LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apple Macbook reparatie
Apple Macbook reparatie
Macbook van bijna 1500 euro en weggebracht voor reparatie . 6 maanden oud maar was na verschillende onderzoeken ineens waterschade volgens Apple store Amsterdam . Werkte trouwens nog wel maar alleen op guest account . Op het eigen account liep die vast .Einde van het verhaal is geworden dat deze dus gerepareerd is en er een bedrag van 1136 euro betaald moest worden .
Vervangen zouden zijn : Harde schijf . Moederboard . Accu . Onderste deel incl keyboard . En alles voor 29 euro arbeidskosten ? En zelfs de accu zou dan niet meer goed zijn b.v Vervangen onderdelen werden niet meegegeven en na telef vraag later werd ontkend dat deze eigendom zijn van de eigenaar van de laptop maar van Apple zijn en worden teruggestuurd voor reparatie en gebruik als vervanging weer . Na de tweede keer vragen aan deze vriendelijke medewerker wilde hij niet verder praten en gooide schreewend de hoorn erop . Tot zover de behandeling van Apple Amsterdam
Dus geen bewijs van de noodzakelijkheid van vervangen en geen terugggave van eigendommen zoals de defecte onderdelen . Gestoorde reparatie prijzen ten opzichte van de vervangen onderdelen ?
Ga er toch van uit dat de eigenaar van de laptop ook de eigenaar is en blijft van de zogenaamde defecte en vervangen onderdelen ? Dus ook het recht heeft deze terug te eisen of in ieder geval een vergoeding krijgt voor de parts die later weer geld opbrengen bij de volgende klant na reparatie indien nodig ?
Update 25-5
Contact gehad opnieuw na lang chatten met Apple met een senior manager erover . Ging over kwalificaties van Apple technicians in Amsterdam . Zoals degene die deze tekst heeft gezet in het onderzoeks rapport van de Macbook >in de eerste instantie is er gekeken naar zijn Mac en was er aangegeven dat de harde schijf is gaan lekken en dat corrosie heeft veroorzaakt.
Zou dit nou de enigste SSD harde schijf zijn in de wereld die kan gaan lekken ? Of was de technician (zoals de de senior manager een gekwalificeerde Apple technicus toch niet helemaal zo technisch en kan dan een harde schijf die bestaat uit ic's op een print gaan lekken ? Of geeft dit het nivo aan van Apple Genius bar Amsterdam in de behandeling van klachten ? Senior manager wilde niet in discussie en heeft beleefd maar dringend de telefoon gewoon maar opgehangen .
Misschien meer voorbeelden beschikbaar van dit reparatie beleid daar bij Apple ?
Vervangen zouden zijn : Harde schijf . Moederboard . Accu . Onderste deel incl keyboard . En alles voor 29 euro arbeidskosten ? En zelfs de accu zou dan niet meer goed zijn b.v Vervangen onderdelen werden niet meegegeven en na telef vraag later werd ontkend dat deze eigendom zijn van de eigenaar van de laptop maar van Apple zijn en worden teruggestuurd voor reparatie en gebruik als vervanging weer . Na de tweede keer vragen aan deze vriendelijke medewerker wilde hij niet verder praten en gooide schreewend de hoorn erop . Tot zover de behandeling van Apple Amsterdam
Dus geen bewijs van de noodzakelijkheid van vervangen en geen terugggave van eigendommen zoals de defecte onderdelen . Gestoorde reparatie prijzen ten opzichte van de vervangen onderdelen ?
Ga er toch van uit dat de eigenaar van de laptop ook de eigenaar is en blijft van de zogenaamde defecte en vervangen onderdelen ? Dus ook het recht heeft deze terug te eisen of in ieder geval een vergoeding krijgt voor de parts die later weer geld opbrengen bij de volgende klant na reparatie indien nodig ?
