Afhandeling klachten KeukenConcurrent
Geplaatst: 23 apr 2016 22:28
In apr. 2015 een keuken gekocht bij KeukenConcurrent.
Van klantgerichtheid en empathie hebben ze nooit gehoord.
1/7/2015: Montage van de keuken.
Probleem 1: Bovenkastjes en afzuiging kunnen niet geplaatst worden i.v.m. te grote/lange koof. De monteur heeft zijn leidinggevende gebeld, deze heeft direct akkoord gegeven voor het verwijderen van de koof. Gevolg: Open plafond. De monteur en de leidinggevende hebben gegarandeerd dit netjes op te zullen lossen en netjes dicht te maken.
2: De bovenkastjes passen niet allemaal. Gevolg: Monteur gaf aan dat het onmogelijk was om alle bovenkasten er af te halen en 3 cm op te schuiven. Enige oplossing was de muur verlengen of het kastje niet meer te plaatsen. .
3: Aansluiten van de apparatuur doet deze monteur niet. Hiervoor dient speciaal een servicemonteur langs te komen. Deze stond voor de volgende dag gepland, echter wisten wij er niets van.
2/7/2015: Aansluiten van de inbouwapparatuur.
Probleem: Servicemonteur was geweest, blijkt de oven niet aangesloten te zijn. De planning van KeukenConcurrent was totaal niet behulpzaam en meelevend om z.s.m. een monteur langs te sturen voor het aansluiten van de oven.
6/7/2015 t/m 10/7/2015: Maandag werden wij gebeld door de servicemonteur dat deze het niet ging redden en werd er gevraagd of deze dinsdag langs mocht komen. Vanaf dinsdag hebben wij zelf elke dag moeten bellen naar de KeukenConcurrent. Aan het einde van de week is er niemand geweest en werkt de oven nog steeds niet.
17/7/2015: Eindelijk komt er iemand langs om de oven aan te sluiten!
3/8/2015: Afspraak om de bovenkasten er af te halen en opnieuw te plaatsen (deze passen dus wel!) en het plafond in zijn geheel dicht te maken / af te werken. Eind van de ochtend had de monteur alle bovenkasten opnieuw opgehangen en kon deze niet verder, omdat de benodigde materialen nog in bestelling zijn voor het dichten van het plafond.
24/9/2015: Afspraak om de keuken af te werken en alles netjes dicht te timmeren. Deze monteur moest tot de conclusie komen dat hij het helemaal niet dicht kon timmeren zoals afgesproken was met de KeukenConcurrent. Vreemd, omdat de 2 keren daarvoor was toegezegd door monteurs dat het allemaal geen probleem was. Hij zou zijn best doen met het timmerwerk, maar kon het niet afwerken. Daarnaast kregen wij commentaar dat de afzuigkap schots en scheef hing (ook dit heeft de KeukenConcurrent gemonteerd) en dat er op diverse plekken nog potloodstrepen zichtbaar waren. Dit heeft de monteur geprobeerd te herstellen. Het antwoord wat wij van de betreffende monteur kregen was: 'Ik ben geen stucadoor, maar een timmerman'. We moesten zelf maar een stucadoor gaan vinden die de boel dicht maakt.
16/11/2015: Monteur voor het dichten van het plafond en het afkitten.
Deze beste man was ook al een keer eerder geweest. Zijn reactie was dan ook: 'Is de keuken nu nog niet klaar?'
Het was immers al bijna een half jaar geleden dat hij was geweest! Deze beste man vond het onbegrijpelijk dat deze punten niet eerder waren opgepakt door zijn collega's.
Jan. 2016: Stukje plafond is gestuct. KeukenConcurrent heeft de kosten vergoed van 75 euro.
Zaken waar wij tegenaan gelopen ben:
- Bij elke afspraak komt er weer een nieuwe monteur langs, terwijl de monteurs zelf aangaven dat ze mij zelf zouden helpen dat de keuken klaar kwam. Elke monteur moest eerst de keuken bestuderen wat er nu exact aan de hand was en wat er gepland stond. Zij zijn onvoldoende op de hoogte van de kwestie.
- Elke monteur zegt weer wat anders qua oplossingen en adviezen. Daarnaast sprak de houding van de laatste monteur boekdelen.
- Beloftes worden niet nagekomen, bijvoorbeeld afspraken voor een bezoek en met name de belofte dat alles netjes dichtgemaakt zou worden.
- Elke monteur die langs is geweest moppert over de drukke planning. Hier word je als klant niet vrolijk van.
- De wachttijden voor het inplannen van een bezoek zijn veel te lang. De reden van de zomervakantie mag hiervoor geen excuus zijn. Blijkbaar hebben problemen geen prioriteit. Ondertussen heb ik hier al de nodige vakantiedagen aan besteed, welgeteld 5 extra vakantiedagen.
- Slechte reclame voor de KeukenConcurrent, alle mensen die langskomen worden hiermee geconfronteerd en vinden het onvoorstelbaar. In juni maakten we nog het grapje dat de keuken met kerst klaar zou moeten zijn, dit is helaas realiteit geworden...
De aankoop van de keuken is niet goed gegaan, het inmeten is niet goed gegaan, de montage is niet goed gegaan, de service van het aansluiten is niet goed gegaan, er is slordig gewerkt, de afwerking is niet goed gegaan en het herstellen van fouten heeft 7 maanden geduurd! 7 maanden puinhoop en ellende!
Wij zijn van mening dat we recht hebben op korting, na alle ellende, gepruts, contact zoeken, stress en slapeloze nachten die we hebben meegemaakt in zo'n groot en lang tijdsbestek.
