LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Fred1990
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2016 08:26

Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door Fred1990 »

Hallo allemaal,

Graag kom ik in contact met gedupeerde welke ook hun werkblad van beton hebben van het bedrijf Aanrechtbladenfabriek.nu (Nijkerk).

Medio februari 2015 zijn wij een overeenkomst aangegaan met dit bedrijf om het werkblad voor onze keuken van beton te laten maken. Daarnaast een achterwand (fornuis) en een ombouw voor de kastenwand. Totaal plaatje +/-€4.000,-

Tijdens het offerte traject en bij het uitzoeken van de kleur in de fabriek in Nijkerk werd ons een nieuwe soort coating verkocht. Dit wilde wij sowieso met het oogpunt, geen vlekken. De prijs ging wat omhoog maar dat begrepen wij. Voor wat extra's betaal je gewoon.

In april 2015 werden de bladen gebracht en na een stroeve montage (lees 23.00uur) gingen de monteurs weg en hadden wij waar voor ons geld. Wat een prachtig resultaat!

In juli 2015 kregen wij onze eerste schrik. In de fruitmand had een nectarine gelekt en dit heeft voor een grote bruine vlek gezorgd. De coating heeft het dus niet tegen gehouden. Het viel mij op dat ik meerdere vlekjes begon te krijgen op het werkblad, vooral naast het fornuis allemaal zwarte vlekjes van het vet. Antwoord: direct na het koken het aanrecht schoonmaken. De tip kwam alleen te laat en het kwaad was al geschied. Daarnaast sloot het totaal niet aan bij het verkoop verhaal van eerder over de coating.

Contact gezocht met het bedrijf. Na wat telefoontjes zou ik terug gebeld worden door de eigenaar. Helaas gebeurde dit pas na een aantal weken. Er werd een afspraak gemaakt om zo ervoor te zorgen dat een monteur langs zou komen. Het blad zou schuren en de coating opnieuw zou aanbrengen. Wij weer blij, denken in oplossingen en niet in problemen....

Dus op 15 juli was de monteur geweest. Coating nu helemaal goed (op dat moment). De grootste vlekken waren ook verdwenen maar de vetvlekjes waren er nog steeds. Heb direct gemaild naar het bedrijf met foto's. Geen reactie ontvangen. 1,5 week later nogmaals gemaild. Geen reactie. Eind augustus een antwoord. Zonder aanhef (door de directeur nog wel):
Ik heb contact met drost coating.
De vertegenwoordiger heeft direct al aangegeven dat heet vet wat niet word schoongemaakt in de coating brand.
Ik heb hem gevraagd dit op papier te zetten, dit zal ik ook doormailen.


Kortom: Hier heb ik geen boodschap aan. Terug gemaild dat ik het er niet mee eens was. Dit was bij levering niet bekend. Gevraagd hoe nu verder.

September .... Mail nog maar een keer gestuurd. Weer geen reactie mogen ontvangen.

Op 7 oktober een aangetekende brief gestuurd (ook per e-mail). Deze is door een vriend van ons opgesteld die jurist is.

Op grond van artikel 7:5 lid 1 Burgerlijk Wetboek is er in geval van onze koop (tussen een professionele partij en consumenten) sprake van een consumentenkoop. Als blijkt dat een product bij een consumentenkoop binnen zes maanden gebreken vertoont dan geldt er een bewijsvermoeden dat dit ligt aan de verkopende partij. Dit blijkt uit artikel 7:18 Burgerlijk Wetboek.

In ons geval betreft het dus de niet-schoonmaakbare vlekken op onze aanrechtbladen terwijl wij hiervoor wel een extra coating hebben besteld en wij door u (een professionele partij) hierover zijn voorgelicht.

Op grond van artikel 7:21 Burgerlijk Wetboek bent u gehouden om deze vlekken te herstellen of hier een oplossing voor te bedenken in samenspraak met ons. De kosten hiervoor kunt u volgens dit artikel niet aan ons in rekening brengen.


Direct dezelfde dag per mail antwoord dat de brief in goede orde ontvangen was. Aangegeven dat er wat zieke waren en hij probeerde z.s.m. een oplossing te zoeken.

Eind oktober gevraagd of iedereen weer beter was en of er al schot in de zaak zat... Geen respons.

Plots ontvingen wij in januari een mail dat er een advocaat op de zaak gezet was en dat Aanrechtbladenfabriek dus Drost Coating aansprakelijk ging stellen. De advocaat schatte in dat het niet tot een rechtszaak zou komen en dat er een schikking voorgesteld zou worden. Terug gemaild dat wij blij waren met dit bericht en dat we het ieder geval fijn vonden dat er serieus aan gewerkt zou worden.

