Pagina 1 van 2

Bosveld en Famed

Geplaatst: 04 mei 2016 16:18
door brouwervries
In februari werden wij verrast door een gerechtsdeurwaarder van Bosveld. deze liet ons weten dat wij €157,91 moesten betalen voor een tandartsbehandeling (van mijn zoon) van €7,08. er zou een factuur zijn gestuurd en daarna herinneringen en een aanmaning. echter: mijn zoon had deze nooit ontvangen. waarschijnlijk omdat hij verhuisd was, hoewel zij uiteindelijk toch bij ons aan de deur kwamen. Mijn zoon had zijn adreswijziging aan zijn tandarts, maar waarschijnlijk niet aan Famed omdat hij daar geen kennis van had. wij vonden het erg verdacht, maar de deurwaarder eiste dat wij het bedrag direct moesten betalen omdat er anders een rechter aan de pas kwam en dan zou het nog veel duurder worden. wij besloten dit bedrag te betalen, maar hielden hier een nare smaak aan over. vandaag heb ik met Bosveld en met Famed gesproken, maar zij vinden dat alles goed is gegaan en dat wij zelf naar de tandarts hadden moeten bellen om te vragen of er nog een factuur moest komen. welnu, ik heb nog nooit een factuur van mijn tandarts gehad dus waarom zou ik dan bellen. en dat gold dus ook voor mijn zoon. beide partijen wezen naar de ander om mijn gram te halen, maar ik had beide al gesproken zonder resultaat. deze hele zaak ruikt wat ons betreft naar vreemde praktijken, om het maar netjes te zeggen.

Voor alle duidelijkheid: de reden dat ik hier over met Bosveld en Famed heb gesproken is omdat mijn zoon voor zijn werk in de Europese commissie in Brussel woont en weinig tijd heeft om dit zelf op te pakken.

M. Brouwer

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 04 mei 2016 18:07
door prem
Waarom geeft uw zoon dan zijn nieuwe adres door aan de tandarts terwijl ie geen factuur verwacht? Dat vind ik nou weer verdacht.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 04 mei 2016 18:58
door Julie4444
prem schreef:Waarom geeft uw zoon dan zijn nieuwe adres door aan de tandarts terwijl ie geen factuur verwacht? Dat vind ik nou weer verdacht.
Mee eens.
Overigens is het helemaal niet zo vreemd om te vragen waar de factuur blijft als die uitblijft. Zo sta je ook veel sterker als het bedrijf in kwestie de wijziging niet juist verwerkt en kun je je daarop beroepen als men met verhogingen komt.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 04 mei 2016 21:46
door 16again
Waarom zou je een adreswijziging doorgeven aan Famed? Met die partij heb je toch geen overeenkomst!
Dat de tandarts zijn administratie uitbesteedt, en binnenkomende adreswijzigingen niet doorgeeft, kan TS niet verweten worden.

Als aantoonbaar adreswijziging verstuurd is, dan zou ik gewoon mijn poot stijf houden, en alleen de originele factuur betalen.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 04 mei 2016 22:03
door zorg
prem schreef:Waarom geeft uw zoon dan zijn nieuwe adres door aan de tandarts terwijl ie geen factuur verwacht? Dat vind ik nou weer verdacht.
Wat is er verdacht, om een adreswijziging aan een tandarts door te geven. :shock:

Als je gaat verhuizen doe je dat toch ook met andere personen/bedrijven .

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 01:05
door harkja
16again schreef:Waarom zou je een adreswijziging doorgeven aan Famed? Met die partij heb je toch geen overeenkomst!
Dat de tandarts zijn administratie uitbesteedt, en binnenkomende adreswijzigingen niet doorgeeft, kan TS niet verweten worden.

Als aantoonbaar adreswijziging verstuurd is, dan zou ik gewoon mijn poot stijf houden, en alleen de originele factuur betalen.
Helemaal mee eens de tandarts draagt de vordering over aan Famed daar heeft de klant toch niets mee te maken. De tandarts behoort de klant te informeren dat hij zijn facturen uitbesteedt aan Famed.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 11:14
door puma73
harkja schreef:
16again schreef:Waarom zou je een adreswijziging doorgeven aan Famed? Met die partij heb je toch geen overeenkomst!
Dat de tandarts zijn administratie uitbesteedt, en binnenkomende adreswijzigingen niet doorgeeft, kan TS niet verweten worden.

