Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair
Geplaatst: 30 jun 2016 11:29
Om ook maar eens een positieve ervaring te delen:
Ik heb in maart bij coolblue een LG wasmachine gekocht. Supersnel en tot in huis geleverd, prima. Jammer genoeg, 3 maanden later pompt het ding geen water meer af en geeft daar een foutcode bij aan. Ik zocht eerst het probleem bij mezelf en heb voor de zekerheid mijn afvoer gecontroleerd en beter gemaakt (bleek dat dat ook niet helemaal lekker zat), maar het probleem bleef. Eerst zo af en toe, maar uiteindelijk 100% van de wasbeurten. Ik kon nog wel wassen door tijdens het programma handmatig water af te tappen, maar handig is anders.
Ik heb contact opgenomen met de coolblue klantenservice, waar ze me in eerste instantie doorverwezen naar de fabrikant. Ik heb gevraagd of ze me in plaats van een reparatie ook gewoon een nieuwe unit willen sturen (op basis van topics hier geleerd dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de afhandeling met mij, niet de leverancier) en daarop kreeg ik het verzoek terug of ik het eerst met de leverancier zou willen proberen, daarbij hebben ze aangegeven dat als ik dat niet zou willen of als het niet naar behoren zou verlopen ik altijd bij ze terug aan kon kloppen voor omruil.
Nu denk ik me in dat een oplossing via een reparateur voor de verkoper een stuk makkelijker/goedkoper is en omdat mijn ervaringen met de winkel tot nu toe erg goed zijn wil ik ze graag tegemoet komen en het op hun manier proberen. Contact opgenomen met LG, wie vervolgens CE-Repair inschakelen om met mij een reparatie afspraak te maken. Informatie online opgegeven ('s avonds) en de volgende dag werd er contact met me opgenomen, ze konden diezelfde middag nog iemand langs laten komen.
Aan de hand van mijn probleemdiagnose werd de waterpomp vervangen door een vriendelijke monteur, die me gelijk even uitgelegd heeft hoe ik dit soort reparaties in de toekomst zelf kan doen (als de garantie verstreken is). Jammer genoeg bleek het probleem uiteindelijk niet in de pomp, maar in het controlebord te zitten. Had hij niet bij zich, dus vervolgafspraak twee dagen later. Zelfde man weer over de vloer, machine nog een keer open en dicht en nu werkt het allemaal weer naar behoren. Ik ben buiten het telefoontje en het opgeven van de machine-informatie (serienummer enzo) niet lastig gevallen met administratie/rekeningen/voorschotten of wat dan ook. Gewoon netjes onder garantie gerepareerd, waarbij ik de toch-niet-defect-zijnde waterpomp nog mag houden als reserve ook.
Ik heb in maart bij coolblue een LG wasmachine gekocht. Supersnel en tot in huis geleverd, prima. Jammer genoeg, 3 maanden later pompt het ding geen water meer af en geeft daar een foutcode bij aan. Ik zocht eerst het probleem bij mezelf en heb voor de zekerheid mijn afvoer gecontroleerd en beter gemaakt (bleek dat dat ook niet helemaal lekker zat), maar het probleem bleef. Eerst zo af en toe, maar uiteindelijk 100% van de wasbeurten. Ik kon nog wel wassen door tijdens het programma handmatig water af te tappen, maar handig is anders.
Ik heb contact opgenomen met de coolblue klantenservice, waar ze me in eerste instantie doorverwezen naar de fabrikant. Ik heb gevraagd of ze me in plaats van een reparatie ook gewoon een nieuwe unit willen sturen (op basis van topics hier geleerd dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de afhandeling met mij, niet de leverancier) en daarop kreeg ik het verzoek terug of ik het eerst met de leverancier zou willen proberen, daarbij hebben ze aangegeven dat als ik dat niet zou willen of als het niet naar behoren zou verlopen ik altijd bij ze terug aan kon kloppen voor omruil.
Nu denk ik me in dat een oplossing via een reparateur voor de verkoper een stuk makkelijker/goedkoper is en omdat mijn ervaringen met de winkel tot nu toe erg goed zijn wil ik ze graag tegemoet komen en het op hun manier proberen. Contact opgenomen met LG, wie vervolgens CE-Repair inschakelen om met mij een reparatie afspraak te maken. Informatie online opgegeven ('s avonds) en de volgende dag werd er contact met me opgenomen, ze konden diezelfde middag nog iemand langs laten komen.
Aan de hand van mijn probleemdiagnose werd de waterpomp vervangen door een vriendelijke monteur, die me gelijk even uitgelegd heeft hoe ik dit soort reparaties in de toekomst zelf kan doen (als de garantie verstreken is). Jammer genoeg bleek het probleem uiteindelijk niet in de pomp, maar in het controlebord te zitten. Had hij niet bij zich, dus vervolgafspraak twee dagen later. Zelfde man weer over de vloer, machine nog een keer open en dicht en nu werkt het allemaal weer naar behoren. Ik ben buiten het telefoontje en het opgeven van de machine-informatie (serienummer enzo) niet lastig gevallen met administratie/rekeningen/voorschotten of wat dan ook. Gewoon netjes onder garantie gerepareerd, waarbij ik de toch-niet-defect-zijnde waterpomp nog mag houden als reserve ook.