Halverwege maart gemaild..... geen reactie (wat een toeval)

Nu 3-5-2016 per Facebook contact gezocht, binnen 5 minuten antwoord. Gevraagd of er op mijn mail gereageerd kon worden. Antwoord : Ik stuur vandaag een reactie! Maar helaas, we werden weer blij gemaakt met een dode mus. In de mail hebben wij aangegeven dat als er die week geen antwoord zou komen, wij via Tros Radar en Social Media verdere stappen zouden ondernemen.

Wat kunnen wij hier nog aan doen...Per mail worden wij niet gehoord. Telefonisch komen wij niet met de juiste personen in contact, en zelfs via Facebook krijgen wij valse beloftes..... Aangetekende brief ook al geprobeerd. Ik wil niet de vervelende klant uithangen maar nu 13 maanden na levering is de coating ver te zoeken op ons aanrecht. Bijna alles is er vanaf gesleten.

Iemand ideeën of tips of dit ook meegemaakt?

Groeten M. uit Duiven

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door Brahms »

Ongelofelijk vervelend allemaal. Duidelijk een product wat niet aan het gestelde voldoet. En een bedrijf wat lak heeft aan haar klanten. Zeer slechte beurt van Aanrechtbladenfabriek.nu

Tijdens aankoop bent u bij het bedrijf geweest, ik was er al lang weer eens langs gegaan........

Verder is er zo te zien nu sparke van non conformiteit, immers product voldoet niet aan de eisen van een aanrechtblad. Een simpel en goedkoop blad van de G....a heeft nog betere eigenschappen.

Wat is de garantietermijn ?

16again
Berichten: 16545
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door 16again »

Fred1990 schreef:Plots ontvingen wij in januari een mail dat er een advocaat op de zaak gezet was en dat Aanrechtbladenfabriek dus Drost Coating aansprakelijk ging stellen. De advocaat schatte in dat het niet tot een rechtszaak zou komen en dat er een schikking voorgesteld zou worden.
Daar heb je helemaal niets mee te maken. Dring aan op een oplossing voordat zij hun onderling geschil uitvechten.

werkbladenspecialist
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist »

Inderdaad heeft u geen boodschap aan een juridische procedure tussen uw leverancier en zijn leveranciers. U heeft hier zelfs erg veel coulance getoond. U heeft niet gekregen wat u belooft is dus koop ongedaan laten maken (hier in ieder geval mee dreigen en procedure in gang zetten) niet te lang wachten, als er teveel klachten zijn laat men de zaak failliet gaan en krijg je wel gelijk maar geen geld. Blijkt weer, betonnen werkbladen, bezint eer ge begint!

Fred1990
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2016 08:26

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door Fred1990 »

Bedankt voor de vlotte reacties!

Garantietermijn is nergens vastgelegd.. ik heb enkel een factuur ontvangen.

Ik had het bedrijf laten weten dat zij op Tros Radar te vinden waren en hopla, zelfs op zaterdag kreeg ik een berichtje. Of ze morgen contact kunnen opnemen om de coating op nieuw te laten doen... Ik zal ze vanavond terug mailen dat ze het probleem niet goed begrijpen. Door enkel de coating te vervangen (welk merk dan deze keer?) gaan de vlekken niet weg. En hoelang blijft deze coating zitten....

Lijkt alsof ze helemaal niet weten wat mijn klacht überhaupt is...


@werkbladenspecialist : Hoe zet ik " de koop ongedaan" in werking??

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door *.* »

Aanrechtbladenfabriek.nu bestaat niet.
Ik denk dat u de juiste domeinnaam moet vermelden van de leverancier.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door crazyme »

*.* schreef:Aanrechtbladenfabriek.nu bestaat niet.
Ik denk dat u de juiste domeinnaam moet vermelden van de leverancier.
En dan verwijt ts de directeur nog wel dat hij geen aanhef gebruikt. Poe poe.

Volgens mij wordt hier iemand onder druk gezet.

Zoiets als : los het nu op of anders zet ik wel jouw naam in het bericht.

thecure
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door thecure »

het is aanrechtblad.nu

stofzuigertje

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je meld dat op het Tros Radar forum een bericht staat bij deze firma komen ze wel eens vaker met een extreem snelle oplossing.

Als geheel Nederland en vooral deze regio geen vertrouwen meer heeft kunnen ze sluiten.
Dus geef ze een kans, hun kant van het verhaal nog niet gehoord en vermoedelijk zullen ze nu wel het goed oplossen.

Marktkenner
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Tja, een betonnen aanrechtblad willen maar geen vlekken op willen... da's zon beetje hetzelfde als een auto willen rijden, maar er geen benzine in willen gooien... Ik zeg: je hebt je vooraf niet goed in de materie verdiept.

