TomTom LifeTime Maps
Geplaatst: 01 jun 2016 10:02
Aanschaf TomTom Via135 met Lifetime Maps. Je kan dan gedurende de 'levensduur' van je navigatiesysteem elk jaar 4 of meer volledige updates van je kaart van Europa downloaden. Op de website van TomTom wordt de definitie van 'levensduur' als volgt vastgesteld: 'De periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, content of accesoires. De levensduur van een apparaat is beeindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is.' Lifetime Maps is m.i. geen abonnement maar een onderdeel van de koopovereenkomst. Als TomTom stopt met de ondersteuning van de Via135 kan 'Lifetime Maps' dus ook niet vervangen worden door b.v. een abonnement. In de email van TomTom waarin de aankondiging van een kaartupdate werd gedaan, stond dat ik o.b.v. mijn abonnement gerechtigd was tot het downloaden van de kaart. De einddatum van het abonnement was op precies 10 jaar na de aanschaf van de Via135 vastgesteld.
Bij navraag bij TomTom kreeg ik als antwoord : 'Bij een abonnement moet een einddatum worden ingevuld en wij hebben ervoor gekozen om dit dan maar op 10 jaar vast te stellen. Als uw systeem het na 10 jaar nog doet kunt u uiteraard een reactie sturen naar TomTom, waarna wij de einddatum weer verleggen.'
10 jaar is natuurlijk een hele tijd en het is inderdaad maar de vraag of het systeem het dan doet, maar dit is niet conform de koopovereenkomst.
Bij navraag bij TomTom kreeg ik als antwoord : 'Bij een abonnement moet een einddatum worden ingevuld en wij hebben ervoor gekozen om dit dan maar op 10 jaar vast te stellen. Als uw systeem het na 10 jaar nog doet kunt u uiteraard een reactie sturen naar TomTom, waarna wij de einddatum weer verleggen.'
10 jaar is natuurlijk een hele tijd en het is inderdaad maar de vraag of het systeem het dan doet, maar dit is niet conform de koopovereenkomst.