LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jan (K)

Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Jan (K) »

Ik heb een kontrakt van twee jaar bij de provider T-mobile en wil er graag vanaf. Redenen zijn toch relatief hoge nota's, slechte verbindingen (gesprek met de huisarts viel een paar maal weg), het soms helemaal niet bereikbaar kunnen zijn. Gesprekken met de klantenservice lopen alleen maar vast en ook meerdere malen 'WAT ZEGT U, JA DE VERBINDING IS NIET BEST', toezeggingen 2 maandtermijnen dan niet hoeven te betalen en noem maar op. Ik vind, dat de aangeboden diensten van deze provider ver beneden peil zijn en zeker niet aan mijn verwachting voldoet. Verbeteringen zijn niet in zicht en wat men toezegt, wordt niet nagekomen. WAT en HOE ervan af. :?:

!!!!

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door !!!! »

Ik vind, dat de aangeboden diensten van deze provider ver beneden peil zijn en zeker niet aan mijn verwachting voldoet.
Wat betreft het kontrakt, ik zou eens informeren of een onafhankelijke deskundige jouw situatie eens zou willen beoordelen. Mischien is er sprake van aantoonbare misleiding, het bewust niet na willen komen van haar verplichtingen en er kan ook sprake zijn van technische problemen. Problemen die misschien de provider aangerekent kan worden en hij deze moet oplossen, zo niet, dan zijn er zeker enkele mogelijkheden vanuit het burgelijk wetboek om de overeenkomst te laten ontbinden. Misschien is, bijvoorbeeld, de rijdende rechter een idee, gezien de publiciteit rondom deze provider.

Veel sterkte GJvdL

Paultje

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Paultje »

Ik denk dat je er moeilijk vanaf zou kunnen komen, ook al ligt het allemaal niet aan jou. Heb je getekent voor een contract voor 2 jaar dan duurt dat ook 2 jaar. T-Mobile heeft namelijk de gewoonte om de schuld van alles naar de klant door te schuiven en T-Mobile doet er vervolgens niets meer aan. Maar T-Mobile vergeet dat hijzelf ook verplichtingen heeft, staat immers ook in de alg. voorwaarden

Het lijkt mij verstandig om eens een goede klachtenbrief te gaan schrijven en opsturen naar dat T-Mobile, omdat je de klantenservice toch al slecht kan bereiken, is dit een beter oplossing. Leg daarin alles uit en goed onderbouwd. Misschien krijg je antwoord van ze en wordt er wellicht iets aan gedaan.

Anders zou T-Mobile wel in de uitzending van TrosRadar moeten komen, om eens alle problemen op te lossen waarmee duizenden klanten mee zitten.

Gast

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat je er moeilijk vanaf zou kunnen komen, ook al ligt het allemaal niet aan jou. Heb je getekent voor een contract voor 2 jaar dan duurt dat ook 2 jaar....
Wanneer een dienst niet voldoet en je hebt ze meerdere malen gevraagd het te verbeteren kun je natuurlijk wel opzeggen. Kijk anders eens bij de Consumentenbond.

Gast

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Gast »

Simpel: Lees de Algemene Voorwaarden (had je sowieso allang moeten hebben gedaan voordat je uberhaupt begint te klagen, maar goed). Als hier nergens een voorwaarde/reden vermeld ziet staan die tot ontbinding van het contract kan leiden, dan zit je er gewoon aan vast. Zelfs slechte netwerkdekking is gedekt in deze AV, dus dat is ook geen reden om je contract voortijdig te beeindigen.
Enige wat je dan nog zou kunnen proberen is een nette klachtenbrief sturen, misschien dat ze dan uit coulance iets kunnen aanbieden om hun "goede" naam hoog te houden.

Peanut

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Peanut »

Toch verbazingwekkend hoeveel mensen niet weten wat een contract inhoudt, m.i. is dit toch een verbintenis die je voor bepaalde of onbepaalde tijd tot iets bindt??? :roll:

!!!!

