LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dealer en importeur
dealer en importeur
hallo in augustus 2015 de nieuwe mazda3 skyactiv aangeschaft bij dealer te Groningen,na wat gedonder met krassen in de lak en plastic pluggen van de voorstoel kreeg ik in de gaten ,dat na 11000 km een ruitenwisserblad aan passagierszijde begon te smeren en aan bestuurderskant enige strepen, alles eerst schoongemaakt ,maar bleef smeren en strepen. dus naar de dealer daar ook schoongemaakt hetzelfde resultaat,wat schets mijn verbazing ik moest zelf maar een paar nieuwe ruitenwisserbladen kopen omdat dit niet onder garantie viel en zij dit niet konden claimen bij de importeur,contact opgenomen met importeur en inderdaad werd niet vergoed dat mijn nieuw auto de hele winter in de garage stond maakte niets uit,dus autorijdend nederland als je denkt enige service te verwachten van mazda importeur of dealer kom je bedrogen uit ,(zouden ze niet snappen of willen snappen dat klant nog steeds koning is,ik bedoel maar door deze ervaring kom ik niet weer bij deze dealer en is hij mij als klant al weer heel snel kwijt).
Re: dealer en importeur
Offtopic bijdrage door Moderatie verwijderd
Re: dealer en importeur
Ruitenwissers zijn inderdaad bij uitstek onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn. Niet raar dus dat deze niet onder de garantie vallen. Zeker niet als er al een herfst en een winter overheen zijn gegaan.
Dat de auto steeds in de garage staat hoeft daarbij trouwens geen voordeel te zijn. Dat betekent namelijk ook dat vuil en zout alle tijd krijgen om op het rubber in te werken. Het wordt dan dus niet weggespoeld met een regelmatig regenbuitje.
Dat de auto steeds in de garage staat hoeft daarbij trouwens geen voordeel te zijn. Dat betekent namelijk ook dat vuil en zout alle tijd krijgen om op het rubber in te werken. Het wordt dan dus niet weggespoeld met een regelmatig regenbuitje.
Re: dealer en importeur
Muggen op de voorruit kunnen als mesjes op het ruitenwisser rubber werken en snelle slijtage veroorzaken.
Ook oplos middelen in sommige wasstraten geven problemen met bepaalde rubber soorten die ze zacht kunnen maken.
Zelf heb ik harde wissers, merkloos en die piepen als het weinig regende maar lang mee gaan.
Wel weet ik dat als ik de wissers muggen laat weg krabben en geen schuurspons gebruik de levensduur van deze rubbers erg kort kan worden.
Hetzelfde geld voor spuitbussen voor insecten weg te halen, die lossen niet alleen de insecten op maar de rubbers... houden er ook niet echt van.
Dit heeft niets met Mazda te maken maar meer met keuze welk merk wissers je monteerde en of je het raam tijdig schoon maakte en niet
eerst laat opdrogen.
Ook oplos middelen in sommige wasstraten geven problemen met bepaalde rubber soorten die ze zacht kunnen maken.
Zelf heb ik harde wissers, merkloos en die piepen als het weinig regende maar lang mee gaan.
Wel weet ik dat als ik de wissers muggen laat weg krabben en geen schuurspons gebruik de levensduur van deze rubbers erg kort kan worden.
Hetzelfde geld voor spuitbussen voor insecten weg te halen, die lossen niet alleen de insecten op maar de rubbers... houden er ook niet echt van.
Dit heeft niets met Mazda te maken maar meer met keuze welk merk wissers je monteerde en of je het raam tijdig schoon maakte en niet
eerst laat opdrogen.
Re: dealer en importeur
Ik denk dat de samenstelling van het rubber niet goed is, waardoor het uiteen valt. Wat betreft de kosten, het zijn natuurlijk slijtagedelen maar het is wel wat flauw van de dealer om die niet te vergoeden bij een bijna nieuwe auto.
Re: dealer en importeur
de soort ruitenwisservloeistof is ook van hele grote invloed op de levensduur van het rubber
Re: dealer en importeur
dat is natuurlijk waar het om draait hier. uiteraard vallen slijtagedelen niet onder garantie. dus de dealer heeft gelijk.peteroo schreef:Ik denk dat de samenstelling van het rubber niet goed is, waardoor het uiteen valt. Wat betreft de kosten, het zijn natuurlijk slijtagedelen maar het is wel wat flauw van de dealer om die niet te vergoeden bij een bijna nieuwe auto.
maar de klant heeft (gokje) rond de 25000 euro achtergelaten bij de dealer, en heeft nu een nare nasmaak. zou ik ook hebben.
Re: dealer en importeur
Ik moet kiezen tussen nieuwe zachte rubbers die snel slijten of de hardere die gaan piepen...
Beide merkloos en Bosch, ja die zijn veel duurder en gaan ondanks 5x duurder niet 5x langer mee...
