Pagina 1 van 1

Laptop reparatie in garantie maar reparateur zegt anders..

Geplaatst: 18 mei 2016 22:37
door Zanquis
Ik heb via de MediaMarkt in Almere een Sony laptop voor mijn vrouw gekocht.

Deze zit nog in de garantie termijn, voor diverse problemen is deze nu al meerdere malen opgestuurd voor reparatie.
Iedere keer heb ik dit netjes via de MediaMarkt afgehandeld in verband met mijn garantie.

Echter na de laatste reparatie van Februari ging eind April de laptop weer defect (WIFI onvindbaar).

Nu krijg ik van de MediaMarkt/Sony reparatiecentrum door dat de reparatie normaal wel garantie zou zijn maar volgens hun is de laptop geopend door derden..... Ze hebben namelijk een doorgedraaide schroef gevonden die volgens hun "onomstotelijk bewijs" daar van is.

Echter ik weet 100% zeker dat de enige moment dat mijn laptop open is geweest is nadat ik hem bij de MediaMarkt heb afgegeven.
Zij zijn van mening dat hun bewijslast ijzersterk is, terwijl volgens mij de bewijslast nog dunner is dan een zeepbel en gemakkelijk te doorprikken.

Indien de schroef nog aanwezig was, dan betekent dit dat hij dus vast genoeg zat om niet los te vallen, zo een schroef kan misschien losvallen na een dag, een week, een maand of zelfs een jaar, een klein stukje kunststofschroefdraad is voldoende om een lichte schroef te houden. Dit kan echter natuurlijk ieder moment begeven, maar je kan onmogelijk stellen dat dit niet door de vorige reparatie gekomen kan zijn zoals het reparatiecentrum beweerd.
Mocht de schroef weg zijn, is het niet onlogisch dat ik dit zelf niet door heb gehad, en dat deze gewoon opgezogen kan zijn. (hoeveel mensen controleren of alle schroeven nog in hun laptop zitten als ze geen losse schroef vinden? Ik denk bijna niemand).

In beide gevallen ben ik van mening dat ze dus geen bewijs hebben, echter het reparatiecentrum is van mening van wel, en de Manager van de service afdeling van de MediaMarkt in Almere praat met grote overtuiging dat het "onomstotelijk bewijs" is, want het is een gecertificeerde reparateur.

Ik weet dat het geen bewijs is, want niemand anders heeft de laptop opengemaakt, mijn vrouw zou het niet eens durven die kan niks met elektronica en ik ga het niet eens proberen zolang ik garantie heb.

Mijn conclusie is dan ook simpel: Bij de vorige reparatie is er gewoon wat mis gegaan, waarschijnlijk iemand die nog onervaren is heeft de schroeven er snel ingedraaid zonder eerst de schroefdraad op te zoeken (een standaard fout bij schroefverbindingen in kunststof). maar enkel omdat een bedrijf gecertificeerd is betekent niet dat het foutloos werkt, een auto-dealer is ook gecertificeerd in zijn merk echter hoewel de foutkans kleiner is maken die ook nog steeds wel eens fouten, dat is nu eenmaal menselijk en ook daar lopen monteurs met verschillende ervaringsniveaus.

Zolang er geen echt onomstotelijk bewijs is dat ik de laptop zelf of door een derde heb laten openen (iets waarvan ik 100% zeker ben dat niet gebeurd is) is het volgens mij gewoon nog garantie. Maar hoe kan ik dat bij de service centrums aan hun verstand brengen want ze weigeren dit te accepteren, dus willen ze dat ik zelf de reparatie aan de WIFI en vervanging van de behuizing in verband met dolgedraaide schroefgaten (die de reparateur dus zelf stuk hebben gemaakt) ga betalen.

Wat kan ik nu het beste doen om door deze muur van stompzinnigheid heen te komen en mijn laptop gerepareerd terug te krijgen.???

Re: Laptop reparatie in garantie maar reparateur zegt anders..

Geplaatst: 21 mei 2016 14:53
door Quark
Informatie inwinnen bij de rechtswinkel en bij het hoofdkantoor van de Mediamarkt en bij Sony een officiƫle klacht indienen.