Allereerst bedankt voor jullie hulp.
Over de reden van de boete hoef ik het ook niet meer te hebben.
Terecht of onterecht ik was bereid om hem te betalen om er vanaf te zijn.
Echter toen ik de boete had overgemaakt kreeg ik een betalingsherinnering en aan de hand daarvan is er contact opgenomen met het bureau en werd mij verzocht een screenshot te sturen van de betaling. Hiermee dacht ik dat het afgehandeld was. Echter kreeg ik dus afgelopen week de verhoging binnen van 40,- naar 100,- omdat er met het verkeerde kenmerk was overgemaakt. Ook niks over dat de 40,- terug werd overgemaakt alleen of ik even die 100,- kon overmaken.
Ik snap dat als je niet (tijdig) het geld overmaakt dat het bedrag dan verhoogd wordt. Echter als ik zelfs nog een mailtje met daarin de betaling naar hun stuur en het geld niet wordt teruggeboekt kan ik toch niet weten dat er wat mis is gegaan? En dan vind ik de verhoging toch iets wat buitenproportioneel.
Als er verkeerd wordt overgemaakt richting bijv. CJIB kijken ze of er onder jouw naam een bedrag openstaat en dan verrekenen ze het daarmee of storten ze het terug. Zie ook:
https://www.cjib.nl/?ig_url=https://faq ... vermeld%3F
Het is ook niet overgemaakt naar een verkeerde rekening. Het geld is immers binnengekomen echter kan het systeem mijn betaling niet koppelen aan mijn boete.
Het gaat mij er om wat mijn rechtsgeldige opties / gevolgen zijn indien:
1. Probeer aan te tonen dat je wel al betaald hebt zodat je de verhoging niet hoeft te betalen -> gedaan, echter geven hun aan eigen schuld dikke bult
2. Het nieuwe bedrag minus het reeds betaalde bedrag onder het juiste kenmerk betalen -> als het echt niet anders is... blijft wel heel zuur van 40,- naar over de 100,-
3. Het nieuwe bedrag betalen en daarna de €40 terug proberen te krijgen. -> geen optie m.i. denk namelijk dat ik dan kan fluiten naar de 40,-
4. Helemaal niks meer doen en afwachten wat het incassobureau verder onderneemt. -> wat kunnen ze me dan maken?