LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foute adressering door rechtbank. Wat zijn de gevolgen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sanjoo2417

Foute adressering door rechtbank. Wat zijn de gevolgen?

Ongelezen bericht door sanjoo2417 »

Ik ben een procedure gestart tegen mijn ex omtrent het laten vastleggen van een omgangsregeling met mijn zoontje.
Er is een zitting geweest en mijn ex is daar niet verschenen.
Nu is er een uitspraak geweest door de rechter ( beschikking) .

Nu beweerd mijn ex dat ze nooit wat ontvangen heeft van de rechtbank en dat ze nergens van op de hoogte was ???
Kortom zij beweerd dat alles naar het verkeerde adres gestuurd is.
Ik heb mijn advocaat gevraagd of alles naar het goede adres gestuurd is van onze kant, dat blijkt dus het geval te zijn.
Nu zegt mijn advocaat dat waarschijnlijk door de administratie van de rechtbank een fout is gemaakt, en dat die een en ander naar een verkeerd adres hebben gestuurd.
Kortom er is wel een uitspraak, en die moet nageleefd worden.

Kan ik als die beschikking herzien wordt, de rechtbank aansprakelijk stellen voor eventuele extra gemaakte kosten ?
En ook belangrijk mag die beschikking zomaar herzien worden, en wat voor consequenties heeft dit voor mij ?
Ondertussen ligt er een beschikking, die moet dan wel nagekomen worden lijkt mij.
Zou ik bij niet nakomen van de beschikking toch kunnen gaan excecuteren, ondanks de foute adressering ( fout griffie rechtbank).
Of moet zij nu een hoger beroep procedure starten, om tegen deze beschikking in beroep te gaan ?
Kan ik hier een schade vergoeding eisen ?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2016 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

vroem

Re: Foute adressering door rechtbank. Wat zijn de gevolgen?

Ongelezen bericht door vroem »

uw advocaat zou prima in staat moeten zijn deze vragen te beantwoorden lijkt mij toch? waarom niet daar gesteld?

Moneyman

Re: Foute adressering door rechtbank. Wat zijn de gevolgen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is het verzoekschrift niet door de deurwaarder betekend dan? Die zou GBA/BRP-controle moeten hebben toegepast.

Gesloten