LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reklame van Ritel
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jun 2016 21:46
Misleidende reklame van Ritel
Wat vind u van deze advertentie van Ritel
Enige uitleg 2 jaar geleden heb ik via Ritel een 2 jarig KPN (KPN omdat dit de enige provider is die in mijn woonplaats goed bereik heeft) abonnement afgesloten.
Ik ging toen voor de beste en meest gebruikelijke telefoon een Samsung S5.
Het abonnement was een alles in 1 instap abonnement en kost mij € 49 per maand.
Ik kreeg 2 tablets als cadeautje 1 HP van € 209 en een Samsung S3.
April dit jaar kreeg ik een verlengaanbod van Ritel.
In de winkel bleek het een slecht aanbod. Ten eerste was het een duurder abonnement.
De oudere Samsung S6 was zonder bijbetaling te verkrijgen maar voor een S7 edge moet ik grof bijbetalen.
In de winkel gaf men aan dat ik nog tijd genoeg heb en dan de aanbiedingen maar goed in de gaten moet houden.
Vervolgens viel bijgevoegde advertentie bij mij op de mat en dacht ik heee dit is dus vast die aanbieding.
Maar nee hoor.... volgens de mensen in de winkel en hun meerdere staat in deze advertentie (quote):
...... zijn wij van mening dat we in onze advertentie voldoende duidelijk hebben aangegeven dat deze aanbieding geldig is in combinatie met Tele2. De andere netwerklogo’s zijn geplaatst om te laten zien dat we dit toestel niet enkel Tele2 aanbieden, maar ook de andere netwerken.
Wat vind u hiervan?!?!?!
Aanvulling:
Ik heb de advertentie er bij geplaatst en bij mij zit er een schuifbalkje aan de zijkant zodat je de hele advertentie kunt zien.
Alleen het gedeelte waar ik gebruik van wil maken maar ook de kop waar iemand om vroeg.
Er staat niets in de advertentie dat het alleen voor Tele2 geld.
Ook staat er nergens dat het om een vanaf prijs gaat.
Men geeft men in de winkel aan dat ik zelf zou moeten weten dat een dergelijk abonnement bij KPN überhaupt niet mogelijk is.
Maar waarom zou ik dan voor hulp naar zo'n winkel gaan.
Toen ik mijn verhaal in eerste instantie vertelde liep ik ieder keer aan tegen het feit dat ik te veel tekst had om te kunnen plaatsen.
Dit zorgde er voor dat ik niet helemaal aan kon geven dat het aanbod van 2 jaar geleden helemaal geweldig was en dat het aanbod dat ik nu kreeg veel duurder was namelijk € 59 per maand en een bijbetaling van € 750 voor de telefoon vind ik ook schokkend veel. Geen extraatjes van een tabblad of iets dergelijks. En het was ook geen leuke actie. Het was namelijk precies het zelfde als wat ieder ander kan krijgen als hij gewoon in de winkel binnen stapt.
De advertentie is echter wel interessant. Het maandbedrag komt aardig in de buurt van wat ik nu al heb en de telefoon is ook een nieuwe en niet een model wat al geruime tijd op de markt is. Er zit zelfs een extraatje van een luidspreker bij. Dus dat vond ik wel een leuk aanbod.
MAAR hier willen ze onder uit komen omdat ik zogenaamd geen Nederlands meer kan lezen.
En sorry ik zie geen pijl naar Tele2 maar een accolade bij de hele regel met providers die naar de advertentie verwijst.
Dit geeft misschien iets duidelijker aan wat ik nu bedoel. Voor meer info zie mijn reactie verderop
Enige uitleg 2 jaar geleden heb ik via Ritel een 2 jarig KPN (KPN omdat dit de enige provider is die in mijn woonplaats goed bereik heeft) abonnement afgesloten.
Ik ging toen voor de beste en meest gebruikelijke telefoon een Samsung S5.
Het abonnement was een alles in 1 instap abonnement en kost mij € 49 per maand.
Ik kreeg 2 tablets als cadeautje 1 HP van € 209 en een Samsung S3.
April dit jaar kreeg ik een verlengaanbod van Ritel.
In de winkel bleek het een slecht aanbod. Ten eerste was het een duurder abonnement.
De oudere Samsung S6 was zonder bijbetaling te verkrijgen maar voor een S7 edge moet ik grof bijbetalen.
In de winkel gaf men aan dat ik nog tijd genoeg heb en dan de aanbiedingen maar goed in de gaten moet houden.
Vervolgens viel bijgevoegde advertentie bij mij op de mat en dacht ik heee dit is dus vast die aanbieding.
Maar nee hoor.... volgens de mensen in de winkel en hun meerdere staat in deze advertentie (quote):
...... zijn wij van mening dat we in onze advertentie voldoende duidelijk hebben aangegeven dat deze aanbieding geldig is in combinatie met Tele2. De andere netwerklogo’s zijn geplaatst om te laten zien dat we dit toestel niet enkel Tele2 aanbieden, maar ook de andere netwerken.
Wat vind u hiervan?!?!?!
Aanvulling:
Ik heb de advertentie er bij geplaatst en bij mij zit er een schuifbalkje aan de zijkant zodat je de hele advertentie kunt zien.
Alleen het gedeelte waar ik gebruik van wil maken maar ook de kop waar iemand om vroeg.
Er staat niets in de advertentie dat het alleen voor Tele2 geld.
Ook staat er nergens dat het om een vanaf prijs gaat.
Men geeft men in de winkel aan dat ik zelf zou moeten weten dat een dergelijk abonnement bij KPN überhaupt niet mogelijk is.
Maar waarom zou ik dan voor hulp naar zo'n winkel gaan.
Toen ik mijn verhaal in eerste instantie vertelde liep ik ieder keer aan tegen het feit dat ik te veel tekst had om te kunnen plaatsen.
Dit zorgde er voor dat ik niet helemaal aan kon geven dat het aanbod van 2 jaar geleden helemaal geweldig was en dat het aanbod dat ik nu kreeg veel duurder was namelijk € 59 per maand en een bijbetaling van € 750 voor de telefoon vind ik ook schokkend veel. Geen extraatjes van een tabblad of iets dergelijks. En het was ook geen leuke actie. Het was namelijk precies het zelfde als wat ieder ander kan krijgen als hij gewoon in de winkel binnen stapt.
De advertentie is echter wel interessant. Het maandbedrag komt aardig in de buurt van wat ik nu al heb en de telefoon is ook een nieuwe en niet een model wat al geruime tijd op de markt is. Er zit zelfs een extraatje van een luidspreker bij. Dus dat vond ik wel een leuk aanbod.
MAAR hier willen ze onder uit komen omdat ik zogenaamd geen Nederlands meer kan lezen.
En sorry ik zie geen pijl naar Tele2 maar een accolade bij de hele regel met providers die naar de advertentie verwijst.
Dit geeft misschien iets duidelijker aan wat ik nu bedoel. Voor meer info zie mijn reactie verderop
- Bijlagen
-
- Er wordt gevraagd om ook de kop van de advertentie te laten zien. Bij deze scan ik ook die in. Ik moest hem wel verkleinen. Ik hoop dan ook dat hij leesbaar is.
- Ritel krant2 verkleind.jpg (157.72 KiB) 1824 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Met scrollen kunt u de hele advertentie zien
- Ritel advertentie winkel kleiner.jpg (118.08 KiB) 1936 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door CorinaVelden op 08 jun 2016 10:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Misleidende reklame van Ritel
Ik vind dat je niet duidelijk maakt hoe de reclame (twee alinea, eerste zin) er uitzien en waarom jij dat misleidend vindt. De eerste alinea lijkt over de voorgeschiedenis is zijn, maar de relevantie daarvan ontgaat mij.
1. Hoe zit de reclame er uit?
2. Welke informatie is onjuist, onduidelijk of dubbelzinnig?
3. Hoe kan een consument daardoor verleid worden om een besluit te nemen over een transactie (en naar de winkel gaan telt mee) die hij anders niet genomen zou hebben?
Als je op deze drie vragen een antwoord kan formuleren dan zou je ook gratis een klacht bij de Reclame Code Commissie kunnen indienen.
1. Hoe zit de reclame er uit?
2. Welke informatie is onjuist, onduidelijk of dubbelzinnig?
3. Hoe kan een consument daardoor verleid worden om een besluit te nemen over een transactie (en naar de winkel gaan telt mee) die hij anders niet genomen zou hebben?
Als je op deze drie vragen een antwoord kan formuleren dan zou je ook gratis een klacht bij de Reclame Code Commissie kunnen indienen.
Re: Misleidende reklame van Ritel
Maar de "bijgevoegde advertentie" (niet bijgevoegd maar goed), en het verlengaanboden zijn toch 2 totaal verschillende dingen?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jun 2016 21:46
Re: Misleidende reklame van Ritel
Sorry ik dacht dat ik de advertentie ingevoegd had maar het plaatje was blijkbaar te groot.
Het is me net wel gelukt.
Mijn punt is dus dat ik nergens uit de advertentie opmaak dat het aanbod alleen geld voor Tele2 en niet voor de andere in de advertentie genoemde providers.
Ik heb 2 keer netjes gevraagd of Ritel kritisch naar de advertentie wil kijken. Beide keren heb ik een antwoord moeten manen (ook niet netjes naar mijn idee). Daarnaast weigeren ze eens als een klant naar de advertentie te kijken.
Het is me net wel gelukt.
Mijn punt is dus dat ik nergens uit de advertentie opmaak dat het aanbod alleen geld voor Tele2 en niet voor de andere in de advertentie genoemde providers.
Ik heb 2 keer netjes gevraagd of Ritel kritisch naar de advertentie wil kijken. Beide keren heb ik een antwoord moeten manen (ook niet netjes naar mijn idee). Daarnaast weigeren ze eens als een klant naar de advertentie te kijken.
Laatst gewijzigd door CorinaVelden op 07 jun 2016 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Misleidende reklame van Ritel
Niet dus, want dan hadden we 'm wel gezien... gewoon even als bijlage toevoegen.CorinaVelden schreef:Ik heb de advertentie wel ingestuurd hoor.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jun 2016 21:46
Re: Misleidende reklame van Ritel
Ik heb overigens ondertussen ook een klacht neergelegd bij de reclame code commissie hoor.
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Misleidende reklame van Ritel
Ik mis dus een flink deel van de pagina. Om precies te zijn: het deel van de zin 'voor alle nieuwe abonnees' dat weg is gevallen. Ik neem aan dat daar nog wat meer informatie te vinden is. Plus dat ik de voorwaarden mis. Plus dat dit abonnement 44 euro per maand kost, en daarmee 5 euro goedkoper is dan je huidige abonnement. Terwijl jij beweert dat verlenging voor jou duurder is.
Dus ik weet eigenlijk niet goed wat je nu wil zeggen. Weet je het zelf wel?
Enne... vergeet niet: het is reclame.
Dus ik weet eigenlijk niet goed wat je nu wil zeggen. Weet je het zelf wel?
Enne... vergeet niet: het is reclame.
Re: Misleidende reklame van Ritel
Inderdaad als er verder op de folder van de gedeelte die je mist geen tele2 aanbieding staat, dan is het wel misleidend. Stond er niet voor alle nieuwe abonnementen tele2?deze aanbieding geldig is in combinatie met Tele2.
Kan dat niet opmaken uit het folder die een deel mist. Ik denk dat ze bedoelen dat de telefoon op alle netwerken werkt. Maar dat betekent niet dat het een kpn aanbieding is. Op hun site staat er een provider tekentje bij. Moet ook zeggen ze hebben ook een pijltje van 8000mb data enz. naar de providers gedaan. Dus je zou kunnen zeggen dat die abonnement voor alle providers geld wat ik persoonlijk al raar vindt dus ook vermoed dat dat niet klopt. kijk je effe goed dan zie je dat dat pijltje alleen wijst naar tele2. Dus ja hij wijst dat aan. dus tele2 actie
Re: Misleidende reklame van Ritel
Zoals altijd moet je bij iedere reclame goed kijken. Het blijft immers reclame... en áls je goed kijkt, zie je de pijl vaan Tele2. Ik vind het wel summier, maar misleidend... nou nee.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jun 2016 21:46
Re: Misleidende reklame van Ritel
Hallo allemaal,
Ik heb de advertentie er bij geplaatst en bij mij zit er een schuifbalkje aan de zijkant zodat je de hele advertentie kunt zien.
Er staat niets in de advertentie dat het alleen voor Tele2 geld.
Ook staat er nergens dat het om een vanaf prijs gaat.
Men geeft in de winkel aan dat ik zelf zou moeten weten dat een dergelijk abonnement bij KPN überhaupt niet mogelijk is.
Maar waarom zou ik dan voor hulp naar zo'n winkel gaan.
Toen ik mijn verhaal vertelde liep ik ieder keer aan tegen het feit dat ik te veel tekst had om te kunnen plaatsen.
Dit zorgde er voor dat ik niet helemaal aan kon geven dat het aanbod van 2 jaar geleden helemaal geweldig was en dat het aanbod dat ik nu kreeg veel duurder was namelijk € 59 per maand en een bijbetaling van € 750 voor de telefoon vind ik ook schokkend veel. Geen extraatjes van een tabblad of iets dergelijks. En het was ook geen leuke actie. Het was namelijk precies het zelfde als wat ieder ander kan krijgen als hij gewoon in de winkel binnen stapt.
De advertentie is echter wel interessant. Het maandbedrag komt aardig in de buurt van wat ik nu al heb en de telefoon is ook een nieuwe en niet een model wat al geruime tijd op de markt is. Er zit zelfs een extraatje van een luidspreker bij. Dus dat vond ik wel een leuk aanbod.
MAAR hier willen ze onder uit komen omdat ik zogenaamd geen Nederlands meer kan lezen.
En sorry ik zie geen pijl naar Tele2 maar een accolade bij de hele regel met providers die naar de advertentie verwijst.
Er geeft ook nog iemand aan dat het bovenstuk van de advertentie er niet bij staat en die zal wel de benodigde extra info bevatten.
Het is een hele bladzijde uit de krant en die krijg ik niet eens onder mijn scanner. Laat staan dat ik hem nadien nog leesbaar kan verkleinen zodat hij op dit forum gedownload kan worden.
Maar goed Ik wil helemaal open en zeker volledig eerlijk zijn en ben dus nog een keer aan het fröbelen geweest.
Het is me ondertussen gelukt om de halve pagina die nog extra info zou kunnen bevatten er bij te voegen als extra bijlage.
Ik doe dit overigens niet met 2 vingers in mijn neus hoor. Ik ben al enigszins op leeftijd en zeker geen 16 meer. Ik kreeg op school nog geen computer les en voor mij is niet alles even vanzelfsprekend.
Dit geeft misschien wat duidelijker aan wat ik nu bedoel.
En dames en heren kijk nu gewoon eens kritisch naar de advertentie.
U hoeft niet op de stoel van de verkoper te gaan zitten.
Gewoon lezen wat er staat.
Er worden opmerkingen gemaakt met de vraag of ik zelf wel weet waar ik het over heb.
Sorry maar ik vind dit eerlijk gezegd best een gemene opmerkingen.
Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als u dit soort opmerkingen voor u houd.
Ik ben gewoon een klant die door de omstandigheden vast zit aan een provider en gewoon net als ieder ander een eerlijk aanbod wil krijgen en me niet belazerd wil voelen.
MvGr
Corina
Ik heb de advertentie er bij geplaatst en bij mij zit er een schuifbalkje aan de zijkant zodat je de hele advertentie kunt zien.
Er staat niets in de advertentie dat het alleen voor Tele2 geld.
Ook staat er nergens dat het om een vanaf prijs gaat.
Men geeft in de winkel aan dat ik zelf zou moeten weten dat een dergelijk abonnement bij KPN überhaupt niet mogelijk is.
Maar waarom zou ik dan voor hulp naar zo'n winkel gaan.
Toen ik mijn verhaal vertelde liep ik ieder keer aan tegen het feit dat ik te veel tekst had om te kunnen plaatsen.
Dit zorgde er voor dat ik niet helemaal aan kon geven dat het aanbod van 2 jaar geleden helemaal geweldig was en dat het aanbod dat ik nu kreeg veel duurder was namelijk € 59 per maand en een bijbetaling van € 750 voor de telefoon vind ik ook schokkend veel. Geen extraatjes van een tabblad of iets dergelijks. En het was ook geen leuke actie. Het was namelijk precies het zelfde als wat ieder ander kan krijgen als hij gewoon in de winkel binnen stapt.
De advertentie is echter wel interessant. Het maandbedrag komt aardig in de buurt van wat ik nu al heb en de telefoon is ook een nieuwe en niet een model wat al geruime tijd op de markt is. Er zit zelfs een extraatje van een luidspreker bij. Dus dat vond ik wel een leuk aanbod.
MAAR hier willen ze onder uit komen omdat ik zogenaamd geen Nederlands meer kan lezen.
En sorry ik zie geen pijl naar Tele2 maar een accolade bij de hele regel met providers die naar de advertentie verwijst.
Er geeft ook nog iemand aan dat het bovenstuk van de advertentie er niet bij staat en die zal wel de benodigde extra info bevatten.
Het is een hele bladzijde uit de krant en die krijg ik niet eens onder mijn scanner. Laat staan dat ik hem nadien nog leesbaar kan verkleinen zodat hij op dit forum gedownload kan worden.
Maar goed Ik wil helemaal open en zeker volledig eerlijk zijn en ben dus nog een keer aan het fröbelen geweest.
Het is me ondertussen gelukt om de halve pagina die nog extra info zou kunnen bevatten er bij te voegen als extra bijlage.
Ik doe dit overigens niet met 2 vingers in mijn neus hoor. Ik ben al enigszins op leeftijd en zeker geen 16 meer. Ik kreeg op school nog geen computer les en voor mij is niet alles even vanzelfsprekend.
Dit geeft misschien wat duidelijker aan wat ik nu bedoel.
En dames en heren kijk nu gewoon eens kritisch naar de advertentie.
U hoeft niet op de stoel van de verkoper te gaan zitten.
Gewoon lezen wat er staat.
Er worden opmerkingen gemaakt met de vraag of ik zelf wel weet waar ik het over heb.
Sorry maar ik vind dit eerlijk gezegd best een gemene opmerkingen.
Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als u dit soort opmerkingen voor u houd.
Ik ben gewoon een klant die door de omstandigheden vast zit aan een provider en gewoon net als ieder ander een eerlijk aanbod wil krijgen en me niet belazerd wil voelen.
MvGr
Corina
Laatst gewijzigd door CorinaVelden op 08 jun 2016 14:58, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Misleidende reklame van Ritel
Nou Corina... Ik denk dat ik wel snap wat het probleem is.
Ieder bedrijf probeert met lokkertjes nieuwe klanten binnen te halen. Als het contract naderhand verlengd moet worden, dan worden de voorwaarden anders. Dan zul je de gewone prijs moeten betalen, en het lokkertje om je als klant te houden stelt niet veel voor. Dat zie je bijvoorbeeld ook heel mooi bij de energieboeren.
Als je steeds gebruik wilt blijven maken van de lokkertjes voor nieuwe klanten, zul je iedere keer als je abonnement afloopt een andere provider moeten kiezen. Als je dat niet wilt, en je wil bij dezelfde provider blijven, dan zul je met andere voorwaarden en maandbedragen te maken krijgen.
Ze willen er niet onderuit komen met een smoes dat je geen Nederlands kunt lezen. Je moet gewoon lezen wat er staat. En niet wat je wilt dat er staat. Dit aanbod is voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten. En wat er staat, daar kan dat bedrijf niks aan veranderen. Of je het nu leuk vind of niet. Dát is wat ze je duidelijk proberen te maken.
Ieder bedrijf probeert met lokkertjes nieuwe klanten binnen te halen. Als het contract naderhand verlengd moet worden, dan worden de voorwaarden anders. Dan zul je de gewone prijs moeten betalen, en het lokkertje om je als klant te houden stelt niet veel voor. Dat zie je bijvoorbeeld ook heel mooi bij de energieboeren.
Als je steeds gebruik wilt blijven maken van de lokkertjes voor nieuwe klanten, zul je iedere keer als je abonnement afloopt een andere provider moeten kiezen. Als je dat niet wilt, en je wil bij dezelfde provider blijven, dan zul je met andere voorwaarden en maandbedragen te maken krijgen.
Ze willen er niet onderuit komen met een smoes dat je geen Nederlands kunt lezen. Je moet gewoon lezen wat er staat. En niet wat je wilt dat er staat. Dit aanbod is voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten. En wat er staat, daar kan dat bedrijf niks aan veranderen. Of je het nu leuk vind of niet. Dát is wat ze je duidelijk proberen te maken.
