Geen bon, Geen garantie
Geplaatst: 28 apr 2016 10:49
Enkele weken geleden hebben wij met iemand 2 smartphones geruild. Wij hebben uit die ruil een Samsung Galaxy Note 4 gekregen. De vorige eigenaar had geen bon van het toestel meer, voor ons geen probleem want deze hadden wij ook niet meer bij de andere smartphone. Nu blijkt een aantal weken na ruilen het toestel gebreken te hebben. Omdat de verkoper geen bon meer heeft kunnen wij uiteraard ook niet terug naar de winkel. Dus probeerde we aanspraak te maken op de fabrieksgarantie.
Echter doet Samsung via elk mogelijk weg moeilijk ; Geen bon, Geen garantie. Nu zijn wij benieuwd wat wij hier mee kunnen ? Het toestel is nog geen 2 jaar op de markt. Dus garantie zit er zeker nog op, iets wat Samsung ook moet weten. Zeker omdat de serienummers worden geregistreerd bij verkoop op garantie basis. Waar het toestel vandaan kwam ; T-Mobile daar kunnen ze geen bon opvragen omdat het toestel meer als 6 maanden geleden is gekocht.
Echter doet Samsung via elk mogelijk weg moeilijk ; Geen bon, Geen garantie. Nu zijn wij benieuwd wat wij hier mee kunnen ? Het toestel is nog geen 2 jaar op de markt. Dus garantie zit er zeker nog op, iets wat Samsung ook moet weten. Zeker omdat de serienummers worden geregistreerd bij verkoop op garantie basis. Waar het toestel vandaan kwam ; T-Mobile daar kunnen ze geen bon opvragen omdat het toestel meer als 6 maanden geleden is gekocht.