Update 25-5
Contact gehad opnieuw na lang chatten met Apple met een senior manager erover . Ging over kwalificaties van Apple technicians in Amsterdam . Zoals degene die deze tekst heeft gezet in het onderzoeks rapport van de Macbook >in de eerste instantie is er gekeken naar zijn Mac en was er aangegeven dat de harde schijf is gaan lekken en dat corrosie heeft veroorzaakt.
Zou dit nou de enigste SSD harde schijf zijn in de wereld die kan gaan lekken ? Of was de technician (zoals de de senior manager een gekwalificeerde Apple technicus toch niet helemaal zo technisch en kan dan een harde schijf die bestaat uit ic's op een print gaan lekken ? Of geeft dit het nivo aan van Apple Genius bar Amsterdam in de behandeling van klachten ? Senior manager wilde niet in discussie en heeft beleefd maar dringend de telefoon gewoon maar opgehangen .
Misschien meer voorbeelden beschikbaar van dit reparatie beleid daar bij Apple ?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jun 2016 16:45
Re: Apple Macbook reparatie
Het zoveelste schandaal rond het Apple circus en het houdt maar niet op. Ik heb er vele voorbeelden van gezien bij familie, vrienden en kennissen.
Hoe vaak iPads, iPhones, MacBooks en andere peperdure Apple producten waterschade hebben als zij ter reparatie worden opgestuurd is niet meer bij te houden! Als een product zó goed is als wordt beweerd, dan zou zo'n bedrijf, (dat enorm veel geld verdient), toch veel klantvriendelijker moeten zijn? Maar niets is minder waar, hoe vaak is er al geklaagd over de korte garantietermijn en over de torenhoge reparatiekosten? Toegegeven, de producten zien er gelikt uit, het design is prachtig, maar ook de Apple producten komen, net als de meeste computers en veel andere elektronica, gewoon uit China en gaan ook gewoon kapot. Het is hoog tijd dat die firma eens een tijdje geboycot wordt en dat de mensen eerst nadenken voor ze Apple producten kopen. Duurkoop is niet altijd goedkoop en Apple is gewoon duurkoop. Een harde schijf die gaat lekken en zo waterschade veroorzaakt is niet zomaar dom geredeneerd, maar veel eerder crimineel! En als de "defecte" onderdelen ook nog eens hergebruikt gaan worden is er toch zeker sprake van [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd]!? Wanneer staan de politieke partijen eens op en maakt onze regering korte metten met deze praktijken?
Hoe vaak iPads, iPhones, MacBooks en andere peperdure Apple producten waterschade hebben als zij ter reparatie worden opgestuurd is niet meer bij te houden! Als een product zó goed is als wordt beweerd, dan zou zo'n bedrijf, (dat enorm veel geld verdient), toch veel klantvriendelijker moeten zijn? Maar niets is minder waar, hoe vaak is er al geklaagd over de korte garantietermijn en over de torenhoge reparatiekosten? Toegegeven, de producten zien er gelikt uit, het design is prachtig, maar ook de Apple producten komen, net als de meeste computers en veel andere elektronica, gewoon uit China en gaan ook gewoon kapot. Het is hoog tijd dat die firma eens een tijdje geboycot wordt en dat de mensen eerst nadenken voor ze Apple producten kopen. Duurkoop is niet altijd goedkoop en Apple is gewoon duurkoop. Een harde schijf die gaat lekken en zo waterschade veroorzaakt is niet zomaar dom geredeneerd, maar veel eerder crimineel! En als de "defecte" onderdelen ook nog eens hergebruikt gaan worden is er toch zeker sprake van [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd]!? Wanneer staan de politieke partijen eens op en maakt onze regering korte metten met deze praktijken?
Re: Apple Macbook reparatie
Nog steeds in contact met Apple via de mail en nog steeds dezelfde ontwijkende antwoorden en het negeren van de directe vragen . Laatste contact was een mail van de manager Apple store Amsterdam op 9 juni die gelijk beantwoord is door mij met weer dezelfde directe vragen . Maar antwoord geven blijft een probleem want heb tot nu 11 juni 11.30 nog steeds geen antwoord gekregen van deze manager . Erg vervelend gedrag van een bedrijf wat zich profileert als top company maar klanten behandeld als .............? als er een normale vraag gesteld wordt .