Vooral mijn elke winter ijskrabbers en muggen poetsen omdat ik te lui ben kost wissers!
Maar met rubbers per meter dus in oude arm steken is dan nog betaalbaar...
Als je wissers van €5,- per stuk of duurder haalde, gewoon raam regelmatig reinigen want opgedroogde harde mug is net schuurpapier...
Beide merkloos en Bosch, ja die zijn veel duurder en gaan ondanks 5x duurder niet 5x langer mee...
Vooral mijn elke winter ijskrabbers en muggen poetsen omdat ik te lui ben kost wissers!
Maar met rubbers per meter dus in oude arm steken is dan nog betaalbaar...
Als je wissers van €5,- per stuk of duurder haalde, gewoon raam regelmatig reinigen want opgedroogde harde mug is net schuurpapier...
Re: dealer en importeur
mededenkers
allen bedankt voor de info over de ruitenwisserbladen,deze zijn ook bij mij bekend,maar als vaste mazda rijder vanaf de eerste in nederland heb ik nog nooit in zo een korte tijd de wissers moeten vervangen normaal was om het jaar,anderhalf,zelfs langer, wel te verstaan de originele behorende bij de auto.
wat mij erger,t is en ik denk dat peterroo dat goed heeft verwoord,dat je een fiks bedrag neerteld en je regelmatig word bestookt met emails over hoe mooi en fijn alles is bij mazda om dit te kopen en dat te kopen (dit noemt men geloof ik ook wel klantenbinding), maar ze alleen hun belang voorop stellen,en de klant niet.
stel dat deze dealer had gezegd geen probleem blaauw we zetten er nieuwe op dan was ik tevreden hij kon tevreden zijn ik kwam uiteraard bij hem weer voor de beurten,eventuele anvullende spullen er bij aanschaffen etc,nu mist hij dat allemaal.
nu kom ik daar niet weer zoek een andere dealer uiteraard, en dat voor pak em beet inkoopprijs voor hun 25 euro daar maak ik op uit dat de klant niet centraal staat maar het geld.
allen bedankt voor de info over de ruitenwisserbladen,deze zijn ook bij mij bekend,maar als vaste mazda rijder vanaf de eerste in nederland heb ik nog nooit in zo een korte tijd de wissers moeten vervangen normaal was om het jaar,anderhalf,zelfs langer, wel te verstaan de originele behorende bij de auto.
wat mij erger,t is en ik denk dat peterroo dat goed heeft verwoord,dat je een fiks bedrag neerteld en je regelmatig word bestookt met emails over hoe mooi en fijn alles is bij mazda om dit te kopen en dat te kopen (dit noemt men geloof ik ook wel klantenbinding), maar ze alleen hun belang voorop stellen,en de klant niet.
stel dat deze dealer had gezegd geen probleem blaauw we zetten er nieuwe op dan was ik tevreden hij kon tevreden zijn ik kwam uiteraard bij hem weer voor de beurten,eventuele anvullende spullen er bij aanschaffen etc,nu mist hij dat allemaal.
nu kom ik daar niet weer zoek een andere dealer uiteraard, en dat voor pak em beet inkoopprijs voor hun 25 euro daar maak ik op uit dat de klant niet centraal staat maar het geld.
Re: dealer en importeur
En die andere dealer doet precies hetzelfde zodat je weer op zoek kan naar een andere dealer....
Re: dealer en importeur
Ik zag een dealer die als eerste in Nederland komende Mazda verkocht zijn dealerschap kwijt is....
Die monteerde wel eens vaker andere onderdelen als hij niet tevreden was.
Originele delen zijn verplicht maar er is nauwelijks controle op.
Er zijn wissers die lang mee gaan en piepvrij goed wissen.
Hij wist welke klant welke wisser wilde...
net als banden, de Michelin of Conti die lang mee ging voor KM vreter of juist snel slijtende plakkers die meer grip gaven.
Per klant moet je de juiste keuze maken en dat Mazda op andere over ging, ja hij wilde de snel slijtende en dure ook niet meer monteren
en heeft nu ander merk in voorraad.....
Helaas weet ik niet wat de echte oorzaak is maar Mazda zoekt nu landelijk nieuwe dealers en dat kan wel eens verkeerd aflopen.
Die monteerde wel eens vaker andere onderdelen als hij niet tevreden was.
Originele delen zijn verplicht maar er is nauwelijks controle op.
Er zijn wissers die lang mee gaan en piepvrij goed wissen.
Hij wist welke klant welke wisser wilde...
net als banden, de Michelin of Conti die lang mee ging voor KM vreter of juist snel slijtende plakkers die meer grip gaven.
Per klant moet je de juiste keuze maken en dat Mazda op andere over ging, ja hij wilde de snel slijtende en dure ook niet meer monteren
en heeft nu ander merk in voorraad.....
