Dell laptop vier keer stuk binnen circa 1,5 jaar
Geplaatst: 16 jun 2016 13:31
Beste Radar leden,
Graag vraag ik jullie om advies. Ik zal kort de situatie schetsen.
Op 02/09/2015 heb ik een laptop gekocht via de officiƫle site van Dell. Zes maanden na aanschafdatum op 03/03/2015 vertoonde de laptop een defecte rechter scharnier. Elke keer bij het openen van mijn laptop maakte deze een krakend geluid en de rechter kant van mijn laptop komt een beetje los te zitten.
Dit hebben zij opgelost door mijn laptop naar de fabriek te sturen. Zeven maanden na de eerste reparatie , op 23/10/2015, vertoonde mijn laptop precies weer het zelfde defect. Ook toen is die weer naar de fabriek gestuurd.
Minder dan twee maanden na de tweede reparatie, 21/12/2015, vertoonde mijn laptop voor de derde keer het zelfde defect. Toen heeft Dell op aanvraag van mij besloten om een monteur te sturen.
Inmiddels zes maanden na de derde reparatie, 10/06/2016, heb ik weer het zelfde probleem. Het is belangrijk om te weten dat ik erg zuinig met mijn laptop om ga en dat het defect niet ontstaat door mijn toedoen. Het probleem met het opsturen van het product naar de fabriek is, dat ik hem dan ongeveer 2 a 3 weken kwijt ben..
Ik heb Dell een mail gestuurd en het probleem uitgelegd. Het leek mij redelijk dat het product na 3 keer repareren in een korte tijdsperiode gezien kan worden als een ondeugdelijk product. Daarom vroeg ik mijn geld terug of een vervangend product.
Hierop heeft Dell gereageerd dat dit niet mogelijk is omdat het buiten de garantieperiode valt, wel kunnen ze het repareren. Hoe vaak mag Dell het product blijven repareren voordat het genoeg is??
Wat kan ik het beste doen?
Met vriendelijke groet.
Graag vraag ik jullie om advies. Ik zal kort de situatie schetsen.
Op 02/09/2015 heb ik een laptop gekocht via de officiƫle site van Dell. Zes maanden na aanschafdatum op 03/03/2015 vertoonde de laptop een defecte rechter scharnier. Elke keer bij het openen van mijn laptop maakte deze een krakend geluid en de rechter kant van mijn laptop komt een beetje los te zitten.
Dit hebben zij opgelost door mijn laptop naar de fabriek te sturen. Zeven maanden na de eerste reparatie , op 23/10/2015, vertoonde mijn laptop precies weer het zelfde defect. Ook toen is die weer naar de fabriek gestuurd.
Minder dan twee maanden na de tweede reparatie, 21/12/2015, vertoonde mijn laptop voor de derde keer het zelfde defect. Toen heeft Dell op aanvraag van mij besloten om een monteur te sturen.
Inmiddels zes maanden na de derde reparatie, 10/06/2016, heb ik weer het zelfde probleem. Het is belangrijk om te weten dat ik erg zuinig met mijn laptop om ga en dat het defect niet ontstaat door mijn toedoen. Het probleem met het opsturen van het product naar de fabriek is, dat ik hem dan ongeveer 2 a 3 weken kwijt ben..
Ik heb Dell een mail gestuurd en het probleem uitgelegd. Het leek mij redelijk dat het product na 3 keer repareren in een korte tijdsperiode gezien kan worden als een ondeugdelijk product. Daarom vroeg ik mijn geld terug of een vervangend product.
Hierop heeft Dell gereageerd dat dit niet mogelijk is omdat het buiten de garantieperiode valt, wel kunnen ze het repareren. Hoe vaak mag Dell het product blijven repareren voordat het genoeg is??
Wat kan ik het beste doen?
Met vriendelijke groet.