Re: Apple Macbook reparatie
Tsja, toch een reden waarom ik apple mijd als de pest. Dit bedrijf denkt dat het G*d himself is en daarom alles kan en mag maken. Hoe mooi of bling bling die dingen ook zijn, als er iets kapot gaat (en dat gebeurd steeds vaker de laatste tijd), dan geeft Apple meestal geen thuis.
Re: Apple Macbook reparatie
Ondanks wetgeving die vereist dat ze dit wel doen.olaf79 schreef:Tsja, toch een reden waarom ik apple mijd als de pest. Dit bedrijf denkt dat het G*d himself is en daarom alles kan en mag maken. Hoe mooi of bling bling die dingen ook zijn, als er iets kapot gaat (en dat gebeurd steeds vaker de laatste tijd), dan geeft Apple meestal geen thuis.
Naast de prijs is dat een hele goede reden om geen macbooks te kopen.
Het is algemeen bekend dat Apple ruk is wat betreft garantie.
Re: Apple Macbook reparatie
Er zijn in het verleden zeer vele klachten geweest over Apple reparaties. Wanneer men niet meer echt iets wist te melden kwam het neer op 'waterschade' te zien aan hun daartoe geïnstalleerde indicatoren. Het dienstdoende reparatiecentrum Dynafix kwam ook vele malen in kwaad daglicht te staan. In uw geval heeft men vrijwel alle onderdelen vervangen. Onwaarschijnlijk.
Re: Apple Macbook reparatie
In de laatste mail van de manager van de Apple store Amsterdam kreeg ik tevens de reparatie voorwaarden toegestuurd met een stukje geel gemaakt waarin de volgende tekst > Alle vervangen onderdelen worden eigendom van Apple, alle vervangende onderdelen worden uw eigendom. Over het algemeen zijn de vervangen onderdelen te repareren en worden deze onderdelen tegen betaling ingewisseld of gerepareerd door Apple.
Duidelijk toch maar lees ik nu de laatste zin verkeerd ? Of staat er iets over betaling (aan wie dan?) en reparatie door Apple van de onderdelen ?
En het feit dat wie dan ook betaald voor de onderdelen zou krijgen ? De vervangen onderdelen daar gerepareerd (voor zover echt kapot ) en daarna weer doodleuk gebruikt worden en bij weer een vage door Apple vastgestelde klacht als betaalde onderdelen weer bij een ander komen . Reken is uit hoe lang dit kan doorgaan over de rug van een klant van Apple ? Want ook die reparatie geeft weer onderdelen die weer etc etc .
Duidelijk toch maar lees ik nu de laatste zin verkeerd ? Of staat er iets over betaling (aan wie dan?) en reparatie door Apple van de onderdelen ?
En het feit dat wie dan ook betaald voor de onderdelen zou krijgen ? De vervangen onderdelen daar gerepareerd (voor zover echt kapot ) en daarna weer doodleuk gebruikt worden en bij weer een vage door Apple vastgestelde klacht als betaalde onderdelen weer bij een ander komen . Reken is uit hoe lang dit kan doorgaan over de rug van een klant van Apple ? Want ook die reparatie geeft weer onderdelen die weer etc etc .
Re: Apple Macbook reparatie
Apple laat onderdelen (tegen betaling) bij een 3e partij repareren. Die kunnen dan weer worden gebruikt om reparaties uit te voeren.Duidelijk toch maar lees ik nu de laatste zin verkeerd ? Of staat er iets over betaling (aan wie dan?) en reparatie door Apple van de onderdelen ?
Dat heet "refurbischen" , dat is niets aparts, dat deden wij 30 jaar terug ook al (toen ik in de buitendienst nog computers repareerde). Toen voornamelijk bij merken als IBM, Fujitsu, Wang etc.
