Pagina 1 van 2
Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 24 apr 2004 23:32
door Hans&Mariska
Enige weken geleden heb ik mij via het internet aangemeld voor een Adsl abbonement bij het Net. Ik moest mijn gegevens invoeren en kreeg nadat ik dit had gedaan de melding dat ik binnen enige dagen per post een acceptatiecode zou krijgen. Met deze code kon ik mijn aanvraag activeren. Voor dat ik de code ontving heb ik mij bedacht en besloot de code niet te gebruiken en mijn aanvraag dus niet te activeren. Een week later kreeg ik via TGP-post toch een modem opgestuurd van het Net. Ik heb telefonisch kontact opgenomen met het Net. Daar gaf men mij te kennen dat ik mijn aanvraag schriftelijk moest annuleren. Dit heb ik gedaan. Vervolgens kreeg ik een brief dat ik te laat was met opzeggen omdat ik binnen 14 dagen schriftelijk had moeten opzeggen. Weer telefonisch kontact opgenomen met het Net. Uitgelegd dat ik hier niet van gediend ben. Ik had tenslotte de acceptatiecode niet gebruikt. Volgens een onbeschofte medewerker van het Net had ik deze code wel gebruikt via het internet. Uitgelegd dat dit niet klopte. Daar hield men vol dat ik dit wel had gedaan. Vervolgens weer een brief geschreven aan de directie van het Net waarin ik de zaak uitlegde. Kreeg een brief terug dat ik een jaar aan het Net vastzat. Inmiddels krijg ik rekeningen van de KPN. Kan het Net mij vastleggen op dit abbonement terwijl ik niets heb ondertekend en niet mijn accepatiecode heb gebruikt ?????????
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 24 apr 2004 23:45
door rhodi
ik had vorig jaar precies hetzelfde bij Hetnet. ook ik had de activatiecode niet geactiveerd maar kreeg wel het modem thuis. na geprobeerd te hebben om er toch nog vanaf te komen, heb ik destijds maar besloten om mijn ab. te houden. je komt bij Hetnet nu eenmaal niet snel van een aangegane verbintenis af. ze zijn zeer klantonvriendelijk en ben blij dat ik na mijn jaar bij Hetnet er nu vanaf ben . heb ondertussen mijn schriftelijke bevestiging binnen en ben opzoek naar een andere provider. M.a.w. als je niet teveel aan telefoongesprekken kwijt wilt zijn houdt je je ab. een jaar en neem je volgend jaar een andere provider.succes!!!!
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 10 mei 2004 15:36
door John18
Ja,
Zo,n ervaring had ik met XS4all (een zusje van Hetnet)
Abonnement niet geactiveert, toch werd er doodleuk geld van mijn bankrekening gehaald.
Diverse mails en telefoontjes naar hun Helpdesk helpen niet.
De bank heeft steeds het geld terugehaald, en nu hun rekeningnummer geblokkeerd tegen ongewenst innen.
Het schijnt, dat ik er per 1 mei vanaf ben.
Momenteel zit ik bij Hetnet, eerlijk gezegd heb ik, tot nu toe, weinig klachten.
We zullen zien
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 11 mei 2004 00:13
door Gast
Ik had een inbelabonnement van Het Net.
Deze gaf vaak problemen en is bijzonder traag, dus een kabelabonnement genomen (Essent) en abonnement bij Het Net opgezegd.
Wat dat een moeite heeft gekost om mijn abo. op te kunnen zeggen!
Omdat mijn kabelaansluiting inmiddels actief was en ik nog vastzat aan 3 maanden opzegtermijn van Het Net, heb ik binnenkomende post op mijn oud e-mailadres doorgestuurd naar mijn nieuwe e-mailadres.
Hoewel mijn abo. per 1 februari 2004 is beëindigd (schriftelijk bevestigd door Het Net) blijft mijn gebruikersnaam en e-mailadres gereserveerd staan voor als ik mij nog bedenk.
Ik krijg dan ook nog steeds post (nieuwsbrief) van Het Net gericht aan mijn oud e-mailadres bij Het Net dat doorgestuurd wordt naar mijn nieuw adres (kabelaansluiting)
Ik kan mij daarvoor afmelden, maar moet daarvoor inloggen met mijn gebruikersnaam en voormalig wachtwoord van Het Net.
En ja, je raadt het misschien al: de gebruikersnaam en/of wachtwoord bestaat niet bij Het Net. (natuurlijk niet, mijn abo. is toch beëindigd)
E-mail naar Het Net met bovenstaand probleem levert alleen maar op dat mijn vraag is doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. Ik mag ook bellen met een 0900-nummer (en daar zit hem denk ik de kneep). Willen nog steeds wat aan mij verdienen.
Ik hoop dat het eens stopt.....
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 11 mei 2004 09:58
door John18
Een vraag: hoelang blijft het eea gereserveerd ?