Helaas weet ik niet wat de echte oorzaak is maar Mazda zoekt nu landelijk nieuwe dealers en dat kan wel eens verkeerd aflopen.
Re: dealer en importeur
als je voor 25 euro overstapt op een andere dealer dan zullen ze je liever kwijt als rijk zijn denk ik.blaauw schreef:mededenkers
allen bedankt voor de info over de ruitenwisserbladen,deze zijn ook bij mij bekend,maar als vaste mazda rijder vanaf de eerste in nederland heb ik nog nooit in zo een korte tijd de wissers moeten vervangen normaal was om het jaar,anderhalf,zelfs langer, wel te verstaan de originele behorende bij de auto.
wat mij erger,t is en ik denk dat peterroo dat goed heeft verwoord,dat je een fiks bedrag neerteld en je regelmatig word bestookt met emails over hoe mooi en fijn alles is bij mazda om dit te kopen en dat te kopen (dit noemt men geloof ik ook wel klantenbinding), maar ze alleen hun belang voorop stellen,en de klant niet.
stel dat deze dealer had gezegd geen probleem blaauw we zetten er nieuwe op dan was ik tevreden hij kon tevreden zijn ik kwam uiteraard bij hem weer voor de beurten,eventuele anvullende spullen er bij aanschaffen etc,nu mist hij dat allemaal.
nu kom ik daar niet weer zoek een andere dealer uiteraard, en dat voor pak em beet inkoopprijs voor hun 25 euro daar maak ik op uit dat de klant niet centraal staat maar het geld.
Re: dealer en importeur
Het is doodzonde. Mazda is een van de betrouwbaarste en beste automerken. Ik heb er jarenlang een gehad, nooit iets mis mee, altijd starten, goedkoop in onderhoud. Alleen roest werd op den duur een probleem. Als je dan op deze wijze je merkreputatie te grabbel gooit ben je behoorlijk stom bezig.
Re: dealer en importeur
't gaat hier om een Mazda dealer, niet om Sinterklaas. Wat de dealer ook gedaan had, bij de volgende beurt was het weer van voor af aan begonnen, de ruitenwisser geven strepen, en dan? Weer een nieuw gratis setje?peteroo schreef:Het is doodzonde. Mazda is een van de betrouwbaarste en beste automerken. Ik heb er jarenlang een gehad, nooit iets mis mee, altijd starten, goedkoop in onderhoud. Alleen roest werd op den duur een probleem. Als je dan op deze wijze je merkreputatie te grabbel gooit ben je behoorlijk stom bezig.
Een klant tevreden stellen is één ding, maar het moet wel een beetje realistisch blijven.
Re: dealer en importeur
Je gooit je merk niet te grabbel, want dit beleid is gewoon standaard voor alle merken. En ook erg logisch. Stel dat je ruitenwissers gratis gaat vervangen dan krijg je weer ellenlange discussies of het nu door de gebruiker komt of niet. Als mensen hun auto onder bomen parkeren hebben die ruitenwissers aanzienlijk meer te lijden dan als de auto binnen staat. Moeten die mensen dan steeds maar nieuw ruitenwissers krijgen? Het zou wat anders zijn als je gratis ruitenwissers belooft (zoals Carglass) en je zou ze niet krijgen.peteroo schreef:Het is doodzonde. Mazda is een van de betrouwbaarste en beste automerken. Ik heb er jarenlang een gehad, nooit iets mis mee, altijd starten, goedkoop in onderhoud. Alleen roest werd op den duur een probleem. Als je dan op deze wijze je merkreputatie te grabbel gooit ben je behoorlijk stom bezig.
Re: dealer en importeur
Ik heb het niet over alleen maar die ruitenwissers, maar over een merk dat een dealer uitsluit die uit eigen beweging op betere onderdelen over stapt omdat datgene wat Mazda monteert kwalitatief niet voldoet.GJvdZ schreef:Je gooit je merk niet te grabbel, want dit beleid is gewoon standaard voor alle merken. En ook erg logisch. Stel dat je ruitenwissers gratis gaat vervangen dan krijg je weer ellenlange discussies of het nu door de gebruiker komt of niet. Als mensen hun auto onder bomen parkeren hebben die ruitenwissers aanzienlijk meer te lijden dan als de auto binnen staat. Moeten die mensen dan steeds maar nieuw ruitenwissers krijgen? Het zou wat anders zijn als je gratis ruitenwissers belooft (zoals Carglass) en je zou ze niet krijgen.peteroo schreef:Het is doodzonde. Mazda is een van de betrouwbaarste en beste automerken. Ik heb er jarenlang een gehad, nooit iets mis mee, altijd starten, goedkoop in onderhoud. Alleen roest werd op den duur een probleem. Als je dan op deze wijze je merkreputatie te grabbel gooit ben je behoorlijk stom bezig.