij te moeilijk.

Re: Koop nooit een bank bij Montel

Geplaatst: 14 apr 2016 10:41
door marceltineke
Na goed overleg ben ik voor mij na vollen tevredenheid met Montel tot een afspraak gekomen. Montel geeft een donatie aan KWF kankerfonds

Re: Koop nooit een bank bij Montel

Geplaatst: 14 apr 2016 11:00
door crazyme
Nette en sympathieke oplossing.

Re: Koop nooit een bank bij Montel

Geplaatst: 14 apr 2016 15:12
door prem
Vraag wel om een betalingsafschriftje ;)