Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015
Geplaatst: 14 mei 2016 12:13
Hallo,
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een mooie Renault Clio RS uit 2015 met net 10.000 km op de teller.
Vorige week vrijdag deze auto gekocht na een lange proefrit, niks mis mee en wat kan er ook mis zijn met zo'n nieuwe auto.
Afgelopen weekend gereden met de auto in het donker en tegenliggers waren mij steeds aan het seinen, dus iets niet goed met mijn verlichting.
Gelukkig kan je met een draaiknop de verlichting lager zetten, staat nu op stand 2.
Geen last meer van knipperde tegenliggers...zover zo goed..
Dat zelfde weekend 's avonds op weg naar huis kwam ik iemand tegen die zijn groot licht aan had staan en ik wilde even seinen met mijn groot licht.
Tot mijn verbazing zag ik niks gebeuren en het blauwe groot licht lampje lichte wel op.
Auto stil gezet en groot licht vast gezet, buitenste lampen zijn aan maar vallen in het niet bij het dimlicht.
Nu heeft de Renault Dealer mij verteld bij de verkoop dat er xenon verlichting in deze auto zit en dat dat beter licht geeft.
Ik na het weekend meteen gebeld met de Renault Dealer en die zei dat ik gewoon naar mijn eigen Renault Dealer kon gaan om dit probleem op te lossen.
Kosteloos wordt dit dan nagekeken en geprobeerd dit op te lossen.
Direct naar mijn eigen Renault Dealer gegaan en die zei mij dat het om imitatie lampen gaat en dat de Renault Dealer waar ik de auto heb gekocht dit moet oplossen.
Licht staat niet hoog maar lichtbundel is wel erg verstrooid (vandaar dat men denkt dat ik groot licht op heb).
Ik hun weer gebeld en kreeg de volgende dag de desbetreffende verkoper aan de lijn.
Meneer, verlichting valt niet onder de garantie maar we willen er best graag naar kijken.
Maar mocht het probleem niet makkelijk op te lossen zijn dan kunnen wij verder niets voor U betekenen.
De afspraak moet nog steeds komen en ik neem aan dat volgende week ik wel een datum krijg om de auto na te laten kijken.
Natuurlijk geloof ik nog steeds dat de Renault Dealer dit probleem netjes gaat oplossen.
Mijn vraag is eigenlijk....wat moet ik doen als het probleem niet makkelijk op te lossen is, stel er moeten nieuwe koplampen in is de Dealer dan verplicht deze te vervangen?
Valt goede verlichting niet onder de garantie van de Dealer?
Ik heb op deze auto bijna nog 1 jaar fabrieksgarantie maar volgens de Dealer valt verlichting hier niet onder.
Mij is ook nooit verteld dat hier imitatie koplampen of verlichting in zit.
Eigenlijk wil ik wel weten wat mijn rechten zijn als consument en wat ik van de Dealer mag verwachten.
Liefst wil ik helemaal geen imitatie lampen maar gewoon origineel.
Stel dat de koplampen of xenon lampen imitatie zijn mag ik dan eisen dat er origineel Renault lampen of koplampen in komen?
De verkoper gaf al aan dat vervangen van de koplampen niet binnen de garantie valt en dat ik dat dus zelf zou moeten betalen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering dus mochten we er niet uit kunnen komen zou ik die dan in moeten schakelen?
Alvast bedankt,
Dreambiker.
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een mooie Renault Clio RS uit 2015 met net 10.000 km op de teller.
Vorige week vrijdag deze auto gekocht na een lange proefrit, niks mis mee en wat kan er ook mis zijn met zo'n nieuwe auto.
Afgelopen weekend gereden met de auto in het donker en tegenliggers waren mij steeds aan het seinen, dus iets niet goed met mijn verlichting.
Gelukkig kan je met een draaiknop de verlichting lager zetten, staat nu op stand 2.
Geen last meer van knipperde tegenliggers...zover zo goed..
Dat zelfde weekend 's avonds op weg naar huis kwam ik iemand tegen die zijn groot licht aan had staan en ik wilde even seinen met mijn groot licht.
Tot mijn verbazing zag ik niks gebeuren en het blauwe groot licht lampje lichte wel op.
Auto stil gezet en groot licht vast gezet, buitenste lampen zijn aan maar vallen in het niet bij het dimlicht.
Nu heeft de Renault Dealer mij verteld bij de verkoop dat er xenon verlichting in deze auto zit en dat dat beter licht geeft.
Ik na het weekend meteen gebeld met de Renault Dealer en die zei dat ik gewoon naar mijn eigen Renault Dealer kon gaan om dit probleem op te lossen.
Kosteloos wordt dit dan nagekeken en geprobeerd dit op te lossen.
Direct naar mijn eigen Renault Dealer gegaan en die zei mij dat het om imitatie lampen gaat en dat de Renault Dealer waar ik de auto heb gekocht dit moet oplossen.
Licht staat niet hoog maar lichtbundel is wel erg verstrooid (vandaar dat men denkt dat ik groot licht op heb).
Ik hun weer gebeld en kreeg de volgende dag de desbetreffende verkoper aan de lijn.
Meneer, verlichting valt niet onder de garantie maar we willen er best graag naar kijken.
Maar mocht het probleem niet makkelijk op te lossen zijn dan kunnen wij verder niets voor U betekenen.
De afspraak moet nog steeds komen en ik neem aan dat volgende week ik wel een datum krijg om de auto na te laten kijken.
Natuurlijk geloof ik nog steeds dat de Renault Dealer dit probleem netjes gaat oplossen.
Mijn vraag is eigenlijk....wat moet ik doen als het probleem niet makkelijk op te lossen is, stel er moeten nieuwe koplampen in is de Dealer dan verplicht deze te vervangen?
Valt goede verlichting niet onder de garantie van de Dealer?
Ik heb op deze auto bijna nog 1 jaar fabrieksgarantie maar volgens de Dealer valt verlichting hier niet onder.
Mij is ook nooit verteld dat hier imitatie koplampen of verlichting in zit.
Eigenlijk wil ik wel weten wat mijn rechten zijn als consument en wat ik van de Dealer mag verwachten.
Liefst wil ik helemaal geen imitatie lampen maar gewoon origineel.
Stel dat de koplampen of xenon lampen imitatie zijn mag ik dan eisen dat er origineel Renault lampen of koplampen in komen?
De verkoper gaf al aan dat vervangen van de koplampen niet binnen de garantie valt en dat ik dat dus zelf zou moeten betalen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering dus mochten we er niet uit kunnen komen zou ik die dan in moeten schakelen?
Alvast bedankt,
Dreambiker.