Pagina 1 van 8

Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 20 mei 2016 15:55
door Do848
Beste allen,

Wij zijn nu al 2 dagen afgesloten van ons internet omdat onze telefoonlijn thuis is gehacked of er is fraude mee gepleegd. Wij hebben een plots een rekening van 800€ open staan terwijl dit niet onze schuld is. Wij hebben onze telefoonrekening na gekeken en er is al vanaf 15 maart 17x gebeld naar het nummer 0909-1291299. Wanneer je dit nummer opzoekt via Google dan zie je gelijk de 1e link waar je doorverwezen wordt naar het telfort forum daar zie je dat nog veel meer klanten van telfort hier last van hebben gehad. En iedere keer als er gebeld is maar dit nummer dan is dit meerdere keren 50:07 seconden.
Maar gelijk terug draaien en onze internet weer aan sluiten Nee hoor. Terwijl dit verhaal al 2 jaar loopt, want op het telfort forum staan klachten van 2 jaar geleden.


Tevens is er ook een uitzending van het televisieprogramma kassa geweest waar dit onderwerp voorbeeldig in beeld is geweest. Daar zaten verschillende gedupeerde aan tafel waar het ook bij gebeurd is.

Ook worden wij heel slecht te woord gestaan en geholpen door de klantenservice. Dit is echt schandalig want als je de klantenservice belt blijven zei het maar onze kant opschuiven.
Sterker nog we worden gewoon niet geholpen door telfort. En de klantenservice kan heeft gewoon een blaadje voor zich met standaard punten wat ze moeten zeggen. Wij worden werkelijk nergens mee geholpen.

Mvg a.e visser

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 11:03
door stofzuigertje
0900 0909 en zo kun je laten blokkeren.....

Als je dect telefoon zonder aanpassen fabrieks code gebruikte, hallo buurvrouw want ook ik maakte die fout!
Of het je buren zijn of fraude, kan ik niet beoordelen maar 0900 blokkade van vooral de 0906 en zo lijkt me slimmer!

Hetzelfde voor betaalde SMS diensten op mobiel gedaan, alle 4 cijfers service geblokkeerd voor de zekerheid.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 16:12
door Do848
@michiel je kletst uit je nek, er is niemand hier thuis die spelletjes speelt of beltegoed koopt. Wij gamen niet en hebben geen mobiele telefoons met beltegoed.

Dit probleem is al weer enige tijd bekend, zie de uitzending van kassa op 23 april 2016.
Als je zo flink bent om research te doen, doe het dan wel goed en kom niet met een onzin verhaal aanzetten die jij toevallig op internet heb gelezen.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 16:14
door Do848
@Michiel jij werkt vast bij telfort aangezien die met hetzelfde onzin verhaal kwamen aanzetten.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 17:03
door witte angora
@ Do848: wat voor oplossing heb je in gedachten? Hoe zou je willen dat Telfort dit oppakt?

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 17:19
door Do848
@miechiel volgens mij behoor jij gewoon tot 1 van de oplichters die achter deze constructie zit. Of zoals ik net al zei, bent u gewoon werkzaam bij telfort.

Wat lachwekkend uw reacties, nogmaals er worden hier geen spelletjes gespeeld thuis, u heeft geen flauw idee hoe onze gezins samenstelling is.

Nogmaals kijk even de uitzending van kassa van 23 april, daar word dit ghostnummer zorgvuldig besproken.

@witte angora, telfort heeft het aflaten weten in de verdere afhandeling. Zei hebben mij toegezegd dat zei nogmaals met ons contact opnemen. Maar aangezien het laatst gevoerde telefoontje met telfort erg negatief was heb ik een advocaat in handen genomen en geef ik de zaak uit handen. Mijn eis is uiteraard dat de 1000€ die gemaakt is met Dat fraude telefoonnummer kwijt wordt gescholden.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 17:21
door Do848
@michiel er is ook op dagen naar dit nummer gebeld dat wij helemaal niet thuis waren. En elke keer is er 50 minuten en 7 seconden gebeld, vind ik best knap als er helemaal niemand thuis is hier.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 17:46
door witte angora
Eerst was het 800, nu is het 1000 euro? Vanwaar dit verschil?