Re: Misleidende reklame van Ritel
Wat jij als een 'accolade' ziet, zie ik (en met mij waarschijnlijk veel anderen) als een pijltje. Een pijltje dat wijst naar tele2. Net als dat bij het toestel aan de rechterkant het pijltje naar Ben wijst en het daar dus zal gaan om een aanbieding van ben.
In mijn ogen is het vrij duidelijk dat het dus om een aanbieding van tele2 gaat. Zeker omdat iedere aanbieder andere prijzen zal hanteren en er geen kartel is dat bepaalt dat een zo groot abonnement voor iedere provider evenveel zou moeten kosten...
In mijn ogen is het vrij duidelijk dat het dus om een aanbieding van tele2 gaat. Zeker omdat iedere aanbieder andere prijzen zal hanteren en er geen kartel is dat bepaalt dat een zo groot abonnement voor iedere provider evenveel zou moeten kosten...
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Misleidende reklame van Ritel
Kijk, inmiddels staat de volledige advertentie er, en dat is nu een stuk duidelijker. Er wordt een laagste prijs gegarandeerd voor nieuwe abonnementen, verlengingen of overstappen. Dat maakt het alweer een beetje anders.
In zijn geheel vind ik de advertentie onduidelijk, maar juist daardoor is het niet misleidend. Je zult naar de winkel moeten om er achter te komen wat ze nu precies bedoelen, en dat heb je gedaan. En in de winkel blijkt dus dat je bij een verlenging in jouw geval een hoop meer kwijt bent. Wil je voor die 44 euro gaan, dan zul je naar Tele2 over moeten.
Toch lees ik het zo: er wordt geen abonnement aangeboden met een toestel, maar een toestel met een abonnement. Netter was het geweest, omdat ze alle providers in die balk zetten, als ze hadden gezegd: 'vanaf 44 euro'. Aan de andere kant: behalve de pijl staan er ook twee kenmerken van dat abonnement: onbeperkt bellen en sms'en, en 4000 MB internet. Dat past niet bij alle providers en alle pakketten. Dat kan er maar op één betrekking hebben, op die van Tele2 dus.
Ik ben nog steeds blij met mijn sim-only abonnement. Toestelletje koop ik los, en nooit geen gedoe om dit soort advertenties tot een tiende deel van een komma uit te moeten spitten en dan nog vragen te hebben die ook nog eens niet elke aanbieder goed weet te beantwoorden.
In zijn geheel vind ik de advertentie onduidelijk, maar juist daardoor is het niet misleidend. Je zult naar de winkel moeten om er achter te komen wat ze nu precies bedoelen, en dat heb je gedaan. En in de winkel blijkt dus dat je bij een verlenging in jouw geval een hoop meer kwijt bent. Wil je voor die 44 euro gaan, dan zul je naar Tele2 over moeten.
Toch lees ik het zo: er wordt geen abonnement aangeboden met een toestel, maar een toestel met een abonnement. Netter was het geweest, omdat ze alle providers in die balk zetten, als ze hadden gezegd: 'vanaf 44 euro'. Aan de andere kant: behalve de pijl staan er ook twee kenmerken van dat abonnement: onbeperkt bellen en sms'en, en 4000 MB internet. Dat past niet bij alle providers en alle pakketten. Dat kan er maar op één betrekking hebben, op die van Tele2 dus.
Ik ben nog steeds blij met mijn sim-only abonnement. Toestelletje koop ik los, en nooit geen gedoe om dit soort advertenties tot een tiende deel van een komma uit te moeten spitten en dan nog vragen te hebben die ook nog eens niet elke aanbieder goed weet te beantwoorden.
Re: Misleidende reklame van Ritel
Het is 2016, mensen snappen nu toch wel dat je bij verschillende mobiele aanbieders verschillende prijzen hebt? En dat KPN over het algemeen niet de goedkoopste is? Ritel valt hier weinig te verwijten, behalve dat de advertentie behoorlijk lelijk is..
Re: Misleidende reklame van Ritel
Het eerste wat me in die advertentie opviel, was de enorme schrijffout in de kop...