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door !!!! »

Toch verbazingwekkend hoeveel mensen niet weten wat een contract inhoudt, m.i. is dit toch een verbintenis die je voor bepaalde of onbepaalde tijd tot iets bindt???
Dat kan misschien wel zo zijn, maar volgens de wet is een kontrakt een afspraak tussen twee partijen, waarin beiden zich aan de gemaakte afspraak dienen houden. De ene levert een dienst en de andere gaat daarbij een tegenverplichting aan en deze afspraak moet dan wel naar een ieder tevredenheid worden nagekomen. Als men iets afspreekt met een klant en dit vervolgens niet nakomt, nakomen zoals de klant dit mag verwachten, mag hij toch ten alle tijde verzoeken om het ontbinden van de gemaakte overeenkomst???????.

Trouwens kontrakten zijn toch ervoor, dat beide partijen zich aan de gemaakte afspraak houden. Als men niet betaalt, of het nietmeer betalen kan, mag toch ook de provider het kontrakt eenzijdig opzeggen, of heeft hij toch een voorkeurspositie omdat hij bijvoorbeeld (bewust) niet behoefde te ondertekenen???? Of is het nu zo, eenmaal een kontrakt en dan maar geen diensten meer leveren (das lekker verdienen zeg).

Ik wens je veel succes Jan

grv Johan S.

??

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door ?? »

dat ze dan uit coulance iets kunnen aanbieden
Dit klinkt bekend :lol:

Jan (K)

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Jan (K) »

Wanneer een dienst niet voldoet en je hebt ze meerdere malen gevraagd het te verbeteren kun je natuurlijk wel opzeggen. Kijk anders eens bij de Consumentenbond.
Hebben we gedaan, zelfs in een schrijven, maar het komt hier op neer een voorbeeld: 'Je huurt een auto bij de garage, wilt vervolgens wegrijden en hij doet het niet!!. Vraag waarom rijdt deze auto niet, ja maar deze garantie heb ik u ook niet gegeven'

Op een zeker moment wordt er dood leuk gezegd: we zien het wel, tot ziens meneer.

Ik ga ook wel informeren bij de consumentenbond, misschien weten deze wat meer om dit op te lossen, ik wil gewoon goed en overal kunnen bellen, zo niet, einde verhaal.

Bedank alvast voor de reactie

gertkel
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 apr 2004 22:29

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door gertkel »

Beste Jan (K)

Ik weet niet of een voortijdige opzegging mogelijk is, maar iemand die duidelijk ook klachten aan zijn laars lapt, zal vermoedelijk ook op de kleine lettertjes willen winnen. Maar mijn advies is ook bezoek eens een rechtswinkel of een jurische expert op dit gebied, misschien zit er in de overeenkomst enkele voorwaarden die in strijd zijn met de wet of Europese regelgeving. Ik heb mijn probleem, inzake hetzelfde probleem, ook voorgelegd en zal nu even geduld moeten hebben. Ik wil gewoon kunnen bellen, bellen wat bij vele andere providers ook mogelijk blijkt te zijn en betaal dan toch liever iets meer per minuut.

Groeten Gert

*Piettrucker*

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door *Piettrucker* »

jongs wat doet jullie moeilek ik rij op een vrachtauto en ook Topmobile. Het is wel meer dan een joar terugge, maar mijn telefoon is onder de rechter band van de vrachtauto gekomen. Mijn vriendin heeft dat kantoor op beld en zegt dat ik met de noorderzon weg was gegaan, jammer. Nooit meer wat van die luu heurt.

starkte

*Piettrucker*

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door *Piettrucker* »

Lees de Algemene Voorwaarden (had je sowieso allang moeten hebben gedaan voordat je uberhaupt begint te klagen, maar goed).
was dat dan :?: :?: :?:

Louisse

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Louisse »

Ik vind het maar heel stom dat die telefoonaanbieders zo dom doen. Ze verliezen toch al hun klanten op deze manier en je wordt hier toch heel sjagreinig van. Laten ze de telefoons dan verkopen bij de telefoonwinkels en alleen belminuten kaarten verkopen, op is op. Dan heb je ook niet zoveel van die boze mensen meer.