Ik denk dat zo'n beetje elke (volwassen) keukenverkoper je een betonnen blad zou afraden, juist omdat het een grote vlekkenbende zal gaan worden..
Maar ja, die industriële look is zo mooi he... Er zijn in composiet en keramiek prima "Betonlook" alternatieven waarbij je dat probleem absoluut niet hebt.
Ik heb inmiddels vele varianten op beton gezien en ook producten die het beton zgn. "coaten" waardoor vlekken tot het verleden zouden behoren.
Kort gezegd: allemaal kolder. Het bestaat simpelweg niet!
Het is heel simpel: kies voor een betonnen blad en accepteer de vlekken (dan heb je een prima blad/look/feel e.d.) of kies voor een goed "Betonlook" alternatief. Maar ja, eigenwijs he?

v.w.b. de oplossing: Typisch weer een voorbeeld waarbij de verwachtingen helemaal fout zijn "verkocht" en dus niet kunnen worden waargemaakt.
de koop ontbinden als het blad erop ligt en betaald is wordt een lastige denk ik. De enige 100% oplossing is om de leverancier een alternatief te laten leggen en monteren, maar hiervoor zult u een lange adem moeten hebben. Als ik het echter zo verprutst zou hebben, zou ik dit wel doen, anders wordt u nooit meer tevreden. Blijf iig in gesprek met de zaak, en ga niet alles via papier, mail en rechtsbijstand regelen zou ik zeggen.
In eigen persoon naartoe gaan, en in overleg met het bedrijf afspraken op papier laten zetten en die samen ondertekenen.

Succes.

Fred1990
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2016 08:26

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door Fred1990 »

Goedenavond allen,

Graag wil ik een update plaatsen over de stand van zaken tot nu toe.

Nadat ik dit bericht geplaatst had ondernam het bedrijf in kwestie direct actie. Er is iemand wederom langsgekomen, alles nogmaals geschuurd en er is een andere coating aangebracht. (https://kokbeton.nl/shop/ambras-t/).
Deze coating dient elke maand ongeveer opnieuw te worden aangebracht, Glimt erg maar werkt erg goed !!!! Hadden we deze coating maar direct mogen ontvangen.

Het bedrijf heeft grote stappen in de goede richting gemaakt door de klachten serieus te nemen en ook regelmatig contact te hebben. Dit is zeker vooruitgang.

Echter zijn de vlekken die wij hebben te diep in het beton geraakt en niet meer te verwijderen helaas. Nu na 1,5 jaar leeft het beton ook meer en valt het gelukkig wat minder op. Maar een doorn in het oog is het nog wel.

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door Brahms »

Serieus, elke maand een coating op je aanrechtblad aanbrengen, vlekken in je blad een schijnbaar veel glans.

En je komt nog blij over ook. Het is bijna niet te geloven, of kreeg je het vrijblijvende advies uit Nijkerk om een happy stukje te schrijven ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door crazyme »

Brahms schreef:Serieus, elke maand een coating op je aanrechtblad aanbrengen, vlekken in je blad een schijnbaar veel glans.

En je komt nog blij over ook. Het is bijna niet te geloven, of kreeg je het vrijblijvende advies uit Nijkerk om een happy stukje te schrijven ?
Dat is zo'n beetje hetzelfde als vragen of wij bij bedrijf x of y werken...

Ik denk eerder dat ts zich heeft berust in de zaak, ondertussen kennis heeft opgedaan over het materiaal en beter relativeert. Maar vooral een tip wil geven hoe je zo'n blad goed kan sealen.

Helaas, vaak glimmen de producten welke het sterktste zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Topic-ERGO:

- Beton is niet zonder problemen, dus garanties voora duidelijk in het contract laten zetten
- Hoe schud je een bedrijf wakker, dat intern òf niet communiceert, òf de verantwoordelijkheid niet kan/wil nemen
- Mis- of ge-bruik fora om de druk op dit soort bedrijven te verhogen
- Imagoschade is al geschiedt en de klant met tegenzin 'geholpen' (?)

LynnS
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:55

Re: Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk

Ongelezen bericht door LynnS »

Ook wij zijn op het moment bezig met een claim en krijgen geen reactie meer van deze firma. Bij ons gaat het niet om de coating maar om totaal ruim 250 gaatjes in het blad en de staanders. Enkele gaatjes zouden inherent zijn aan beton, maar hier spreken we - naar zeggen van een kennis die zelf keukens levert - van een productiefout. Eerder zijn ze langs geweest om er een aantal daarvan te dichten maar elke maand ontstaan er weer zo’n 40 a 50 (!). Ook hebben ze een zelf-reparatiekitje aangeboden wat natuurlijk niet acceptabel is bij deze gatenkaas (!). Wij hebben na 2x een aangetekende en geen reactie nu pas onze rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en hopen op vervanging danwel terugbetaling. Vooralsnog gaan we er vanuit dat aanrechtblad.nu een nette organisatie is die haar klanten ook als klanten zou willen behandelen, maar “even geen mogelijkheid had”. Over 2 weken meer info (dat is de reactietermijn via rechtsbijstand).

Gesloten