De nieuwsbrief is te blokkeren in Outlook.
Ach, het zal best wel ooit eens stoppen !
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 11 mei 2004 16:31
door Gast
Geplaatst op 11 May 2004 09:58 door John18
--------------------------------------------------------------------------------
Een vraag: hoelang blijft het eea gereserveerd ?
De nieuwsbrief is te blokkeren in Outlook.
Ach, het zal best wel ooit eens stoppen !
Volgens de bevestigingsbrief van Het Net betr. opzeggen abo. zouden mijn gebruikersnaam en e-mailadres nog 3 maanden gereserveerd blijven staan. Dat was in november 2003.
Per 1 februari 2004 was dus alles beëindigd.
En zelfs als we 3 maanden verder dan 1 februari tellen, dan zitten we dus op 1 mei 2004.
Gisteren dus weer een nieuwsbrief ontvangen.
Natuurlijk kan ik dit in Outlook instellen, maar waar het mij om gaat is dat Het Net nog steeds gebruik maakt van een e-mailadres (wat volgens hen niet [meer] bestaat).
Maar bovenal niet reageert op e-mailberichten.
Het zal inderdaad ooit eens stoppen (hoop ik).
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 27 mei 2004 20:38
door Breedijk
Ik ben al sinds november bezig mijn ADSL op te zeggen, eerst brief dat opzeggen niet mogelijk was binnen een jaar. Dit klopte niet abonnement liep eind november af. Toen bericht dat ik een abonnement om wilde zetten hier klopte dus ook niets van.
Toen een bevestiging dat mijn abonnement per eind november opgezegd werd. Alleen KPN liet het ADSL signaal erop staan omdat het niet opgezegd werd door Het Net. Schrijven mailen telefoneren niets hielp. O ik zie het al er is een verkeerd formulier ingevuld was een van de reakties. Uiteindelijk door tussenkomst van consumenetenbond signaal per 26 januari eraf en excuus van Het Net met een kadobon van 7,50 euro. He he dacht ik komt het toch nog goed. Maar....
De fakturatie is sinds maart weer begonnen (terwijl ik nu ADSL via Wanadoo heb.) Dit geblokkeerd, nu 27 mei krijg ik een brief dat mijn Doe het zelf pakket spoedig word toegestuurd. en mijn inloggegevens.klantnummer enz. Wie is hier nou gek.?????[/b]
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 05 jun 2004 23:45
door HETNET-KNOWITALL
**Aan deze forumpost kunnen geen rechten worden ontleend**
Bij Het Net is er voor ADSL geen activatiecode. Die geldt alleen voor de dial-up verbindingen. Met Het Net ADSL is het namelijk zo dat als je opgeeft via de selfcare website wat voor modem je wilt, wat voor type lijn je hebt, enz... dat je akkoord gaat met de voorwaarden en in feite dus "de activatiecode hebt ingevoerd". Zodra bij Het Net deze info bekend is, gaat het balletje rollen. De aanvraag wordt naar KPN gesluist. Het is mogelijk binnen acht dagen te annuleren, alleen dit gaat altijd schriftelijk bij Het Net. Iemand van Het Net belt dan met de KPN om het afhandelen. Je moet dan wel het geluk hebben dat de KPN de order niet binnen acht dagen op pakt. Zodra ze voorbij status "Naar KPN" zijn (statussen te vinden via de selfcare website), is het jammer maar helaas en zit je een jaar vast aan het abonnement. Enige geldige redenen van ontbinding zijn dan verhuizing naar locatie waar geen ADSL mogelijk is en het overlijden van de contracthouder. Als je ADSL wilt opzeggen doe het dan ruim van tevoren. Er is meestal een achterstand met de schriftelijke verzoeken, en daarbij moet je minimaal een maand voor het aflopen van het contract zijn ivm opzegtermijn. Ben je dat niet, heb je kans dat je nog een contractsperiode (een jaar) aan het abonnement vast zit. Hopelijk is hiermee enige verduidelijking verschaft. Helpdesk is duur en de echte mensen die er van af weten zal je nooit aan de lijn krijgen. Idem voor E-mail beantwoording.
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 06 jun 2004 10:14
door Breedijk
Ook deze reaktie van HET NET KNOWIT ALL is dus iets waar ik niks mee kan.
Zo zou het moeten werken wellicht zoals hier beschreven word.
Alleen de waarheid is anders. Inmiddels een bericht van Het Net ontvangen dat er een spookaansluiting gemaakt is door een fout in hun administratie is de aansluiting weer op aktief gezet. Terwijl hij niet bestaat. Zelfs de fakturatie van maart bevat extra kosten. Waarvan weet ik niet. Het is tegek voor woorden, maar voor mij zullen ze nooit een abonnement meer af hoeven sluiten. Ik zal het iedereen afraden. Je komt er niet of nauwelijks van af en het kost je heel veel geld en tijd.