Doei

Anneke

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Anneke »

Ik ben het helemaal eens met je, ze maken zelf er een rotzoo van en hopen dat mensen kwaad worden en zeggen dan 'JE HEBT TOCH EEN KONTRAKT GETEKEND'. Het is net of ze niet gewoon eerlijk kunnen doen. Ik heb ook zo'n abbo gehad, ook probleempjes en wilde ook niet meer. Mijn pap heeft gebeld, vroeg hoeveel het koste en heeft het afgekocht. Nu kon mijn pa dit wel betalen, het was wel een vrij hoog bedrag. Mijn pa was ook heel kwaad, maar vertelde dat hij zelfs de ticket voor een enkele reis Amerika voor deze callcenter medewerker wilde betalen (en mijn pa is echt niet bang). Ik heb nu een andere en bevalt mij goed.

Groetjes

PommetjeH.

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

Gezien het, zelfs voor dit forum, zeer belabberde taalgebruik en de non-argumentatie in de andere reacties, ga ik niet eens de moeite nemen ze in de **** te zetten. Ik zou zeggen, lees ze allemaal maar eens rustig terug, ze zetten zichzelf wel genoeg voor paal. Daarom alleen even terug naar het 'probleem' van de orginele poster:
relatief hoge nota's, slechte verbindingen (gesprek met de huisarts viel een paar maal weg), het soms helemaal niet bereikbaar kunnen zijn.
Als ik het goed gelezen heb, zijn dit de klachten waarom je het contract zou willen ontbinden. Lees dit even heel goed terug. Je wilt ontbinden vanwege 'relatief hoge nota's'. Juist. Moet ik uitleggen waarom dit belachelijk is, of snap je dat zelf ook wel? Ten tweede: heb je, voordat je het 2-jarige contract tekende, gecontroleerd of je op de plekken waar je vaak wilde gaan bellen, ook KON bellen? Nee, he? Dus je tekent een contract voor iets waarvan je niet zeker weet of je het kan gebruiken. Om de eerder genoemde vergelijking even door te trekken: je huurt een auto zonder zeker te weten of je een rijbewijs hebt. Dan blijkt dat je geen rijbewijs hebt.....Ga je dan ook terug naar de verhuurder? Kortom, in nederland geldt ook nog zoiets als het 'buyer beware' principe. De koper dient zichzelf voor de koop ervan te overtuigen dat het product dat hij aanschaft, ook voldoet aan zijn wensen.

Om kort te sluiten: Eerst lezen en testen. En dan pas aankopen. Niet blindelings een 2-jarig kontrakt tekenen omdat je er zo'n mooi gratis toestel bij krijgt. Simpel advies.

Mvg.
Pommetje

Paultje

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Paultje »

@ Pommeltje

Slechte vergelijking hoor Pommeltje: "je huurt een auto zonder zeker te weten of je een rijbewijs hebt. Dan blijkt dat je geen rijbewijs hebt.....Ga je dan ook terug naar de verhuurder? Kortom, in nederland geldt ook nog zoiets als het 'buyer beware' principe". Dat is wat anders! Dit probleem ligt bij jezelf. Als jij een auto huurt dan weet je standaard van jezelf al dat je een rijbewijs hebt of niet. Bij T-Mobile is het een ander geval, daar ligt het probleem bij T-Mobile.

In de algemene voorwaarden staan soms dingen die in strijd zijn met geschreven en ongeschreven regels. Ik heb leuk huiswerk voor je: Lees eens Burgerlijk wetboek numr. 7. Daar staat een hoop in over bijzondere overeenkomsten, w.o.a. koop en ruil. Algemene voorwaarden zijn namelijk niet van toepassing als je dit kan bewijzen met het Burgerlijkwetboek, dat het dus onrechtmatig is. T-Mobile kan ook nog veel meer te wijten zijn w.o.a. : Wanprestatie, Onrechtmatige daad en Dwaling... Noem maar op...

Als je dit aankaart en naar de rechter stapt heb je een grote kans om te winnen!!! en al je geld terugeisen! (ontbinding van contract)

Jan (K)

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Jan (K) »

Om kort te sluiten: Eerst lezen en testen. En dan pas aankopen. Niet blindelings een 2-jarig kontrakt tekenen omdat je er zo'n mooi gratis toestel bij krijgt. Simpel advies.
Geacht forumbezoeker,

Ik weet heel goed dat je het produkt bij aankoop goedkeurd en dan pas koopt. Maar in dit geval kon ik deze telefoon niet eerder uit proberen dan bij thuiskomst. Toen bleek toch dat het gewoonweg niet goed functioneerde, hij valt bij gesprekken vaak weg en dat is erg lastig met name als je kontakt op wilt nemen met de huisarts. Omdat het hierbij ging om een ernstige vorm van pijnaanvallen, kon ik met mijn telefoon geen verbinding maken en is er vervolgens een ambulance gekomen. Ik vond ik dit toch zeer bezwaarlijk en nergens staat in de voorwaarden beschreven, dat men bij spoedeisende zaken geen huisarts met het toestel kan bellen.

