Pagina 1 van 1

Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 11:26
door Suzanne1979
Telefonisch een boeking opvragen bij Vrij Uit... M'n ouders hebben voor 9 weken geboekt en we willen hun verrassen met een bezoekje halverwege.
Zonder reserveringsnummer héél moeilijk. Per week een ander reserveringsnummer. Hebben ze telefonisch, online of via de chat geboekt? Hebben ze een annuleringsverzekering?
Serieus? Zoek je zo een boeking op in je systeem? Anno 2016?
Ik heb zelf bij een grote TO gewerkt, maar wij konden toch echt adhv een naam direct de hele boeking zien. Ook mijn ouders kregen van elke week een voucher op een andere datum opgestuurd, soms per post en soms per mail. Sommige waren ook voor de reis nog niet binnen, die had Vrij Uit nog niet (??!)
Nu ben ik onverrichte zaken afgepoeierd, mevrouw kon alleen de eerste twee weken van de reis opzoeken, de andere weken stonden niet in de gevonde boeking (uit een andere gids...). Toen ze het niet kon vinden werd het een kwestie van privacy voor m'n ouders, dus ik moest ze zelf maar bellen.
Vrij Uit, moderniseer je boekingssysteem en doe wat aan je klantvriendelijkheid aan de telefoon.
Zo ga je het echt niet redden in de reiswereld de komende jaren.

Groeten,
Suzanne R.

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 14:34
door Pareltje31
Dit valt zeker onder privacy, wie zegt dat het echt je ouders zijn? Ik zou er echt niet blij mee zijn als iemand mijn vakantieboeking kan opvragen hoor

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 14:39
door Suzanne1979
Dat was het excuus na lang zoeken en niet kunnen vinden (eerste twee bestemmingen kreeg ik wel de naam van), maar je hebt een punt.
Maar ook als mijn ouders iets wilden weten, moeten ze voor elke bestemming een ander reserveringsnummer geven, niet vindbaar op naam. Ik vraag me echt af met welk systeem ze daar werken.

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 14:50
door GJvdZ
Is het 1 standaard pakketreis van 9 weken? Of een combinatie van losse reizen?

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 16:50
door Brahms
Het is werkelijk bijzonder kwalijk dat Vrij-Uit reisgegevens van anderen doorgeeft via de telefoon. Dit valt toch echt onder een privicy schending van het ergste soort.

En dan alhier klagen dat je niet alle gegevens krijgt. Werkelijk te zot voor woorden !

Dat je ouders verschillende nummers moeten opgeven is misschien niet handig, maar als Vrij-uit het zo kan vinden, prima. Maar dat een wildvreemde zomaar mijn reisgevens zou kunnen inzien, moet er toch niet aan denken......!

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 17:01
door Upstairs
Als de ouders zelf verschillende bestemmingen los van elkaar hebben geboekt krijg je waarschijnlijk
meerdere boekingsnummers.
Gr.

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 20:36
door Suzanne1979
Zelf een lange reis samengesteld uit verschillende gidsen. Maar serieus, dan nog: het punt is dat zo'n organisatie je dan 9 verschillende boekingsnummers geeft. Als ze op naam zoeken, lukt het ze niet alles te vinden. Er is geen totaaloverzicht. Ook niet als je als klant zelf belt.
Plus, je krijgt op 9 verschillende momenten een voucher. Al dan niet na vertrek uit Nederland...
Privacyverhaal snap ik, mij gaat het om het middeleeuwse systeem daar.

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 21:03
door Brahms
Logisch lijkt mij dat als je uit verschillende gidsen (en dus waarschijnlijk ook bij verschillende organisaties) gaat boeken dat Vrij-Uit (welke slechts een tussenpersoon is) daar verschillende boekingsnummers van ontvangt, en aan reizigers (ouders) doorgeeft.
Dat er geen overzicht is, lijkt misschien vreemd, maar heeft dezelfde oorzaak. Allemaal los van elkaar geboekte stukjes reis.
Dat sommige reisorganisaties pas vouchers verzenden als de reis al is begonnen heeft hier ook mee te maken, immers de organisaties gaan alleen van hun eigen reis (gedeelte in dit geval) uit. Dat je al ruim er voor met een andere organisatie bent vertrokken, kunnen ze niet weten en is ook niet hun probleem.

Maar dit was het topic onderwerp toch niet, je wilde reisgegevens inzien welke van iemand anders (ouders) waren, en dat kan echt niet.....

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 22:56
door Upstairs
Hebben ze wel alles geboekt bij Vrij Uit of zijn er andere reisorganisaties bij betrokken. Meestal zijn de vouchers pas 3 weken van tevoren te printen/ontvangen. Je ouders zijn dan al onderweg (als ze meerdere boekingen hebben gedaan). Vraag gewoon adressen aan je ouders van de accomodaties zodat je de reis kunt volgen. Je kunt ze dan alsnog verrassen.

Re: Telefonisch contact met Vrij Uit

Geplaatst: 11 mei 2016 23:37
door Brahms
Onder het mom, maak van achterblijvers geen spoorzoekers lijkt me dat altijd toch wel erg verstandig :)