Pagina 1 van 1

eindafrekening eneco

Geplaatst: 23 apr 2004 20:49
door Monsma
:x Op 30 december 2003 hebben wij een huis gekocht. Op deze datum hebben wij de eindstanden van alle meters opgenomen.
De gasmeterstand was 6866.
Medio januari kregen wij de nota van ons nieuw aangekochte huis.
De eindnota ging terug tot 1 november 2003. Wij werden gesommeerd om 322,28 Euro te betalen. Op 17 januari heeft mijn man een bezwaar ingediend tegen deze nota.
Op 19 februari kregen wij een reactie van eneco. Wij moesten het volgende opsturen: een kopie van het koopcontract en een verhuisformulier. Dit hebben wij teruggezonden. Tevens werd ons een uitstel van betaling verleend tot 31 maart 2004. De termijnbedragen van 96,00 Euro betalen wij maandelijks. Op 16 februari 2004 kregen wij een betalingsherinnering. Op vrijdag 20 februari 2004 heb ik gebeld met eneco, ik heb gesproken met Marlies van Ewijk. Zij deelde mij mee dat zij een mailtje zou sturen naar Billing en dan zou alles geregeld zijn.
Vervolgens krijgen wij op 8 april 2004 een sommatie van eneco, de betalingsherinnering was nog niet betaald en werd verhoogd met 15,00 Euro sommatiekosten (337,28 Euro). Dit bedrag moesten wij binnen acht dagen betalen of de levering zal worden stopgezet.
Vervolgens heb ik op 15 april 2004 weer gebeld met eneco en gesproken met Martin Stepien. :"Hij zal dit kortsluiten, dit had allang afgedaan moeten zijn". Hij zal mij zo spoedig mogelijk terugbellen, dit is tot op heden (23 april) nog niet gebeurd.Wel krijg ik een gecorrigeerde jaarafrekening van eneco. Het bedrag is nu 357,12 Euro.
De eindstand op deze nota is geschat op 6894. De beginstand is 6331.
Dit klopt niet met de stand die wij hebben opgenomen, die was immers
6866, wat voor ons de beginstand is. Dit scheelt toch 535.
Kunt u ons helpen?


















Re: eindafrekening eneco

Geplaatst: 23 apr 2004 21:13
door MAXIEM
:evil:
Een brief naar de Directie van Eneco sturen met je bezwaren. Herziening van de nota vragen en tevens meedelen dat je binnen drie weken antwoord wil hebben. Als dat antwoord niet bevredigend is, meteen al schrijven dat je een klacht zult indienen bij de geschillencommissie nutsbedrijven (www.sgc.nl). Sukses, groeten Ton.