Inhoudelijk: internetten jullie via een vaste kabel of draadloos?

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 17:49
door Do848
Ook hebben wij geen geld geleend, dit is ook trouwens te bewijzen want er is naar ons NOOIT geld overgemaakt ivm een lening!!

Je springt wel erg van de hak op de tak, en je bent wel heel erg aan het zoeken naar alles wat in het voordeel van telfort is.

Dat andere klanten het overkomen is, is wel degelijk relevant. Jou reacties raken kant nog wal, vrij kansloos en totaal niet relevant.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 17:52
door Do848
Wij hebben onze telefoonrekening nogmaals nagekeken en er blijkt al vanaf februari naar dit nummer "gebeld" te worden. Die kosten zijn wel door telfort geïncasseerd en die komen totaal op ongeveer 200€

200 plus 800 = totaal 1000

Wij internetten overigens draadloos, en 90% van ons draadloze internet verkeer gaat via onze mobiele telefoon. Onze laptop worden zelden tot nooit gebruikt.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 17:58
door witte angora
Je had het al over 'hacken' van de lijn. Is jullie router (of wat je daar dan ook voor gebruikt) beschermd met een code?

Betreft de nota trouwens jullie telefoonnummer/abonnement of jullie internetabonnement?

(Overigens werkt Michiel niet voor Telfort. In principe staan voor mensen op dit forum alle opties open, inclusief de optie die hij noemt. Dat dit blijkbaar niet van toepassing is, is hem niet aan te rekenen, maar het is volgens mij toch wel eerlijk om dit te bespreken, om er achter te komen wat er precies aan de hand is.)

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 18:07
door Do848
De nota betreft van onze huistelefoon telefoon. En ook hebben wij uiteraard een wachtwoord op onze modem.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 18:15
door Do848
witte angora schreef:Je had het al over 'hacken' van de lijn. Is jullie router (of wat je daar dan ook voor gebruikt) beschermd met een code?

Betreft de nota trouwens jullie telefoonnummer/abonnement of jullie internetabonnement?

(Overigens werkt Michiel niet voor Telfort. In principe staan voor mensen op dit forum alle opties open, inclusief de optie die hij noemt. Dat dit blijkbaar niet van toepassing is, is hem niet aan te rekenen, maar het is volgens mij toch wel eerlijk om dit te bespreken, om er achter te komen wat er precies aan de hand is.)
Overigens had michiel ook wel eerst met vragen kunnen komen ipv met beschuldigingen en kansloze feiten richting onze kant.

Vooral met stellingen die totaal niet kunnen en die hij ook helemaal niet zou kunnen weten.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 18:17
door witte angora
Dan snap ik het wel denk ik.

Het is Telfort niet aan te rekenen, voor zover ik kan zien. Aangezien het een 0900 nummer is, moet Telfort de 'verdiensten' doorsluizen naar het bedrijf dat er achter zit. Maar ik snap ook wel dat Telfort niet op wil draaien voor geld dat naar dat bedrijf toe gaat. Dus vandaar dat de nota op jullie bord terecht is gekomen. En vandaar dat Telfort voet bij stuk houdt. Denk ik.

Het is nu dus zaak hoe dit verder op te lossen. Je noemde al de uitzending van 'Kassa' van 23 april. Ik heb dat eerlijk gezegd niet gezien. Weet je of er intussen al nieuwe ontwikkelingen zijn? Welk advies is er door 'Kassa' gegeven? Daar zou je misschien je voordeel mee kunnen doen.

Sowieso kun je het advies van stofzuigertje overwegen om dit soort nummers te blokkeren. Dat helpt dan niet voor deze nota, maar wel voor toekomstige nota's

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 18:21
door Do848
Ik moet de uitzending zelf nog een keer terug kijken, maar dat word vrij lastig aangezien wij nu geen internet hebben thuis. Ik kan nu dus niet kijken wat het advies verder was bij kassa.

En ja het verhaal over telfort wat jij net verteld had ik ook gelijk wel door.

Wij kunnen overigens geen toekomstige nota's meer krijgen van telfort. Aangezien wij het contract uiteraard hebben opgezegd na het trieste gedrag vanuit telfort.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 18:29
door witte angora
Dan zou je eventueel kunnen besluiten op een andere provider over te gaan? Of zet Telfort de verbinding weer open als de nota is voldaan? Maar het lijkt me dat je nu in een spagaat zit. Zonder internet kun je weinig, en zolang je weinig kunt heb je in ieder geval via Telfort geen internet.