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 02 okt 2004 19:01
door Gast
22 juli hebben wij adsl gekocht in de primafoon winkel. we krijgen de bevestiging thuis en later ook de splitter. waar blijft het wachtwoord en gebruikersnaam? Onze buurman met de zelfde naam als wij heeft alles ontvangen en krijgt zelf het antwoord op mijn mailtje .na bellen en e-mailen van kpn naar planet en toen weer naar hetnet en die verwijst ons weer naar kpn en die weer naar hetnet. ondertussen hebben wij nog geen adsl alleen een hele hoop verbelt.
snapt nou niemand wat er mis is.de buurman wil geen adsl
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 03 okt 2004 20:37
door Gast
Nog één keer een aangetekende brief sturen en alles uitleggen en zeggen dat je anders opzegd.
Dus dan niet meer betalen en weer opzeggen .
Want ze hebben een wanprestatie geleverd .
Verder het Net is pet en neem voortaan een goede ADSL provider die ook nog goedkoper is.
Daarvoor hoef je niet naar de Primafoon te gaan ,maar gewoon op een vergelijkingsite kijken .
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 05 okt 2004 10:45
door ghost
Ik hoor van meer mensen dat ze problemen hebben met het net. Ze hanteren zelfs opzegtermijnen variërend van 3 maanden tot 1 jaar. Het schijnt dat als je een ouder abonnement hebt dat je 1 jaar opzegging hebt en ze zijn daar niet vanaf te krijgen. En dat terwijl bij de nieuwere abonnementen 3 maanden wordt gehanteerd.
Het zou goed zijn als radar hier (nog) eens een uitzending aan wijdt, want het net, maar ook anderen zijn echt verkeerd bezig. Zo heeft tiscali nu een automatische verlenging van een jaar, demon 1 maand en ga zo maar door.
Ik hoor ook vaak dat de helpdesk van het net of hoe dat ook heet zeer onbeschoft reageert.
Ik vraag me af of je de afboekingen niet gewoon kunt storneren en afwacht wat er dan gaat gebeuren. Wellicht een deurwaarder of zoiets?
Wie weet hier het fijne van en kan reageren?
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 05 okt 2004 12:10
door Sabrina B
Ik heb een jaar gebruik gemaakt van Het Net ADSL.
Aangezien de kosten te hoog werden voor mij, ook bij KPN, heb ik mijn aansluiting bij KPN opgezegd. Dit is dan ook netjes binnen 2 weken gebeurd. Bij Het Net was het weer anders. Je hebt een maand opzeg termijn. Dus een maand voordat het jaar om was heb ik al schriftelijk Het Net op de hoogte gesteld dat ik ervan af wilde.
Daar heb ik nooit een reactie van gehad.
Na een maand wachten heb ik Het Net per mail op de hoogte gesteld. Ook daar nooit een reactie van gehad. In de tussentijd werd er wel elke maand geld van mijn rekening afgeschreven. Terwijl ik niet eens gebruik maakte, van KPN was al afgesloten.
Daarna heb ik nog een keer een brief gestuurd en toen kreeg ik een reactie dat ik eerst mijn betelaingen moest voldoen.
Toen werd is echt pissig en heb een nogmaals voor de 4de keer een brief gestuurd met een aantal dreigementen dat ik naar de consumentenbond zou gaan en dat ze bij kassa/radar zouden komen.
En nu leken ze mij ineens wel te begrijpen.
Ik kreeg een brief terug dat er €97.- overgemaakt zou worden naar mij (dat was precies alle maanden bij elkaar dat er telkens abbo-geld van mijn rekening werd afgeschreven). Het heeft wel even geduurd in totaal 6 maanden voordat alles rond was.
Maar mensen, niet opgeven, en gewoon brieven blijven schrijven tot ze echt een keer naar je luisteren. Ik hoef in ieder geval nooit meer Het Net.
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 07 okt 2004 23:34
door budje
22 juli hebben wij adsl gekocht in de primafoon winkel. we krijgen de bevestiging thuis en later ook de splitter. waar blijft het wachtwoord en gebruikersnaam?
Als je even had opgelet en de papieren had doorgelezen die je had meegekregen in de winkel had je gezien dat daar je gebruikersnaam en wachtwoord instaan... En via
www.hetnet.nl kun je je wachtwoord wijzigen zodat je buurman er niets mee zou kunnen.
