Inshared houdt zich niet aan afspraken in reclames
Geplaatst: 13 jun 2016 19:10
De meeste mensen zullen ze wel kennen, de reclames van InShared. Het concept zou zijn, dat als niemand claimde, de premie laag zou zijn. Hele campagnes met mensend ie hun bankstel in plastic inpakten, om maar niet te claimen. Dat zou de verzekering goedkoop houden.
Wij hebben nu een jaar lang een autoverzekering bij InShared afgesloten. Nu zijn ze kennelijk het boekjaar aan het sluiten, komt er een e-mail. "Helaas, er is geen geld over, de premie kan niet omlaag".
Ondertussen draait Inshared (Achmea) wél winsten. Ettelijke honderden miljoenen. De laatste keer dat er is terugbetaald, lijkt 2011 te zijn.
Goed, als de premie precies klopt met de claims kan dat natuurlijk. MAar wat verbaast mij? Een week later een 'goed nieuws' email van Inshared. Ze gaan de producten aanpassen, de prijs blijft gelijk, maar in bepaalde situaties komt het eigen risico te vervallen, wordt er meer of anders vergoed op accesoires, enzovoort.
Oftewel: men breid het pakket uit. Dat kost geld.
Dus in plaats van premie terug te betalen, zoals inshared beloofd had, heeft men de kosten van de verzekering voor zichzelf verhoogt. Uiteraard met als achterliggende gedachte dat als er maan niet geclaimed wordt, dat extra winst is voor ze.
Ik voel mij daarom bekocht door inshared. Ze hebben een hele duidelijke reclamecampagne gehad; de kosten laag houden door niet claimen, terugbetalen als er meer berekend is dan geclaimed. Echter wat doen ze? Ze betalen niet terug en breiden de verzekering uit met iets waardoor méér geclaimed zal worden, nl geen eigen risico.
Dat is niet wat inshared beloofde in haar reclames.
Wij hebben nu een jaar lang een autoverzekering bij InShared afgesloten. Nu zijn ze kennelijk het boekjaar aan het sluiten, komt er een e-mail. "Helaas, er is geen geld over, de premie kan niet omlaag".
Ondertussen draait Inshared (Achmea) wél winsten. Ettelijke honderden miljoenen. De laatste keer dat er is terugbetaald, lijkt 2011 te zijn.
Goed, als de premie precies klopt met de claims kan dat natuurlijk. MAar wat verbaast mij? Een week later een 'goed nieuws' email van Inshared. Ze gaan de producten aanpassen, de prijs blijft gelijk, maar in bepaalde situaties komt het eigen risico te vervallen, wordt er meer of anders vergoed op accesoires, enzovoort.
Oftewel: men breid het pakket uit. Dat kost geld.
Dus in plaats van premie terug te betalen, zoals inshared beloofd had, heeft men de kosten van de verzekering voor zichzelf verhoogt. Uiteraard met als achterliggende gedachte dat als er maan niet geclaimed wordt, dat extra winst is voor ze.
Ik voel mij daarom bekocht door inshared. Ze hebben een hele duidelijke reclamecampagne gehad; de kosten laag houden door niet claimen, terugbetalen als er meer berekend is dan geclaimed. Echter wat doen ze? Ze betalen niet terug en breiden de verzekering uit met iets waardoor méér geclaimed zal worden, nl geen eigen risico.
Dat is niet wat inshared beloofde in haar reclames.