LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] veranderen van internetprovider

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Rcjb

veranderen van internetprovider

Ongelezen bericht door Rcjb »

Beste forumleden,

Omdat er niets of te weinig activiteit was op onze website en omdat de kosten naar verhouding te hoog waren hebben we besloten naar een andere provider over te stappen. Was geen enkel probleem beweerde de vorige. Zonder enige uitleg of wat dan ook bleek onze e-mail afgesloten. Navraag leerde dat ik het had gedaan en dat het ik ook zelf moest weten. Nu is net de eerste week van het nieuwe kwartaal ingegaan en de provider eist dat er betaald wordt. Ik verhuis niet dagelijks, dus zou het redelijk zijn als de provider je daarop attendeert. Dan had ik de verhuizing aan het eind van het kwartaal gedaan en dan zat ik nu niet met dubbele kosten.

Wie heeft er ook zoiets meegemaakt en hoe heb je het opgelost?

Alvast bedankt

Roberto

Pareltje31

Re: veranderen van internetprovider

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

eerst wilde je weg omdat de kosten te hoog waren en later ivm verhuizing? Misschien even duidelijk je verhaal neerzetten.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Al je vorige email gekoppeld was aan je provider, lijkt me de gang van zaken vrij normaal eigenlijk. Meestal los je zoiets op door een goede backup van je emails te maken en tijdelijk even gebruik te maken van een cloud-based email dienst zoals Gmail of zo. Verschillende providers precies op elkaar aan te laten sluiten qua facturering lijkt me geen simpele kwestie. Een overlap van enige maanden is dus ook niet uitzonderlijk.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Doet een provider een keer wat de klant vraagt is het weer niet goed :-). Meestal zit er bij verhuizing inderdaad wat overlap, je bouwt je wesite en mail op bij de nieuwe provider, test of alles goed werkt en dan laat je het spul (Domeinnaam, DNS etc) verhuizen.
Ik verhuis niet dagelijks, dus zou het redelijk zijn als de provider je daarop attendeert.
Enige (basis)kennis wordt natuurlijk wel veronderstelt.
Als je bij de drogist / apotheek condooms koopt verwacht je dan ook uitgebreide begeleiding ?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ben je zakelijk klant of als particulier? Een particulier contract behoort maandelijks opzegbaar te zijn. (na het eerste jaar)

Rcjb

Ongelezen bericht door Rcjb »

Er zijn altijd mensen die er behagen in scheppen om te sneren. Als je geen positieve feedback kunt geven, onthoud je dan van commentaar. De positieve reacties bedankt.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Rcjb schreef:Als je geen positieve feedback kunt geven, onthoud je dan van commentaar.
Zo werkt het dus niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Rcjb schreef:Beste forumleden,

Omdat er niets of te weinig activiteit was op onze website en omdat de kosten naar verhouding te hoog waren hebben we besloten naar een andere provider over te stappen. Was geen enkel probleem beweerde de vorige. Zonder enige uitleg of wat dan ook bleek onze e-mail afgesloten. Navraag leerde dat ik het had gedaan en dat het ik ook zelf moest weten. Nu is net de eerste week van het nieuwe kwartaal ingegaan en de provider eist dat er betaald wordt. Ik verhuis niet dagelijks, dus zou het redelijk zijn als de provider je daarop attendeert. Dan had ik de verhuizing aan het eind van het kwartaal gedaan en dan zat ik nu niet met dubbele kosten.

Wie heeft er ook zoiets meegemaakt en hoe heb je het opgelost?

Alvast bedankt

Roberto
Meegemaakt niet, maar met een goede voorbereiding hoef je minder op te lossen denk ik. Dus ik denk dat vooral dáár het leermoment in moet zitten.

bprosman

Er zijn altijd mensen die er behagen in scheppen om te sneren. Als je geen positieve feedback kunt geven, onthoud je dan van commentaar. De positieve reacties bedankt.
Dit stuk van mn commentaar overgeslagen ? :
Meestal zit er bij verhuizing inderdaad wat overlap, je bouwt je wesite en mail op bij de nieuwe provider, test of alles goed werkt en dan laat je het spul (Domeinnaam, DNS etc) verhuizen.
En ja, ervaring met meerdere verhuizingen, in 1 geval 800 stuks tegelijk.

bprosman

Dit stuk van mn commentaar overgeslagen ? :
Meestal zit er bij verhuizing inderdaad wat overlap, je bouwt je wesite en mail op bij de nieuwe provider, test of alles goed werkt en dan laat je het spul (Domeinnaam, DNS etc) verhuizen.
En ja, ervaring met meerdere verhuizingen, in 1 geval 800 stuks tegelijk.[/quote]
Dan had ik de verhuizing aan het eind van het kwartaal gedaan en dan zat ik nu niet met dubbele kosten.
Een naadloze verhuizing zonder "outage" kun je eigenlijk niet doen zonder overlap.

Gesloten