LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Fastjjs
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:10

ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Fastjjs »

Normaal als ik geld overmaakte naar mijn spaarrekening werd dit direct overgeboekt naar mijnspaarrekening bij ING. Nu hangt het blijkbaar ergens rente op te leveren echter niet meer voor mij.
Laatst gewijzigd door Fastjjs op 15 jun 2016 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Frantic2 »

welke rente?

Fastjjs
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:10

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Fastjjs »

Een dikke 0,5% per jaar. Haha.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Waarschijnlijk, als u alles goed doet, is er even een storing geweest. Nog nooit problemen gehad met overboekingen tussen spaarrekeningen en de betaalrekening of anders om. Wel is het zo dat u alleen vanuit uw betaalrekening kunt overschrijven naar ING-Spaarrekeningen, maar na ik aanneem is dat bij u bekend.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Overigens kunt u dit bericht ook op
https://community.ing.nl/
plaatsen.

Moneyman
Berichten: 31207
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fastjjs schreef:Normaal als ik geld overmaakte naar mijn spaarrekening werd dit direct overgeboekt naar mijnspaarrekening bij ING. Nu hangt het blijkbaar ergens rente op te leveren echter niet meer voor mij.
Dat gebeurt nog steeds gewoon direct, in ieder geval bij mij. Er zal dus iets niet goed gegaan zijn bij jouw overboeking.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door MM919 »

Niet alleen de ING maar ook andere banken hanteren een dag bij de overboeking van de betaalrekening naar enige spaarrekening. Bij terugboeken treedt daar vreemd genoeg geen tijdsverschil op. Het kan zo zijn dat uw spaarrekening is ondergebracht bij een ander onderdeel van ING waardoor de afboeking cq bijschrijving een dag duurt. Net zoals een overboeking naar een externe bank. Maar vreemd is het wel. Maar zij blijven met U meedenken. Dus vraag het eens aan de ING.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Jantje7 »

MM919 schreef:Niet alleen de ING maar ook andere banken hanteren een dag bij de overboeking van de betaalrekening naar enige spaarrekening. Bij terugboeken treedt daar vreemd genoeg geen tijdsverschil op. Het kan zo zijn dat uw spaarrekening is ondergebracht bij een ander onderdeel van ING waardoor de afboeking cq bijschrijving een dag duurt. Net zoals een overboeking naar een externe bank. Maar vreemd is het wel. Maar zij blijven met U meedenken. Dus vraag het eens aan de ING.
Wat u schrijft klopt niet. Voor 10:00 uur overgemaakt naar bv. Argenta, om 15:00 uur staat het op de spaarrekening. Ook andersom. Zelfs een overboeking naar België staat dezelfde dag in België op de rekening, helaas andersom niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MM919 schreef:Niet alleen de ING maar ook andere banken hanteren een dag bij de overboeking van de betaalrekening naar enige spaarrekening. Bij terugboeken treedt daar vreemd genoeg geen tijdsverschil op. Het kan zo zijn dat uw spaarrekening is ondergebracht bij een ander onderdeel van ING waardoor de afboeking cq bijschrijving een dag duurt. Net zoals een overboeking naar een externe bank. Maar vreemd is het wel. Maar zij blijven met U meedenken. Dus vraag het eens aan de ING.
Leuk verhaal. Maar ik heb het zojuist even geprobeerd en wat je zegt klopt gewoon niet.

Moneyman
Berichten: 31207
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:
MM919 schreef:Niet alleen de ING maar ook andere banken hanteren een dag bij de overboeking van de betaalrekening naar enige spaarrekening. Bij terugboeken treedt daar vreemd genoeg geen tijdsverschil op. Het kan zo zijn dat uw spaarrekening is ondergebracht bij een ander onderdeel van ING waardoor de afboeking cq bijschrijving een dag duurt. Net zoals een overboeking naar een externe bank. Maar vreemd is het wel. Maar zij blijven met U meedenken. Dus vraag het eens aan de ING.
Leuk verhaal. Maar ik heb het zojuist even geprobeerd en wat je zegt klopt gewoon niet.
Inderdaad. Zowel bij- of afschrijvingen op of van spaarrekeningen binnen de ING-omgeving zijn altijd direct zichtbaar.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MM919 schreef:Niet alleen de ING maar ook andere banken hanteren een dag bij de overboeking van de betaalrekening naar enige spaarrekening. Bij terugboeken treedt daar vreemd genoeg geen tijdsverschil op. Het kan zo zijn dat uw spaarrekening is ondergebracht bij een ander onderdeel van ING waardoor de afboeking cq bijschrijving een dag duurt. Net zoals een overboeking naar een externe bank. Maar vreemd is het wel. Maar zij blijven met U meedenken. Dus vraag het eens aan de ING.

Ook net geprobeerd en direct af geschreven van betaal rekening en bij geschreven bij spaarrekening voor zover je dat nog een spaarrekening kunt noemen met die exorbitant lage rente.

Dus weet niet waar jij op baseert, wellicht een keer een keer voorgekomen maar zekers standaard is dit niet.

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb wel gemerkt dat af- en bijschrijvingen bij een spaarrekening van de ING in het weekend niet altijd even snel werden verwerkt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Ik heb wel gemerkt dat af- en bijschrijvingen bij een spaarrekening van de ING in het weekend niet altijd even snel werden verwerkt.
Worden meteen verwerkt, maar daadwerkelijke overboeking naar andere betaalrekeningen geschiedt na het weekend. Verder klopt wat de meerderheid stelt wat betreft spaaropdrachten klopt: die worden meteen af/bijgeschreven.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Brahms »

En verder maakt het ook allemaal niet uit als he geld overmaakt naar je spaarrekening, je krijgt toch geen rente meer.
Dus al doen ze er maar liefst 3 dagen over.......
Van spaarrekening naar betaalrekening is wat anders, je kan het geld snel nodig hebben.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door Jantje7 »

snuffel1 schreef:Een bedrag van een ING betaalrekening overmaken naar de ING spaarrekening is nooit direct geweest maar wordt de volgende werkdag bijgeschreven. Bij internet bankieren is de overschrijving wel direct zichtbaar maar bij aanklikken van die transactie wordt duidelijk dat het een reservering betreft.
U heeft gedeeltelijk gelijk. Alleen na een overschrijving naar de spaarrekening is de reservering binnen een uur omgezet. Ook is vanaf de zelfde dag het bedrag rentegevend. Dus het bedrag is altijd de zelfde dag bijgeschreven mits overschrijving voor 22:00 uur heeft plaatsgevonden.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: ING geld overmaken naa r spaarrekening niet meer direct

Ongelezen bericht door MM919 »

Eerder stelde ik dat bij mijn bank er een dag overheen gaat. Wel is het zo dat het een automatische afschrijving betreft en geen rechtstreekse. Het is altijd zinvol voor de middag bedragen over te boeken naar een externe rekening. Die staat er meestal diezelfde middag op.

Gesloten