Misschien dat andere mensen op het forum dit vaker bij de hand hebben gehad. Het is nu duidelijk wat er aan de hand is, dus wie weet dat zij je gericht verder kunnen helpen.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 18:36
door Do848
witte angora schreef:Dan zou je eventueel kunnen besluiten op een andere provider over te gaan? Of zet Telfort de verbinding weer open als de nota is voldaan? Maar het lijkt me dat je nu in een spagaat zit. Zonder internet kun je weinig, en zolang je weinig kunt heb je in ieder geval via Telfort geen internet.

Misschien dat andere mensen op het forum dit vaker bij de hand hebben gehad. Het is nu duidelijk wat er aan de hand is, dus wie weet dat zij je gericht verder kunnen helpen.
Inmiddels hebben wij al een andere provider uitgekozen, verder is het onbekend hoe telfort de zaak verder oppakt. Telfort heeft vandaag toegezegd dat zei nogmaals contact met ons op gaan nemen binnen 2 dagen. Morgen ga ik even bij mijn ouders langs om de uitzending van kassa nogmaals te kijken.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 19:52
door GJvdZ
Do848 schreef:@Michiel jij werkt vast bij telfort aangezien die met hetzelfde onzin verhaal kwamen aanzetten.
Je weet toch dat iedereen hier bij Telfort, KPN, Vodafone, Ziggo, Essent, Eneco, Jumbo, Albert Heijn, Mediamarkt, Blokker, enz werkt. En dat allemaal in 24 uur per dag. Knap he.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 20:52
door Moneyman
Do848 schreef:Ik moet de uitzending zelf nog een keer terug kijken, maar dat word vrij lastig aangezien wij nu geen internet hebben thuis. Ik kan nu dus niet kijken wat het advies verder was bij kassa.
Als je op dit forum advies kunt vragen, kan je toch ook die uitzending terugkijken? Sowieso bijzonder dat je eerst meermalen uitgesproken positief over die uitzending spreekt, en anderen ernaar verwijst, jaar nu zelf niet weet wat het advies was. Terwijl dat voor jou het belangrijkste is.

Het lastige met dit soort zaken is dat je heel lastig kunt bewijzen dat niemand met jouw aansluiting dat nummer heeft gebeld. En dat probleem ligt bij jou, niet bij Telfort.

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Geplaatst: 22 mei 2016 20:59
door Faye1971
Do848 schreef:Beste allen,

Wij zijn nu al 2 dagen afgesloten van ons internet omdat onze telefoonlijn thuis is gehacked of er is fraude mee gepleegd. Wij hebben een plots een rekening van 800€ open staan terwijl dit niet onze schuld is. Wij hebben onze telefoonrekening na gekeken en er is al vanaf 15 maart 17x gebeld naar het nummer 0909-1291299. Wanneer je dit nummer opzoekt via Google dan zie je gelijk de 1e link waar je doorverwezen wordt naar het telfort forum daar zie je dat nog veel meer klanten van telfort hier last van hebben gehad. En iedere keer als er gebeld is maar dit nummer dan is dit meerdere keren 50:07 seconden.
Maar gelijk terug draaien en onze internet weer aan sluiten Nee hoor. Terwijl dit verhaal al 2 jaar loopt, want op het telfort forum staan klachten van 2 jaar geleden.


Tevens is er ook een uitzending van het televisieprogramma kassa geweest waar dit onderwerp voorbeeldig in beeld is geweest. Daar zaten verschillende gedupeerde aan tafel waar het ook bij gebeurd is.

Ook worden wij heel slecht te woord gestaan en geholpen door de klantenservice. Dit is echt schandalig want als je de klantenservice belt blijven zei het maar onze kant opschuiven.
Sterker nog we worden gewoon niet geholpen door telfort. En de klantenservice kan heeft gewoon een blaadje voor zich met standaard punten wat ze moeten zeggen. Wij worden werkelijk nergens mee geholpen.

Mvg a.e visser
Even vastleggen, want je weet maar nooit.