Als aantoonbaar adreswijziging verstuurd is, dan zou ik gewoon mijn poot stijf houden, en alleen de originele factuur betalen.
Helemaal mee eens de tandarts draagt de vordering over aan Famed daar heeft de klant toch niets mee te maken. De tandarts behoort de klant te informeren dat hij zijn facturen uitbesteedt aan Famed.
Waarom?? Er zijn wel meer bedrijven die hun administratie uitbesteden.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 11:49
door Moneyman
Famed doet de administratie niet, Famed koopt de vorderingen. Factoring, heet dat. En dat moet altijd direct kenbaar gemaakt worden door de zorgverlener. En meestal gebeurt dat ook gewoon.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 12:34
door john18
Vraagje ik heb nog nooit een rekening gehad ben al 2 keer verhuist nooit door gegeven ik krijg altijd rekeningen van cz van de tandarts waarom krijgt de zoon van ts wel een rekening? misschien staat straks moneyman bij mij aan de deur

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 13:06
door Julie4444
john18, dat heeft te maken met de afspraken tussen tandarts, jij, en verzekering. Mijn tandarts stuurt mij ook gewoon een rekening en die betaal ik dan ook zelf. Omdat ik geen tandartsverzekering heb heeft de verzekering er ook niets mee te maken, maar toen ik wel verzekerd was kon ik de factuur gewoon declareren of naar de verzekeraar laten sturen.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 13:28
door john18
oke dankje was effe bang dat moneyman zou komen :lol: :lol: :lol: :shock:

maar toch dan is dat wel relevant om te weten hoe dat bij de zoon van ts is geregeld.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 16:39
door Julie4444
Lijkt me dat bij zoon TS de facturering via zoon zelf gaat, want anders zou zijn zorgverzekering het bedrag hebben voorgeschoten en daarna eventueel bij hem hebben afgeschreven. Het is dus wel een beetje vreemd dat de zoon niet even heeft nagevraagd waar de factuur bleef.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 17:59
door zorg
Julie4444 schreef:Lijkt me dat bij zoon TS de facturering via zoon zelf gaat, want anders zou zijn zorgverzekering het bedrag hebben voorgeschoten en daarna eventueel bij hem hebben afgeschreven. Het is dus wel een beetje vreemd dat de zoon niet even heeft nagevraagd waar de factuur bleef.
Wie vraagt er nu bij een bedrijf na, waar blijft de factuur. :shock:

Dat is toch de verantwoordelijkheid van het bedrijf, om een factuur te sturen en niet van de klant/patiënt, om te vragen wat moet ik betalen.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 18:54
door Julie4444
zorg schreef:
Julie4444 schreef:Lijkt me dat bij zoon TS de facturering via zoon zelf gaat, want anders zou zijn zorgverzekering het bedrag hebben voorgeschoten en daarna eventueel bij hem hebben afgeschreven. Het is dus wel een beetje vreemd dat de zoon niet even heeft nagevraagd waar de factuur bleef.
Wie vraagt er nu bij een bedrijf na, waar blijft de factuur. :shock:

Dat is toch de verantwoordelijkheid van het bedrijf, om een factuur te sturen en niet van de klant/patiënt, om te vragen wat moet ik betalen.
Wie dat doet? Ikzelf, toevallig ook bij mijn eigen tandarts, want ik had ook net een adreswijziging doorgegeven. Bleek dat ze meestal pas na een maand factureren en dat het nieuwe adres wel goed in hun systeem stond. Weekje later kreeg ik mijn factuur.

Tevens heb ik een vriend die een redelijk oude auto heeft en pas was verhuist. Ze heeft de auto laten repareren bij haar vaste garage en het nieuwe adres doorgegeven. Vervolgens geen factuur ontvangen. Ze heeft de garage gebeld: factuur was naar oude adres verstuurd. Geen probleem, ze zouden het direct opnieuw sturen naar het goede adres. Weekje later toch maar eens een mail gestuurd met voorgeschiedenis, opnieuw het nieuwe adres doorgegeven met vraag om factuur. Erbij gezet dat de factuur ook via de mail mocht worden gestuurd.