Lezen kan soms ook zooooooo moeilijk zijn... *diepe zucht*
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 26 okt 2004 18:32
door remco_visser_83
Omdat HetNet-inbellen dusdanig traag werd en de verbinding dusdanig vaak werd verbroken begon ik deze zomer uit te kijken naar een andere abonnementsvorm. Ik kwam uit bij ADSL van Wanadoo (top!). Maar HetNet-inbellen moest dus nog worden opgezegd. Omdat ik mn mailbox nog enkele maanden wilde behouden, heb ik eind oktober een brief naar HetNet gestuurd met het verzoek het abonnement per 1 dec 2004 te beeindigen. Kreeg ik vandaag een brief van HetNet dat mn abonnement per 19 oktober 2005 (!) komt te vervallen. Dus ik bellen met HetNet; want nu betaal ik dus 11 maanden voor lucht! Dus ik helpdesk bellen (ruim 10 minuten zitten wachten = 5 euro) waarna mij verteld werd dat elk jaar op 19 oktober mijn contract stilzwijgend met 1 jaar wordt verlengd. Ik had mij immers 5 jaar geleden op 19 oktober aangemeld; vandaar die datum. Maar nu zit ik er dus nog jaar aan vast; ik begrijp dat ze van je kunnen eisen dat je minimaal 1 jaar aanblijft bij je eerste abonnementvorm. Maar ik heb in die 5 jaar slechts mn abonnement opgewaardeerd (soms tot wel 40 euro per maand aan ze kwijt! en internet was drama...) en nu ik er vanaf wil kan dat niet. Verwijzen zij dus naar de Algemene Voorwaarden (die ik 5 jaar geleden van ze heb gekregen, maar die ondertussen wel 25x zijn veranderd....). Ik zou er begrip voor hebben als ze zouden zeggen; betaal de maand van beeindiging nog door, en daarna einde. Maar dit gaat echt te ver!
+ Ik heb geprobeerd mijn abonnement om te zetten in de goedkoopste inbelvorm, maar dit had HetNet dus al geblokkeerd.
Wie kan mij tips geven hoe te voorkomen dat ik voor lucht ga betalen?
reactie bij voorkeur op piet_ventiel_25 @ hotmail.com
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 23 jan 2005 18:29
door Kim&Jochem
Wij hebben hetzelfde probleem als Remco. We zitten al jaren bij HetNet en zijn op zich best tevreden, maar willen met telefoon en internet overstappen naar UPC, omdat dit ons bijna 100 euro per jaar scheelt. Daarvoor krijgen we ook nog 2x zo snel internet.
Nu blijkt dat we ons ADSL abonnement pas over 10 maanden kunnen opzeggen, omdat onze contractdatum daar ligt. Terwijl we toch al meer dan een jaar ADSL hebben.
Is het niet zo dat het wettelijk geregeld is dat je per betalingstermijn kunt opzeggen? Zo werkt dat toch ook bij verzekeringsmaatschappijen en de krant en dergelijke?
Eerlijk gezegd vinden we deze opzegtermijn nogal onredelijk...
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 23 jan 2005 18:59
door Gast
bezint eer gij begint met UPC
denk aan de spookrekeningen
een beperkt data limiet
veel uitval van de telefoon
kijk maar eens hier naar de UPC forums
en op
www.Chelloo.com/forum
niet al heel snel op het forum van UPC komen hoor, want je was gewaarschuwd
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 23 jan 2005 19:52
door Gast
Kim en Jochem. Geen automatische afschrijvingen door UPC laten doen, want dan moet je er steeds achteraan om het zien terug te krijgen. Of steeds zelf het geld bij de bank terug halen!
ALS jullie dan toch naar UPC willen gaan,( ik raad het af) vraag om een maandelijkse acceptgirokaart. Heb je zelf de betalingen in de hand. Kost wel een paar centen extra per maand, maar denk wat het je iedere keer kost, als je hen moet bellen, voor als de rekening niet klopt.
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 24 jan 2005 21:06
door Gast
November 2003: ik wilde graag een internetabonnement en ging naar de telecomwinkel van KPN om me voor te laten lichten. Zij raadden mij Hetnet aan. De verkoopster heeft me de algemene voorwaarden uitgelegd (oa contractperiode van 1 jaar, daarna elke x verlengd met 1 maand en 1 maand opzegtermijn) en m'n abonnement ging in.
December 2004: ik wilde een abonnement bij een andere provider en zegde dus m'n abonnement bij Hetnet op. Antwoord: u zit er nog tot november 2005 aan vast! Ik dus naar Hetnet gebeld/ gemaild; antwoord: u bent verkeerd voorgelicht door KPN; we kunnen niets voor u doen. Dus ik naar de KPN; antwoord: wij zijn verkeerd ingelicht door Hetnet, wij kunnen niets voor u doen. Dus wie moet er nu nog 11 maanden voor een abonnement betalen dat ik niet meer gebruik? IK!
Van het kastje naar de muur dus!
Re: Problemen met "Het Net"
Geplaatst: 27 jan 2005 19:39
door catjet
:Het Net waardeloos slecht bereikbaarheid en services
: