LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap service ANWB

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
PatriCiiaa1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2016 21:11

Overstap service ANWB

Ongelezen bericht door PatriCiiaa1 »

Na wat aanraders in mijn omgeving ben ik lid geworden van de ANWB en besloot van mijn toenmalige autoverzekering over te stappen naar de ANWB. ANWB geeft namelijk aan het overstappen makkelijk te maken ZONDER gedoe. Ik kwam op de pagina met de volgende tekst:

ANWB maakt overstappen makkelijk

Als u een ANWB verzekering wilt afsluiten of dat net gedaan heeft moet u misschien nog uw oude verzekering opzeggen. Wij helpen u graag met overstappen.

ANWB werkt samen met Opzeggen.nl waardoor we u gratis opzegbrieven voor meer dan 470 organisaties kunnen aanbieden.
Stap nu over zonder gedoe:

1. Zoek uw huidige verzekeraar op via Opzeggen.nl
2. Pas de standaard opzegbrief eenvoudig aan met uw persoonlijke gegevens
3. Print en verstuur de opzegbrief zelf of gebruik de gratis online verzendservice.


Precies die 3 punten heb ik gedaan, en hierbij mijn bevestiging ontvangen dat inderdaad mijn toenmalige verzekering is stop gezet.

Even later krijg ik een boete binnen: Ik zou namelijk geen autoverzekering hebben en daarom een boete van 400 euro. Zo snel mogelijk heb ik ingelogd op ANWB.nl en zag inderdaad nog geen verzekering staan. Dit heb ik meteen op dat moment nog afgesloten.

Hierover heb ik gelijk gebeld en een e-mail gestuurd met de vraag hoe het kan dat mijn verzekering niet is overgestapt. Ze noemen het immers een "overstap" service. ANWB vroeg om mijn bevestiging van mijn verzekering. Die heb ik dus nooit gehad. Hieruit is gebleken dat ik na het gebruik van de "overstap" service, apart nog een verzekering had moeten afsluiten. Dit vond ik heel verwarrend, want wat was dan het nut geweest van het hele "overstap" service?

Ik heb daarop terug gemailed, dat ik het heel misleidend vind aangegeven op de website. Hierboven worden namelijk 3 punten genoemd wat je moet ondernemen om over te stappen.

ANWB vind dat de website duidelijk genoeg is en vind het niet genoodzaakt om mijn verzekering eerder in te laten gaan. Ik mag mijn boete in termijnen betalen, maar ik vind nog steeds dat ANWB mij tegemoet moet komen.

Wat kan ik nu het beste doen?

Groetjes,
Patricia

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overstap service ANWB

Ongelezen bericht door kweenie »

Ze doen met die service toch precies wat ze zeggen? Ze helpen daarbij met opzeggen. En dat staat los van de nieuwe verzekering die je kunt afsluiten. Het is ook niet eng mogelijk om zonder enige actie van jezelf over te stappen. Je zult bijvoorbeeld zelf ook moeten aangeven wat voor verzekering je precies zou willen, daar heb je keus in.

Gesloten