Pagina 1 van 1

SAMSUNG Veloce stofzuiger en SAMSUNG Dect telefoon SP-R6100

Geplaatst: 27 apr 2004 01:07
door Niquita
Ik ga er van uit dat ik niet de enige ben die zoveel ellende heb ondervonden met 't merk SAMSUNG, of tref ik 't niet, soms?
Mijn stofzuiger v/h merk SAMSUNG. Veloce, hebben ze bij RADIO MODERN (R'dam-C) een stuk v/d slang kleiner gemaakt op de plaats waar de slang kapot ging (nog nauwelijks gebruikt). Daarna ging de stofzuigerzak (de 1e originele zak nota bene) kapot. Met mijn klacht werd ik door RADIO MODERN verwezen naar SAMSUNG en SAMSUNG verwees mij op haar beurt weer naar de dealer, etc. Zo ging dat maar alsof ik niets te doen heb. Ik vraag mij af of die "mensen" niet beseffen dat wij wat anders te doen hebben dan ons constant v/h kastje naar de muur te sturen.
Mijn SAMSUNG telefoon heb ik speciaal aangeschaft (bij ELECTRO CITY, eveneens in R'dam-C) zodat ik tijdens 't telefoneren mijn werk gewoon kan blijven doen. Tijdens 't telefoneren vielen de gesprekken weg, erg irritant, vooral bij de zakelijke gesprekken. Dat heb ik al vanaf 't begin gehad maar door tijdgebrek heb ik 't niet direct ter reparatie aangeboden. Uiteindelijk moest ik wel. Het is toen door de dealer opgestuurd (duur 4 - 6 wkn, soms wel langer) naar de reparatie afd. van SAMSUNG. Ook voor dit apparaat werd ik deze keer door de dealer naar SAMSUNG verwezen. Als die nog niet goed was mocht ik 't weer terugsturen v SAMSUNG. Maar Electro City vindt dat ik 3 mnd na de 1e reparatie terug had moeten komen. Voor hun is de zaak afgedaan. Van SAMSUNG mag ik de apparaten opsturen, maar ik krijg geen apparaten in bruikleen. Ook hiervoor verwijst SAMSUNG naar de dealers. Daarnaast kunnen zij niet garanderen dat de reparaties kosteloos zijn. Dames en heren, worden jullie hier ook zo moedeloos van. Ik heb geen idee watvoor afspraken SAMSUNG heeft met de dealers, maar dit is ERGERNIS!!!! Service is 0,0). Zoveel tijd en energie. Ik zie mij al sjouwen met een stofzuiger die telkens wat mankeert.
Geachte redactie van Radar, doe er a.u.b. wat aan. Ik voel mij zo belazerd. En is er een ander merk draadloze Dect telefoon waarin ik meer vertouwen kan hebben, Heluuuup!!!!
vr. gr.
Niquita

Re: SAMSUNG Veloce stofzuiger en SAMSUNG Dect telefoon SP-R6100

Geplaatst: 27 apr 2004 01:32
door MAXIEM
Dag Niquita,
Als zich een defect voordoet binnen 6 maanden na de koop(overeenkomst) wordt dat defect geacht er al te zijn geweest bij de aankoop). De verkoper moet dan zorgdragen voor herstel en als dat niet kan moet hij je een nieuw toestel geven. Ook daarna is er nog sprake van verplichtingen van de verkoper. Elk produkt heeft immers een geschatte levensduur (bijvoorbeeld het moet minstens twee jaar probleemloos functioneren). Ook dan moet de verkoper zorgen voor herstel of vervanging (bij vervanging mag dan de gebruiksduur in rekening worden gebracht en afgetrokken. Je hebt dus niets te maken met de fabrikant of dealer. Je moet bij de verkoper zijn en als die jouw probleem probeert door te schuiven naar de fabrikant of dealer moet je op je strepen gaan staan. Hij moet de zaak kostenloos in orde maken. Sukses, Ton.

Re: SAMSUNG Veloce stofzuiger en SAMSUNG Dect telefoon SP-R6100

Geplaatst: 27 apr 2004 01:39
door MAXIEM
Dag Niquita,
Ik heb jouw klacht ook bij Klaagbus.nl neergelegd. Bij twee forums komt er immers meer informatie boven tafel. Als je daartegen bezwaren hebt, hoor ik dat graag even. Groetjes, Ton.

Re: SAMSUNG Veloce stofzuiger en SAMSUNG Dect telefoon SP-R6100

Geplaatst: 29 apr 2004 02:46
door Gast
Hallo Ton,
Voor uw moeite ben ik u zeer erkentelijk. Op dit moment heb ik de tijd en energie niet om verder iets mee te doen. Ik kan wel fluiten naar mijn geld, denk ik dan. Dat de winkelieren zo gemakkelijk hun centjes kunnen verdienen door de consumenten te belazeren. Het zal wel, onze regering vindt het ook allemaal prima, want het gaat maar door. We zullen maar afwachten hoe het zich verder zal ontwikkelen.
vriendelijke groet,
Niquita