ik ben 2 jaar geleden begonnen met een rechtzaak tegen een grote hotel keten.
eerst ging ik via het kortgeding proces.
ik verloor mijn zaak op een hele aparte manier.
eerst gaf de rechter mij gelijk, hij vond dat ik niet terug moest gaan en dat ik een bedrag moest onderhandelen met me oude werkgever en als we niet tot een bedrag kunnen komen zouden we een week later weer terug moeten gaan.
de werkgever kwam met een belachelijke aanbod dat niet eens 3 maanden van me salaris was terwijl ik al 9 maanden thuis zat, dus ik kwam met een tegen aanbod van 9 maanden.
ik hoorde niks dus we moesten terug naar de rechter, op het moment dat we in de rechtzaal zaten leek het alsof de rechter alle verwoording van me ex werkgever na sprak.
hij oordeelde dat ik in het ongelijk zat want volgens het procedure van het bedrijf heb ik slecht gehandeld (gekeken in de procedure papieren die gebruikt werd als bewijs en vond nergens waar dat stond heel apart) . dus ik ging in hogerberoep, mijn advocaat koos voor een schrijftelijk hogerberoep( wat mij niet beviel want ik wil zien en zelf spreken over mijn situatie).ik heb alles ingeleverd wat ik heb als bewijs.
ik heb mijn advocaat verwijst naar het brief over het vonnis (dat ik procedure niet heb gevolgt) klopt niet door dat het nergens staat op op hun eigen ingeleverde bewijs.
mijn advocaat vermeld mij dat ik niks kan doen want we wachten om een vonnis.mijn vonnis is als 4x vertraagd vandaag werdt het voor de 5e keer vertraagd
mijn vragen zijn,
hoe kan ik de procedure verhaal voort brengen bij de rechters
en is een schrijftelijk hogerberoep een goeie optie geweest voor mijn type rechtzaak
dankje voor jullie tijd
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoger beroep dillema
Re: hoger beroep dillema
De advocaat kan alleen maar vriendelijk aan het Hof verzoeken om uitspraak te doen, meer niet. Verder wordt hoger beroep altijd schriftelijk ingesteld. Maar er is dus geen mondelinge behandeling geweest. Gaat het wel om een einduitspraak? Of is het een tussenarrest waarna nog mondelinge behandeling volgt?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
-
dankje voor de snelle reactie
mr. Monique Doomernik
nee er is nooit een mondeling reactie geweest.
wat ik uitbegreep van me advocaat is het een einduitspraak.
wat kan ik nou doen?
mr. Monique Doomernik
nee er is nooit een mondeling reactie geweest.
wat ik uitbegreep van me advocaat is het een einduitspraak.
wat kan ik nou doen?
-
Jullie verschillen duidelijk van mening over de hoogte van de vergoeding. Hoe lang heb je daar gewerkt? Dat is namelijk bepalend voor de hoogte.heldopsokke schreef: de werkgever kwam met een belachelijke aanbod dat niet eens 3 maanden van me salaris was terwijl ik al 9 maanden thuis zat, dus ik kwam met een tegen aanbod van 9 maanden.
@witte angora: ik denk niet dat het over een ontslagvergoeding gaat, maar over salaris. Maar dat kan vraagsteller wel aangeven.
@vraagsteller: u kunt nu niets meer doen, omdat de zaak al voor einduitspraak staat. Dan kan er niets meer ingediend worden enz. U kunt bijv. wel de lokale Deken van de Orde van Advocaten bellen en vragen of wat de advocaat misschien deed/naliet klachtwaardig is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
@vraagsteller: u kunt nu niets meer doen, omdat de zaak al voor einduitspraak staat. Dan kan er niets meer ingediend worden enz. U kunt bijv. wel de lokale Deken van de Orde van Advocaten bellen en vragen of wat de advocaat misschien deed/naliet klachtwaardig is.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik