HP klanteservice + reparatieservice ronduit slecht
Geplaatst: 03 jun 2016 10:13
Bij deze een klacht over HP. Een bedrijf waar ik al een jaar lang mee aan het leuren ben.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een HP laptop aangeschaft. In eerste instantie leek alles in orde, maar na een aantal weken viel het me op dat het touchscreen uit zichzelf werkte wanneer hij op het startscherm stond. Ik heb contact opgenomen met HP en het bleken zogenaamde ghostprints te zijn. Eerst moet er uitgeprobeerd worden of het verholpen werd als HP een aantal instellingen zou veranderen. Het probleem bleef zich voordoen, daarom werd mij aangeraden om een systeemherstel uit te voeren. Toen ik daar de tijd voor had, heb ik dit gedaan en bleek dit ook niet de oplossing te zijn voor het probleem. De laptop moest op reparatie. Toen de laptop terugkwam van de reparatie, was mijn oplader niet meegeleverd. Ik heb ongeveer een week lang moeten wachten op een oplader zodat ik de laptop weer kon gaan gebruiken. Tot mijn verbazing bleek dat de laptop meer kapot dan gerepareerd terug was gekomen. Naast dat het probleem met het touchscreen zich gewoon weer voordeed, bleek ook nog een dat de batterij stuk was. De laptop moest weer terug voor een reparatie, en wel binnen mijn garantietermijn van één jaar. Ik ben bezig met afstuderen, dus zoiets komt ontzettend slecht uit. Toch maar een reparatie ingepland, maar er kwam telkens niemand om de laptop op te halen. Toen de laptop (nadat ik drie keer naar de klantenservice van HP heb gebeld om het probleem aan te kaarten) op 23 mei eindelijk opgehaald was, kreeg ik op 31 mei de volgende mail:
De reparatie van uw product is vertraagd vanwege een materiaaltekort. Onze excuses hiervoor. HP doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. We houden u op de hoogte.
Een, in mijn ogen, schandalige manier van informatie geven. Het bericht kwam toen de laptop al 7 werkdagen weg was en er staat totaal geen indicatie bij. HP pretendeert dat een reparatie 8 werkdagen in beslag mag nemen, ik ging er dus vanuit dat ik mijn laptop binnen drie dagen weer in huis zou hebben. Ik ben hier uiteraard maar weer voor gaan bellen, want het is me totaal niet duidelijk wat deze vage boodschap inhoudt. Ik heb aangegeven dat ik uiterlijk maandag (6 juni) in het bezit wil zijn van een laptop.
Vandaag (3 juni, de tiende werkdag van de reparatie) kreeg ik een telefoontje van iemand van de klachtenafdeling dat mijn laptop midden volgende week gemaakt wordt, en vervolgens retour gestuurd wordt. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik met mijn scriptie zit. Volgende week is de week voordat ik mijn scriptie in moet leveren. Daar heb ik uiteraard een laptop voor nodig. HP komt me op geen enkele manier tegemoet. Een leenlaptop/volledig nieuwe laptop (die na al deze onprofessionele fouten ook wel op z’n plek zou zijn) leveren ze niet.
Ik ben ontzettend boos over de gang van zaken. Het lijkt wel of HP zich totaal niet bekommert over de manier waarop ze klantenservice nemen (dat doen ze namelijk niet). Ik vind het echt een schandalige manier van klanten te hulp schieten.
Hebben meerdere mensen deze ervaring?
Ik heb ongeveer een jaar geleden een HP laptop aangeschaft. In eerste instantie leek alles in orde, maar na een aantal weken viel het me op dat het touchscreen uit zichzelf werkte wanneer hij op het startscherm stond. Ik heb contact opgenomen met HP en het bleken zogenaamde ghostprints te zijn. Eerst moet er uitgeprobeerd worden of het verholpen werd als HP een aantal instellingen zou veranderen. Het probleem bleef zich voordoen, daarom werd mij aangeraden om een systeemherstel uit te voeren. Toen ik daar de tijd voor had, heb ik dit gedaan en bleek dit ook niet de oplossing te zijn voor het probleem. De laptop moest op reparatie. Toen de laptop terugkwam van de reparatie, was mijn oplader niet meegeleverd. Ik heb ongeveer een week lang moeten wachten op een oplader zodat ik de laptop weer kon gaan gebruiken. Tot mijn verbazing bleek dat de laptop meer kapot dan gerepareerd terug was gekomen. Naast dat het probleem met het touchscreen zich gewoon weer voordeed, bleek ook nog een dat de batterij stuk was. De laptop moest weer terug voor een reparatie, en wel binnen mijn garantietermijn van één jaar. Ik ben bezig met afstuderen, dus zoiets komt ontzettend slecht uit. Toch maar een reparatie ingepland, maar er kwam telkens niemand om de laptop op te halen. Toen de laptop (nadat ik drie keer naar de klantenservice van HP heb gebeld om het probleem aan te kaarten) op 23 mei eindelijk opgehaald was, kreeg ik op 31 mei de volgende mail:
De reparatie van uw product is vertraagd vanwege een materiaaltekort. Onze excuses hiervoor. HP doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. We houden u op de hoogte.
Een, in mijn ogen, schandalige manier van informatie geven. Het bericht kwam toen de laptop al 7 werkdagen weg was en er staat totaal geen indicatie bij. HP pretendeert dat een reparatie 8 werkdagen in beslag mag nemen, ik ging er dus vanuit dat ik mijn laptop binnen drie dagen weer in huis zou hebben. Ik ben hier uiteraard maar weer voor gaan bellen, want het is me totaal niet duidelijk wat deze vage boodschap inhoudt. Ik heb aangegeven dat ik uiterlijk maandag (6 juni) in het bezit wil zijn van een laptop.
Vandaag (3 juni, de tiende werkdag van de reparatie) kreeg ik een telefoontje van iemand van de klachtenafdeling dat mijn laptop midden volgende week gemaakt wordt, en vervolgens retour gestuurd wordt. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik met mijn scriptie zit. Volgende week is de week voordat ik mijn scriptie in moet leveren. Daar heb ik uiteraard een laptop voor nodig. HP komt me op geen enkele manier tegemoet. Een leenlaptop/volledig nieuwe laptop (die na al deze onprofessionele fouten ook wel op z’n plek zou zijn) leveren ze niet.
Ik ben ontzettend boos over de gang van zaken. Het lijkt wel of HP zich totaal niet bekommert over de manier waarop ze klantenservice nemen (dat doen ze namelijk niet). Ik vind het echt een schandalige manier van klanten te hulp schieten.
Hebben meerdere mensen deze ervaring?