Met vriendelijke groeten Jan

??

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door ?? »

Gezien het, zelfs voor dit forum, zeer belabberde taalgebruik en de non-argumentatie in de andere reacties, ga ik niet eens de moeite nemen ze in de **** te zetten. Ik zou zeggen, lees ze allemaal maar eens rustig terug, ze zetten zichzelf wel genoeg voor paal. Daarom alleen even terug naar het 'probleem' van de orginele poster:
Nou bedankt vriend, dit toont wel weer respect voor ook andere mensen die ook wat te zeggen hebben. :shock: :shock:

PommetjeH.

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

@Paultje
Wanprestatie, Onrechtmatige daad en Dwaling... Noem maar op...

Als je dit aankaart en naar de rechter stapt heb je een grote kans om te winnen!!! en al je geld terugeisen! (ontbinding van contract
Nou, nee, dus. Zoals gezegd, de koper hoort zichzelf er in nederland van te overtuigen dat het product voldoet. Dit kan door te testen met een toestel van iemand anders, of eerst een (gratis) pre-paid simmetje aan te schaffen. Of een netwerkcontrole bij de dealer. Het mag overduidelijk zijn dat de koper dat in dit geval niet gedaan heeft. Het feit dat het netwerk bij hem thuis geen (voldoende) bereik heeft is dus geen reden voor ontbinding. En over je semi-juridisch klinkende onzin over 'wanprestatie en onrechtmatige daad'. Als een T-Mobile medewerker, in naam van het bedrijf, de mast op het grondgebied van de buurman komt slopen, de klant met de resten om de oren slaat en erbij gaat staan lachen, dan is er MISSCHIEN, heel misschien, een kansje dat er sprake is van een onrechtmatige daad. Er heeft in de Telegraaf, geloof ik, een aantal weken geleden een interessant artikel gestaan over klachten die gedeponeerd worden bij de Geschillencommisie. Uit de in dit artikel genoemde voorbeelden bleek ook dat de Geschillencommisie in dit soort gevallen de klagers in het ongelijk stelde.

Daarom het advies: Eerst controleren, dan kopen.

oh, en over die vergelijking, ik trok hem alleen maar door van eerder genoemd voorbeeld. Dat je hem belachelijk vindt zegt dus meer over de eerdere posters.

@JanK

Denk je nou echt dat er een verschil bestaat in de AV over WIE je gaat bellen met je aansluiting? Tenzij je dit van te voren, schriftelijk heb op laten nemen in de voorwaarden, ( bv: Artikel 26: Ik wil ALTIJD en OVERAL mijn huisarts bellen, maar niet de buurvrouw) en allebij de partijen zijn hiermee akkoord gegaan ( hoe groot schat jij de kans in dat T-Mobile dat zou doen?) is dit natuurlijk geen grond voor een ontbinding. Doet niks af van het feit dat het vervelend is, dat begrijp ik, maar daarom is dus ook het advies: Eerst Proberen. Je hebt je nu voor 2 (twee) jaar vastgelegd aan iets waarvan je niet zeker wist of het zou gaan werken. Leer die les, count your losses en move on.

Mvg.
PommetjeH.

PommetjeH.

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

@??
Nou bedankt vriend, dit toont wel weer respect voor ook andere mensen die ook wat te zeggen hebben
Even verder lezen dan alleen de tekst die je ge-quote hebt. Ik geef aan dat je als je fouten maakt in de vorm zoals die in de reacties veelvuldig te vinden zijn, je tegenstander je minder serieus zal nemen. Totaal off-topic, maar wel een feit. En lees de reacties even terug. Het niveau is echt belabberd.

Mvg.
PommetjeH.

Gesloten