Uiteraard gelijk gebeld en wat bleek, Mastercard had gezien de uitgaven die zij de afgelopen dagen had gedaan een VERMOEDEN!! van fraude, dat iemand anders gebruikte van haar credit ard. Dit kwam vanwege diverse weekendjes weg en een vakantie die wij gepland hebben staan de komende maanden in verschillende landen, waar wij de benodigde hotelreserveringen voor hadden gemaakt.
Nu op zich niets ernstigs zou je denken, want dan is de gebruikelijke handelswijze van een bank, dat ze netjes even met je bellen om te vragen of je inderdaad deze betalingen hebt gedaan ter controle.
Helaas denkt de ING hier heel anders over....
Zonder enige poging tot communicatie besloot de ING direct over te gaan tot een permanente blokkering van de creditcard, zonder enige mogelijkheid
Dit volledig in strijd met haar eigen algemene voorwaarden zoals gepubliceerd op de site van ing.nl (https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... oorwaarden) waar duidelijk te lezen staat dat er hoogstens een TIJDELIJKE blokkering van de creditcard zou mogen plaatsvinden. (punt 4 onder het kopje creditcard)
Het feit dat we volgende week dus zonder creditcard in het buitenland staan en dus niets kunnen daar en ons weekendje weg uitloopt op een weekendje of thuis blijven of op het vliegveld zitten en wachten op de terugvlucht aangezien we niets kunnen zonder cc in het buitenland, laat de ING volledig koud. Ondanks diverse telefoontjes met zowel de klantenservice en fraudemanagement blijft de reactie telkenmale, helaas voor u, maar zo doen wij dat.
Advies aan eenieder met een creditcard bij ING, om deze zo snel mogelijk op te zeggen en dan maar gewoon direct bij Mastercard of VISA een nieuwe aan te vragen of nog beter een andere bank zoeken!
Het feit dat ING haar eigen algemene voorwaarden niet wenst op te volgen, is tekenend voor de betrouwbaarheid van deze bank.