De KeukenConcurrent blijft bij hun standpunt van 150 euro aan VVV-bonnen, dit is toch niet realistisch? Wat kunnen we nog?
Van klantgerichtheid en empathie hebben ze nooit gehoord.
1/7/2015: Montage van de keuken.
Probleem 1: Bovenkastjes en afzuiging kunnen niet geplaatst worden i.v.m. te grote/lange koof. De monteur heeft zijn leidinggevende gebeld, deze heeft direct akkoord gegeven voor het verwijderen van de koof. Gevolg: Open plafond. De monteur en de leidinggevende hebben gegarandeerd dit netjes op te zullen lossen en netjes dicht te maken.
2: De bovenkastjes passen niet allemaal. Gevolg: Monteur gaf aan dat het onmogelijk was om alle bovenkasten er af te halen en 3 cm op te schuiven. Enige oplossing was de muur verlengen of het kastje niet meer te plaatsen. .
3: Aansluiten van de apparatuur doet deze monteur niet. Hiervoor dient speciaal een servicemonteur langs te komen. Deze stond voor de volgende dag gepland, echter wisten wij er niets van.
2/7/2015: Aansluiten van de inbouwapparatuur.
Probleem: Servicemonteur was geweest, blijkt de oven niet aangesloten te zijn. De planning van KeukenConcurrent was totaal niet behulpzaam en meelevend om z.s.m. een monteur langs te sturen voor het aansluiten van de oven.
6/7/2015 t/m 10/7/2015: Maandag werden wij gebeld door de servicemonteur dat deze het niet ging redden en werd er gevraagd of deze dinsdag langs mocht komen. Vanaf dinsdag hebben wij zelf elke dag moeten bellen naar de KeukenConcurrent. Aan het einde van de week is er niemand geweest en werkt de oven nog steeds niet.
17/7/2015: Eindelijk komt er iemand langs om de oven aan te sluiten!
3/8/2015: Afspraak om de bovenkasten er af te halen en opnieuw te plaatsen (deze passen dus wel!) en het plafond in zijn geheel dicht te maken / af te werken. Eind van de ochtend had de monteur alle bovenkasten opnieuw opgehangen en kon deze niet verder, omdat de benodigde materialen nog in bestelling zijn voor het dichten van het plafond.
24/9/2015: Afspraak om de keuken af te werken en alles netjes dicht te timmeren. Deze monteur moest tot de conclusie komen dat hij het helemaal niet dicht kon timmeren zoals afgesproken was met de KeukenConcurrent. Vreemd, omdat de 2 keren daarvoor was toegezegd door monteurs dat het allemaal geen probleem was. Hij zou zijn best doen met het timmerwerk, maar kon het niet afwerken. Daarnaast kregen wij commentaar dat de afzuigkap schots en scheef hing (ook dit heeft de KeukenConcurrent gemonteerd) en dat er op diverse plekken nog potloodstrepen zichtbaar waren. Dit heeft de monteur geprobeerd te herstellen. Het antwoord wat wij van de betreffende monteur kregen was: 'Ik ben geen stucadoor, maar een timmerman'. We moesten zelf maar een stucadoor gaan vinden die de boel dicht maakt.
16/11/2015: Monteur voor het dichten van het plafond en het afkitten.
Deze beste man was ook al een keer eerder geweest. Zijn reactie was dan ook: 'Is de keuken nu nog niet klaar?'
Het was immers al bijna een half jaar geleden dat hij was geweest! Deze beste man vond het onbegrijpelijk dat deze punten niet eerder waren opgepakt door zijn collega's.
Jan. 2016: Stukje plafond is gestuct. KeukenConcurrent heeft de kosten vergoed van 75 euro.
Zaken waar wij tegenaan gelopen ben:
- Bij elke afspraak komt er weer een nieuwe monteur langs, terwijl de monteurs zelf aangaven dat ze mij zelf zouden helpen dat de keuken klaar kwam. Elke monteur moest eerst de keuken bestuderen wat er nu exact aan de hand was en wat er gepland stond. Zij zijn onvoldoende op de hoogte van de kwestie.
- Elke monteur zegt weer wat anders qua oplossingen en adviezen. Daarnaast sprak de houding van de laatste monteur boekdelen.
- Beloftes worden niet nagekomen, bijvoorbeeld afspraken voor een bezoek en met name de belofte dat alles netjes dichtgemaakt zou worden.
- Elke monteur die langs is geweest moppert over de drukke planning. Hier word je als klant niet vrolijk van.
- De wachttijden voor het inplannen van een bezoek zijn veel te lang. De reden van de zomervakantie mag hiervoor geen excuus zijn. Blijkbaar hebben problemen geen prioriteit. Ondertussen heb ik hier al de nodige vakantiedagen aan besteed, welgeteld 5 extra vakantiedagen.
- Slechte reclame voor de KeukenConcurrent, alle mensen die langskomen worden hiermee geconfronteerd en vinden het onvoorstelbaar. In juni maakten we nog het grapje dat de keuken met kerst klaar zou moeten zijn, dit is helaas realiteit geworden...
De aankoop van de keuken is niet goed gegaan, het inmeten is niet goed gegaan, de montage is niet goed gegaan, de service van het aansluiten is niet goed gegaan, er is slordig gewerkt, de afwerking is niet goed gegaan en het herstellen van fouten heeft 7 maanden geduurd! 7 maanden puinhoop en ellende!
Wij zijn van mening dat we recht hebben op korting, na alle ellende, gepruts, contact zoeken, stress en slapeloze nachten die we hebben meegemaakt in zo'n groot en lang tijdsbestek.
De KeukenConcurrent blijft bij hun standpunt van 150 euro aan VVV-bonnen, dit is toch niet realistisch? Wat kunnen we nog?