Pagina 1 van 1

Computer gekocht maar garantiezegel verbroken.

Geplaatst: 26 apr 2016 20:39
door Berwin
hallo,

Bij centralpoint.nl computer gekocht. Bij aankomst geïnstalleerd maar na een half uur gebruik liep alles vast (Windows verkenner opende niet meer) vervolgens wilde hij niet meer opnieuw opstarten niks meer.

Dus ik pak alles weer in en stuur het terug. Dus binnen de 14 dagen.

Nu zeggen hun dat ik de garantiezegel van de computer heb verbroken (stickertje).

Maar dat is dus absoluut niet zo, heb de computer niet open gemaakt. Heb daar ook geen verstand van dus geen enkele reden om dat te doen.

Dat ook per mail aangegeven aan hun. Maar zonder reactie hebben ze inmiddels de computer doodleuk teruggestuurd.

Ik heb niks aan een kapotte computer uiteraard. En op mijn beurt denk ik, tsja wie zegt dat hun niet zelf die zegel hebben verbroken om onder kosten uit te komen. Of dat dat al was toen ik hem kreeg (zit op onderkant, heb hem niet gecontroleerd of gezien bij uitpakken)

Vraag dus aan jullie is of ik hier nog wat aan kan doen en of ik zomaar akkoord moet gaan met hun beschuldiging dat ik die zegel heb verbroken en geen recht meer heb om de computer te retourneren.

Re: Computer gekocht maar garantiezegel verbroken.

Geplaatst: 27 apr 2016 15:07
door olaf79
Die sticker is van generlei waarde. Er is geen enkel bewijs dat die sticker onaangeroerd op de computer zat. Bovendien heeft u voor aanspraak op garantie ook geen ongebroken sticker nodig. U moet de computer niet retour sturen vanwege de 14 dagen zichtgarantie maar vanwege een claim op garantie.

Re: Computer gekocht maar garantiezegel verbroken.

Geplaatst: 27 apr 2016 15:27
door stofzuigertje
Bedoelen ze een sticker op Laptop of de doos?

Ik denk dat de doos geopend was en daar zit meestal zegel op.
Als U een gebruikte kreeg, heeft U dit gemeld?

Als een vorige eigenaar ging rommelen en ze na retour aan U gaven????

Re: Computer gekocht maar garantiezegel verbroken.

Geplaatst: 27 apr 2016 15:54
door olaf79
Denk niet dat het hier om een laptop gaat maar on een desktop. Dan nog een garantiezegel heeft geen waarde. Een product mag zonder opgave van redenen retour gestuurd worden als het op internet is gekocht binnen 14 dagen. Als TS garantie claimt moet Central Point maar bewijzen dat de PC 100% in orde was bij levering (gaat ze niet lukken tenzij ze een onafhankelijk testrapport hebben dat net zo duur is als de computer zelf).
De gebroken sticker is dus in geen enkel opzicht relevant en kan niet dienen als smoes om retour of garantie te weigeren.

Re: Computer gekocht maar garantiezegel verbroken.

Geplaatst: 27 apr 2016 16:21
door alfatrion
Je kunt met een beroep op de wettelijke garantie kosteloos herstel of vervanging verlangen of ontbinding verlangen op grond van het herroepingsrecht. Dit laatste moet je wel uitdrukkelijk aangeven. Het terugsturen telt niet als een uitdrukkelijke verklaring tot het laatste.

Geef verder gewoon aan dat jij de zegel niet hebt verbroken, er verder niemand anders bij de computer is geweest en dit dus bij aflevering al zo moest zijn. Dan is het jouw woord tegen dat van hun en in dit geval is dat voordelig.

Re: Computer gekocht maar garantiezegel verbroken.

Geplaatst: 27 apr 2016 17:45
door Bob Schurkjens
Klacht indienen bij Thuiswinkel Waarborg waar Centralpoint bij aangesloten is:
https://www.thuiswinkel.org/leden/centr ... ertificaat