Na annuleren keuken niets meer gehoord
Geplaatst: 08 jun 2016 21:52
Onlangs heb ik voor mijn nieuwbouwwoning een keuken besteld, althans mijn handtekening gezet. Echter kwam ik er 14 dagen later achter dat ik misschien iets te hard van stapel was gelopen en deze keuken niet wilde. Ik heb toen de keukenzaak opgebeld en aangegeven dat ik de keuken niet meer wilde. De verkoper was 2 weken met vakantie en ik moest na die tijd maar even terug bellen, zo gezegd zo gedaan. Toen ik de verkoper 2 weken later belde gaf hij aan dat ik hem een mail moest sturen en dat hij deze door zou sturen naar de directie maar ik 25% annuleringskosten moest betalen. Echter is het zo dat het inmiddels 3 weken geleden is dat ik deze mail gestuurd heb en na die tijd heb ik, nadat ik zelf met enige regelmaat er nog achter aan heb gebeld en gemaild, niets meer vernomen van de keukenzaak. Tot zo ver het eerste deel!
Wat goed is om te weten is dat deze keukenzaak onderdeel is van mijn nieuwbouwproject en zij weten dat ik vandaag de tekeningen bij de aannemer aan moest aanleveren voor de keuken (aansluitpunten). Tevens hebben ze nog niets besteld en zou ik pas ergens na de zomer de kleur en soort deurtjes etc. uitzoeken omdat mijn huis pas volgend wordt opgeleverd. Dus feitelijk hebben ze nog niets voor me gedaan. Tevens heb ik tijdens het gesprek met de verkoper aangegeven dat ik het raar vond dat ik 25% annuleringskosten moest betalen terwijl ik daar tijdens het gesprek niet op gewezen ben. Hij gaf dat ik teken voor de algemene voorwaarden en dus ook voor de annuleringskosten. Na dat ik hem vroeg waarom hij mij daar dan niet expliciet op gewezen heeft, was zijn letterlijk antwoord 'weet je wat er gebeurd als ik klanten op 25% annuleringskosten wijs? Dan verkoop ik geen schroef meer'. Bizarre bekenning maar tevens voor mij ook erg duidelijk wat er in keukenland af speelt. Ik heb dit gesprek ook opgenomen dus hier heb ik bewijs van. Mij vraag is, moet ik nu nog wat doen? Moet ik nog een keer bellen, moet ik nog een keer mailen? Want ik blijf niet aan de gang! Maar ja, als het straks een juridische strijd gaat worden, wil ik in ieder geval voorkomen dat er mij niets verweten kan worden op het gebied van nalatigheid oid.
Alvast bedankt!
Wat goed is om te weten is dat deze keukenzaak onderdeel is van mijn nieuwbouwproject en zij weten dat ik vandaag de tekeningen bij de aannemer aan moest aanleveren voor de keuken (aansluitpunten). Tevens hebben ze nog niets besteld en zou ik pas ergens na de zomer de kleur en soort deurtjes etc. uitzoeken omdat mijn huis pas volgend wordt opgeleverd. Dus feitelijk hebben ze nog niets voor me gedaan. Tevens heb ik tijdens het gesprek met de verkoper aangegeven dat ik het raar vond dat ik 25% annuleringskosten moest betalen terwijl ik daar tijdens het gesprek niet op gewezen ben. Hij gaf dat ik teken voor de algemene voorwaarden en dus ook voor de annuleringskosten. Na dat ik hem vroeg waarom hij mij daar dan niet expliciet op gewezen heeft, was zijn letterlijk antwoord 'weet je wat er gebeurd als ik klanten op 25% annuleringskosten wijs? Dan verkoop ik geen schroef meer'. Bizarre bekenning maar tevens voor mij ook erg duidelijk wat er in keukenland af speelt. Ik heb dit gesprek ook opgenomen dus hier heb ik bewijs van. Mij vraag is, moet ik nu nog wat doen? Moet ik nog een keer bellen, moet ik nog een keer mailen? Want ik blijf niet aan de gang! Maar ja, als het straks een juridische strijd gaat worden, wil ik in ieder geval voorkomen dat er mij niets verweten kan worden op het gebied van nalatigheid oid.
Alvast bedankt!