Expresso Fashion; verrekening kortingscode onjuist?
Geplaatst: 25 mei 2016 17:48
Ik ben een aantal jaar klant bij Expresso Fashion. Ik heb deze maand gebruik gemaakt van de 15euro kortingscode bij besteding boven de 100 euro via de webshop.
Op de factuur vermelden ze een andere bedrag dan op de website voor de producten. Ik had bijvoorbeeld 5 artikel besteld en daarover verrekenen ze de 15 euro korting automatisch. Ik heb drie artikelen geretourneerd en twee artikelen gehouden. Mijn bestedingsbedrag bleef daarmee boven de 100 euro. Dan zou ik daarover alsnog de 15 euro korting moeten ontvangen, tenslotte besteed ik toch naar behoren meer dan 100 euro? Mij werd duidelijk gemaakt dat het computersysteem dit niet toe liet. Zij boden mij de optie om de rest van de gekochte artikelen alsnog te retourneren. Dan zou ik de twee artikelen opnieuw kunnen bestellen en de hele korting ontvangen. Echter had ik van één artikel het kaartje er al afgeknipt, ervan uitgaande dat de korting goed verrekend zou worden. Met andere woorden, ik heb geen recht op de resterende korting.
Het is geen groot bedrag, maar het gaat mij om het principe. Een mevrouw van de klantenservice vertelde mij zojuist dat ze deze klacht vaker kreeg. Wat ik niet begrijp is dat ze het systeem dan niet aanpassen. Ik heb voorgesteld om een cadeaubon uit te schrijven, dit konden ze niet doen.
Op de website vermelden ze het volgende: "Ik heb een kortingscode gebruikt en mijn bestelling (deels) geretourneerd. Wat gebeurt er met mijn korting? Wanneer je voor je online bestelling gebruik maakt van een kortingscode, wordt de korting over de bestelde artikelen verdeeld. Stuur je een artikel retour van de bestelling dan vervalt de korting voor dit artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de gehele korting."
Heb ik nou wel recht op de volledige korting of niet? Als dit rechtsgeldig is dan voel ik mij verkeerd geïnformeerd. Ze zouden in mijn ogen bij de actie dan ook moeten verwijzen naar de voorwaarde van retourneren. Iemand hier ook ervaring mee?
Op de factuur vermelden ze een andere bedrag dan op de website voor de producten. Ik had bijvoorbeeld 5 artikel besteld en daarover verrekenen ze de 15 euro korting automatisch. Ik heb drie artikelen geretourneerd en twee artikelen gehouden. Mijn bestedingsbedrag bleef daarmee boven de 100 euro. Dan zou ik daarover alsnog de 15 euro korting moeten ontvangen, tenslotte besteed ik toch naar behoren meer dan 100 euro? Mij werd duidelijk gemaakt dat het computersysteem dit niet toe liet. Zij boden mij de optie om de rest van de gekochte artikelen alsnog te retourneren. Dan zou ik de twee artikelen opnieuw kunnen bestellen en de hele korting ontvangen. Echter had ik van één artikel het kaartje er al afgeknipt, ervan uitgaande dat de korting goed verrekend zou worden. Met andere woorden, ik heb geen recht op de resterende korting.
Het is geen groot bedrag, maar het gaat mij om het principe. Een mevrouw van de klantenservice vertelde mij zojuist dat ze deze klacht vaker kreeg. Wat ik niet begrijp is dat ze het systeem dan niet aanpassen. Ik heb voorgesteld om een cadeaubon uit te schrijven, dit konden ze niet doen.
Op de website vermelden ze het volgende: "Ik heb een kortingscode gebruikt en mijn bestelling (deels) geretourneerd. Wat gebeurt er met mijn korting? Wanneer je voor je online bestelling gebruik maakt van een kortingscode, wordt de korting over de bestelde artikelen verdeeld. Stuur je een artikel retour van de bestelling dan vervalt de korting voor dit artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de gehele korting."
Heb ik nou wel recht op de volledige korting of niet? Als dit rechtsgeldig is dan voel ik mij verkeerd geïnformeerd. Ze zouden in mijn ogen bij de actie dan ook moeten verwijzen naar de voorwaarde van retourneren. Iemand hier ook ervaring mee?