Re: Apple Macbook reparatie
Tegen betaling ingewisseld kun je op meerdere manieren uitleggen en dus ook als betaling aan eigenaar van een Apple product na de vervanging van onderdelen voor de oude onderdelen die een defect zouden hebben . Dus is deze zin nu onvolledig of expres zo gesteld om de uitleg aan te kunnen passen bij vragen van een klant ?
Als er een betaling aan derden zou zijn als externe partij voor reparatie ten behoeven van Apple zou dit er dus heel duidelijk in moeten staan lijkt me . Hoe dan ook hebben de vervangen onderdelen defect of niet defect een waarde die niet toebehoort aan Apple maar aan de wettelijke eigenaar van het Apple product .
Dus kun je het uitleggen zoals je wil maar bijna alles vervangen op een nog werkende laptop van 6 maanden oud met de kromme diagnose van een Apple expert ? En tegen een bedrag van 1136 euro zonder bewijs van deze defecten is mijn taal iets anders en lijkt meer op stelen van een blinde dan service op professioneel niveau van een laptop van 1500 euro .
Als er een betaling aan derden zou zijn als externe partij voor reparatie ten behoeven van Apple zou dit er dus heel duidelijk in moeten staan lijkt me . Hoe dan ook hebben de vervangen onderdelen defect of niet defect een waarde die niet toebehoort aan Apple maar aan de wettelijke eigenaar van het Apple product .
Dus kun je het uitleggen zoals je wil maar bijna alles vervangen op een nog werkende laptop van 6 maanden oud met de kromme diagnose van een Apple expert ? En tegen een bedrag van 1136 euro zonder bewijs van deze defecten is mijn taal iets anders en lijkt meer op stelen van een blinde dan service op professioneel niveau van een laptop van 1500 euro .
Re: Apple Macbook reparatie
Waarom snap ik die zin dan wel meteen ?Dus is deze zin nu onvolledig of expres zo gesteld om de uitleg aan te kunnen passen bij vragen van een klant ?
Re: Apple Macbook reparatie
Leuke vraag maar geef daar meer even geen antwoord op .
Re: Apple Macbook reparatie
Overigens gaat mijn dochter in geval van problemen altijd persoonlijk langs bij de AppleStore in Amsterdam, scheelt aanzienlijk. In haar Apple leven heeft ze inmiddels kostenloos een adapter en twee keer in iPhone omgeruild gekregen onder garantie. Bij een afspraak kun je er op wachten en kunnen er geen onverwachte "waterschade" claims uit de hoge hoed komen.
Over die harddisk die "is gaan lekken", dat zou dan de eerste vloeistofgekoelde SSD of harddisk zijn voor consumentengebruik. Dat kan helemaal niet.
Over die harddisk die "is gaan lekken", dat zou dan de eerste vloeistofgekoelde SSD of harddisk zijn voor consumentengebruik. Dat kan helemaal niet.
Re: Apple Macbook reparatie
Die harddisk lekkage was de conclusie van een Apple certified technician in het onderzoeks-rapport gemaakt terwijl mijn zoon daar was omdat hij persoonlijk de laptop ging laten nakijken dus hoezo certified technische man/vrouw ? Hier de complete zin onveranderd geschreven door de onderzoeker van Apple > in de eerste instantie is er gekeken naar zijn Mac en was er aangegeven dat de harde schijf is gaan lekken en dat corrosie heeft veroorzaakt.
Hij woont in Amsterdam dus is de laptop daar gebracht en gehaald door hem persoonlijk .
Hij woont in Amsterdam dus is de laptop daar gebracht en gehaald door hem persoonlijk .
Re: Apple Macbook reparatie
Bezwaarbrief sturen dat dat technisch niet kan, als ze daar niet in mee gaan voorstellen een onafhankelijk technisch specialist in the huren hiervoor en indien deze je gelijk zou geven aanklacht indienen wegens oplichting.in de eerste instantie is er gekeken naar zijn Mac en was er aangegeven dat de harde schijf is gaan lekken en dat corrosie heeft veroorzaakt.
