Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
Geplaatst: 11 apr 2016 15:03
Eind vorig jaar hebben wij via Vliegwinkel.nl 4 vliegtickets geboekt bij KLM , hiervoor een annuleringsverzekering afgesloten.
Helaas hebben we deze vlucht ivm aanstaande operatie moeten annuleren: de annuleringsverzekering die wij bij de vliegtickets afgesloten hebben, betaald ons het maximum van 70% retour.
Als opmerking staat in de mail het volgende vermeld:
Mochten de annuleringskosten van uw ticket(s) slechts een deel van de ticketwaarde betreffen, dan zal de restitutie van de resterende ticketwaarde door Vliegwinkel.nl worden verzorgd. Afhankelijk van de bij de luchtvaartmaatschappij te volgen restitutieperiode kan hier enige tijd mee gemoeid zijn. Navraag over restituties kunt u doen bij het Vliegwinkel.nl Service Centrum via 0900-7 767 767 (€ 0,40 per min.) of via [email protected] [ Niet van toepassing op uw schadedossier)
Na een telefoontje met vliegwinkel blijkt dat KLM geen restitutie verleend, op mijn vraag waarom ik dan een annuleringsverzekering heb afgesloten, kreeg ik te horen dat ik daarom de 70% in ieder geval nog terug kreeg, anders had ik niets ontvangen.
Hoe had ik kunnen weten dat KLM geen restitutie verleend?
Zijn er meer mensen bekend met bovenstaand verhaal en wat is wijsheid qua handelen?
Ik heb de klantenservice dame gevraagd hoe ik dit in de toekomst eventueel kan voorkomen en ze gaf aan dat dit niet mogelijk is..
De verzekeraar bepaalt wat terug betaald wordt en zij draaien niet op voor "onze" kosten, dat de stoelen in het vliegtuig nogmaals verkocht kunnen worden hebben ze geen boodschap aan!
Kan iemand ons een tip aan de hand doen, hoe we eventueel onze kosten terug betaald zouden kunnen krijgen?
Alvast bedankt voor het reageren!
Met vriendelijke groet,
Theresia
Helaas hebben we deze vlucht ivm aanstaande operatie moeten annuleren: de annuleringsverzekering die wij bij de vliegtickets afgesloten hebben, betaald ons het maximum van 70% retour.
Als opmerking staat in de mail het volgende vermeld:
Mochten de annuleringskosten van uw ticket(s) slechts een deel van de ticketwaarde betreffen, dan zal de restitutie van de resterende ticketwaarde door Vliegwinkel.nl worden verzorgd. Afhankelijk van de bij de luchtvaartmaatschappij te volgen restitutieperiode kan hier enige tijd mee gemoeid zijn. Navraag over restituties kunt u doen bij het Vliegwinkel.nl Service Centrum via 0900-7 767 767 (€ 0,40 per min.) of via [email protected] [ Niet van toepassing op uw schadedossier)
Na een telefoontje met vliegwinkel blijkt dat KLM geen restitutie verleend, op mijn vraag waarom ik dan een annuleringsverzekering heb afgesloten, kreeg ik te horen dat ik daarom de 70% in ieder geval nog terug kreeg, anders had ik niets ontvangen.
Hoe had ik kunnen weten dat KLM geen restitutie verleend?
Zijn er meer mensen bekend met bovenstaand verhaal en wat is wijsheid qua handelen?
Ik heb de klantenservice dame gevraagd hoe ik dit in de toekomst eventueel kan voorkomen en ze gaf aan dat dit niet mogelijk is..
De verzekeraar bepaalt wat terug betaald wordt en zij draaien niet op voor "onze" kosten, dat de stoelen in het vliegtuig nogmaals verkocht kunnen worden hebben ze geen boodschap aan!
Kan iemand ons een tip aan de hand doen, hoe we eventueel onze kosten terug betaald zouden kunnen krijgen?
Alvast bedankt voor het reageren!
Met vriendelijke groet,
Theresia