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Misleidende reklame van Ritel
Nou i.d.d ook dat , die vergeten -i -
Verder heb ik mn stinkende best gedaan om deze bijlagen uit en te na te bestuderen....
lekker klein , maar niet misleidend....links overduidelijk een naar Tele 2 voor € 44 ____rechts idem voor €19.50 voor Ben.
Ik kan er niets anders van maken, sorry...
Verder heb ik mn stinkende best gedaan om deze bijlagen uit en te na te bestuderen....
lekker klein , maar niet misleidend....links overduidelijk een naar Tele 2 voor € 44 ____rechts idem voor €19.50 voor Ben.
Ik kan er niets anders van maken, sorry...
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jun 2016 21:46
Re: Misleidende reklame van Ritel
Hallo allemaal,
Ik wil deze advertentie ook even onder uw aandacht brengen.
Ik heb geen positieve reactie van Ritel ontvangen hoor.
Maar gister viel deze advertentie bij ons in de brievenbus.
Ik heb er niet veel aan maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze toch iets andere inzichten gekregen hebben.
Deze advertentie had voor mij in ieder geval wel iets duidelijker geweest.
Ik wil deze advertentie ook even onder uw aandacht brengen.
Ik heb geen positieve reactie van Ritel ontvangen hoor.
Maar gister viel deze advertentie bij ons in de brievenbus.
Ik heb er niet veel aan maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze toch iets andere inzichten gekregen hebben.
Deze advertentie had voor mij in ieder geval wel iets duidelijker geweest.
- Bijlagen
-
- Nieuwe advertentie. 8-6-2016 ontvangen
- Ritel krant nieuwe advertentie verkleind.jpg (163.6 KiB) 1697 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Misleidende reklame van Ritel
Tis inderdaad wel iets duidelijker, maar ook nog steeds niet " misleidend " en nu?
Re: Misleidende reklame van Ritel
U haalt nogal wat zaken door elkaar. Het alles in een abonnement was dat dan internet vaste telefoon en televisie aangevuld met een mobiel abonnement dan lijkt dit erg goedkoop.
Ging het om een mobiel abonnement met S5 was indertijd de aanbieding een gratis tablet van Samsung. U spreekt over 2 tablets waarvan een HP en een S3 ( verouderde mobile phone). De S6 is via Tele 2 aanmerkelijk goedkoper te verkrijgen dan uw genoemde prijs. De S7 zal vermoedelijk bij Tele 2 eveneens iets goedkoper liggen. Het gaat wel om het aantal belminuten/sms/GB.
Ging het om een mobiel abonnement met S5 was indertijd de aanbieding een gratis tablet van Samsung. U spreekt over 2 tablets waarvan een HP en een S3 ( verouderde mobile phone). De S6 is via Tele 2 aanmerkelijk goedkoper te verkrijgen dan uw genoemde prijs. De S7 zal vermoedelijk bij Tele 2 eveneens iets goedkoper liggen. Het gaat wel om het aantal belminuten/sms/GB.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jun 2016 21:46
Re: Misleidende reklame van Ritel
Sorry maar hier houd het voor mij op.
Ik stop er mee om iedere keer op een andere manier het zelfde verhaal te moeten vertellen en me te moeten verdedigen.
vind het niet leuk om iedere keer als een soort van leugenaar weg gezet te worden.
Ik vind en vond nog steeds dat de reclame zeer misleidend is. En ik weiger om dit normaal te vinden.
Ik heb zeer sterk het vermoeden dat hier alleen maar mensen reageren die zelf op de een of andere manier hun boterham verdienen met het verkopen van mobiele telefonie abonnementen.
MvGr
Corina
MvG
Ik stop er mee om iedere keer op een andere manier het zelfde verhaal te moeten vertellen en me te moeten verdedigen.
vind het niet leuk om iedere keer als een soort van leugenaar weg gezet te worden.
Ik vind en vond nog steeds dat de reclame zeer misleidend is. En ik weiger om dit normaal te vinden.
Ik heb zeer sterk het vermoeden dat hier alleen maar mensen reageren die zelf op de een of andere manier hun boterham verdienen met het verkopen van mobiele telefonie abonnementen.
MvGr
Corina
MvG