Moet deze webwinkel leveren ?
Geplaatst: 21 mei 2016 22:19
Goedendag.
Op 30 april heb ik een bestelling geplaatst via de website van een winkel.
Het gaat om een aantal Magic the Gathering speelkaarten.
Ik kreeg netjes een bevestingsmail met daarin dat ik te horen zou krijgen wanneer ik de kaarten af kon halen in de winkel.
Na geen bericht mailde ik en kreeg op zaterdag 7 mei een reply met daarin dat de bestelling hem ontgaan was en begin volgende week klaar zou zijn.
Dinsdag gebeld en te horen gekregen dat het te druk was en geen tijd gehad voor mijn bestelling.
Op 14 mei ben ik langs gegaan en het zelfde werd mij verteld.
Oo 19 mei wederom een mail gestuurd en kreeg de reactie :
Ik moet helaas deze order annuleren- de voorraadadministratie heeft een tijdje niet gewerkt. Ik ging er vanuit dat het een normale order was, en dan is er weinig aan de hand, dan waren er misschioen twee kaarten niet. Als je evenwel uitsluitend kaarten bestelt die sterk onderprijst zijn, zijn dat ook juist de kaarten die we niet meer hebben.
Waarop ik reageerde dat ik het hier niet mee eens was en hun aan de bestelling wilde houden met daarop de reactie :
Dat ik de voorwaarde moest lezen ( heb hier eerlijk overheen gelezen ) :
13. Wij doen ons best om de database zo nauwkeurig mogelijk samen te stellen. In geval van duidelijke fouten in de prijzen behouden wij ons nadrukkelijk het recht voor, orders te annuleren. Hetzelfde geldt als een order uitsluitend bestaat uit artikelen waarvan de marktprijs zeer sterk gestegen is.
13a. Ongeacht de aanwezige voorraad behouden wij ons het recht voor een limiet te stellen aan het aantal dezelfde producten die u bestellen kunt. Bij MAGIC kaarten is deze limiet 4 exemplaren. Wij zullen ons op dit recht beroepen als het betreffende artikel door heftige prijsmutaties niet marktconform geprijsd is. Orders die uitsluitend of grotendeels bestaan uit kaarten met speculatieve (recentelijk sterk gestegen) prijzen waarvan onze prijzen niet redelijk in lijn liggen met prijzen van onze collega's worden geanuleerd.
Maar nu de winkel hier na 3 weken pas mee komt, kan ik ze als nog aan de levering houden of zijn ze met deze tekst in de voorwaarde in hun gelijk ?
Met vriendelijke groeten,
Danny
Op 30 april heb ik een bestelling geplaatst via de website van een winkel.
Het gaat om een aantal Magic the Gathering speelkaarten.
Ik kreeg netjes een bevestingsmail met daarin dat ik te horen zou krijgen wanneer ik de kaarten af kon halen in de winkel.
Na geen bericht mailde ik en kreeg op zaterdag 7 mei een reply met daarin dat de bestelling hem ontgaan was en begin volgende week klaar zou zijn.
Dinsdag gebeld en te horen gekregen dat het te druk was en geen tijd gehad voor mijn bestelling.
Op 14 mei ben ik langs gegaan en het zelfde werd mij verteld.
Oo 19 mei wederom een mail gestuurd en kreeg de reactie :
Ik moet helaas deze order annuleren- de voorraadadministratie heeft een tijdje niet gewerkt. Ik ging er vanuit dat het een normale order was, en dan is er weinig aan de hand, dan waren er misschioen twee kaarten niet. Als je evenwel uitsluitend kaarten bestelt die sterk onderprijst zijn, zijn dat ook juist de kaarten die we niet meer hebben.
Waarop ik reageerde dat ik het hier niet mee eens was en hun aan de bestelling wilde houden met daarop de reactie :
Dat ik de voorwaarde moest lezen ( heb hier eerlijk overheen gelezen ) :
13. Wij doen ons best om de database zo nauwkeurig mogelijk samen te stellen. In geval van duidelijke fouten in de prijzen behouden wij ons nadrukkelijk het recht voor, orders te annuleren. Hetzelfde geldt als een order uitsluitend bestaat uit artikelen waarvan de marktprijs zeer sterk gestegen is.
13a. Ongeacht de aanwezige voorraad behouden wij ons het recht voor een limiet te stellen aan het aantal dezelfde producten die u bestellen kunt. Bij MAGIC kaarten is deze limiet 4 exemplaren. Wij zullen ons op dit recht beroepen als het betreffende artikel door heftige prijsmutaties niet marktconform geprijsd is. Orders die uitsluitend of grotendeels bestaan uit kaarten met speculatieve (recentelijk sterk gestegen) prijzen waarvan onze prijzen niet redelijk in lijn liggen met prijzen van onze collega's worden geanuleerd.
Maar nu de winkel hier na 3 weken pas mee komt, kan ik ze als nog aan de levering houden of zijn ze met deze tekst in de voorwaarde in hun gelijk ?
Met vriendelijke groeten,
Danny