Re: Apple Macbook reparatie
Weet je het stomme zou zijn bij een lekkende harde schijf (hoe onzinnig dan ook dat die zou kunnen lekken ) zou dan wel even garantie zijn omdat de laptop net 6 maanden oud was toen . Dus waarom dan €1136 betalen als het garantie zou zijn met een fout in de hardware van binnenuit .
Conclusie is dus Apple heeft zelf meer last heeft van hun ingehuurde hardware ( de technische mensen) en hun software bovenin de persoonlijke hard disk . Of ben ik nu iets te hard of te grof over hun kennis ?
Conclusie is dus Apple heeft zelf meer last heeft van hun ingehuurde hardware ( de technische mensen) en hun software bovenin de persoonlijke hard disk . Of ben ik nu iets te hard of te grof over hun kennis ?
Re: Apple Macbook reparatie
Inmiddels door de manager van Apple Amsterdam de boodschap gekregen dat er niets te claimen is en akkoord met een reparatie doe je zelf dus ook met de niet uitgelegde goed verstopte regeltjes in het voordeel van Apple . Heb ook foto's gekregen van de zogenaamde vocht schade en het klopt voor geen meter met hun oordeel maar niets aan te doen wordt er gezegd en we mogen naar de rechter als we het er niet mee eens zijn. En de toegestuurde foto's van de zogenaamde schade zij met al hun High end techniek gewoon onscherp genoeg om niet duidelijk alles te laten zien ? Dus slechte dag voor de Apple camera ?
Conclusie is dus heel simpel en is dus een bedrijf wat zich voordoet als Super company maar zich bedient van alle mogelijkheden van hun garantie voorwaarden en de afnemer gewoon het laatste geld als je dat nog heb na de aankoop en de reparatie eruit knijpt . Kan voor niemand kiezen wat die aankoopt maar zou van Apple nog niet iets gratis willen hebben alleen al om de arrogantie ten aanzien van hun afnemers en hun garantie aanspraken .
En nog het feit dat zelfs het personeel in ieder geval grondig is getraind om wat voor aanspraak dan ook beleefd en gewoon ronduit schofterig af te handelen van de klantenservice tot zelfs de Manager van Apple Nederland !
Conclusie is dus heel simpel en is dus een bedrijf wat zich voordoet als Super company maar zich bedient van alle mogelijkheden van hun garantie voorwaarden en de afnemer gewoon het laatste geld als je dat nog heb na de aankoop en de reparatie eruit knijpt . Kan voor niemand kiezen wat die aankoopt maar zou van Apple nog niet iets gratis willen hebben alleen al om de arrogantie ten aanzien van hun afnemers en hun garantie aanspraken .
En nog het feit dat zelfs het personeel in ieder geval grondig is getraind om wat voor aanspraak dan ook beleefd en gewoon ronduit schofterig af te handelen van de klantenservice tot zelfs de Manager van Apple Nederland !
Re: Apple Macbook reparatie
Heb je een rechtsbijstandverzekering ?en we mogen naar de rechter als we het er niet mee eens zijn.
Re: Apple Macbook reparatie
Gaan even aankomende week bekijken wat de beste stap gaat worden . Of meer publiciteit of eerst rechtshulp inschakelen . Dacht wel dat ik daarvoor verzekerd ben .
Re: Apple Macbook reparatie
Beweren dat een harddisk gelekt heeft is gewoon klinkklare onzin en neigt naar oplichting.
Re: Apple Macbook reparatie
Uw 'waterschade' verhaal wordt wel vaker misbruikt door Apple. Daar kwam collega Kassa! al eerder achter met het eveneens twijfelachtig bedrijf Dynafix. Het is onaanvaardbaar dat er zo lang wordt gedaan over enige 'reparatie' om dan te concluderen dat er sprake zou zijn van bovenstaande. Mogelijk in het vochtige magazijn
Binnen 6 mnd. heeft u recht op een nieuwe.
Binnen 6 mnd. heeft u recht op een nieuwe.