Een maand later: nog steeds geen factuur en dit gaat om een flink bedrag.

Wanneer de garage nu eventueel een incassoboer zou inschakelen hebben ze dus geen poot om op te staan en kunnen ze alleen de hoofdsom vragen; geen incassokosten, geen deurwaarderskosten, geen proceskosten. Dat is het voordeel van jezelf indekken.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 20:15
door zorg
Wat je doet, hoef nog niet de normale manier van werken zijn.
Moet ik in mijn agenda dan bijhouden, welk bedrijf nog geen factuur gestuurd heeft! :shock:
Ik denk het toch niet.

Als ik bij een bedrijf werkzaamheden laat doen, dan heeft deze ook mijn actueel adres en als ze geen factuur sturen is het hun zaak en niet die van mij.

Wat het off topic verhaal met het topic te doen heeft, ongaat mij ff.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 05 mei 2016 23:57
door Julie4444
zorg schreef:Wat je doet, hoef nog niet de normale manier van werken zijn.
Moet ik in mijn agenda dan bijhouden, welk bedrijf nog geen factuur gestuurd heeft! :shock:
Ik denk het toch niet.

Als ik bij een bedrijf werkzaamheden laat doen, dan heeft deze ook mijn actueel adres en als ze geen factuur sturen is het hun zaak en niet die van mij.

Wat het off topic verhaal met het topic te doen heeft, ongaat mij ff.
Het is relevant in deze casus, omdat dergelijke acties dit specifieke probleem had kunnen voorkomen. Ja, dan was de deurwaarder geweest om van alles te eisen, maar dan had je hem/haar gewoon terug kunnen sturen naar de opdrachtgever met bewijzen dat jou niets te verwijten valt.

Kun je dat niet aantonen, dan sta je niet zo sterk.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 06 mei 2016 07:49
door 16again
Moneyman schreef:Famed doet de administratie niet, Famed koopt de vorderingen. Factoring, heet dat.
Is de constructie die tandarts en externe partij nu onderling hebben voor TS relevant? Mij lijkt doorgeven van adreswijziging aan tandarts voldoende.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 06 mei 2016 09:26
door moederslink
@Michiel FRL,
en hier ben ik het 100% mee eens!
Dat vader die kosten vd deurwaarder heeft betaald om geen gedoe te krijgen is begrijpelijk, maar is zeker onterecht.
Als ik mijn tandarts een adreswijziging doorgeef moet hij dit doorgeven aan degene die de facturen verzorgt, in dit geval FAMED.

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 06 mei 2016 10:05
door Brahms
moederslink schreef:......
Als ik mijn tandarts een adreswijziging doorgeef moet hij dit doorgeven aan degene die de facturen verzorgt, in dit geval FAMED.......
Juist, immers je hebt helemaal geen relatie met Famed, maar met de tandarts. Straks laat deze de rekeningen verzenden door zijn tante, moet je die ook nog inlichten over jou verhuizing.......

Re: Bosveld en Famed

Geplaatst: 09 mei 2016 15:09
door michielvdm
Uit het verhaal maak ik op dat uw zoon altijd in het ouderlijk huis heeft gewoond en nu is verhuisd. U zegt dat hij nooit een factuur heeft ontvangen. U wel dan? Op uw zoon zijn naam natuurlijk. Ik zou dan altijd een kopie van die factuur willen zien. Daar staat ongetwijfeld een adres op. Is die factuur aan uw zoon op uw adres geadresseerd, had u hem kunnen doorsturen naar uw zoon.

Het is dikwijls onduidelijk waar die tandartsfacturen naar toe gaan. Soms krijg ik hem thuis gestuurd en soms krijg ik mijn ziektekostenverzekering te horen dat zij hun factuur hebben betaald en belasten mij wel of niet. Hangt van de verzekering af. Een adreswijziging moet te allen tijde aan de tandarts worden gestuurd. Nooit aan een administratieorganisatie, tenzij de tandarts dat vermeld.