Tik in Motor?
Geplaatst: 03 jul 2016 16:16
Ja, er zijn enkele berichten geweest met dit onderwerp maar ik zie vaak erg voordelige mooie voertuigen langs komen om Marktplaats en Gaspedaal die wel erg voordelig zijn.
Alleen blijkt dat de Tik van alles kan zijn.
Ik wil graag weten wat U kreeg en zou de handel vooraf niet duidelijker kunnen zijn zodat je weet wat je moet doen.
Dan zal ik eerder gaan bellen en rijden dan hoog risico als het ver weg is.
Al een gekocht met gebroken ketting.
Maar ook Opel Combo met 1.3 Tdi met vast zittende spanner waardoor de nokkenas ketting lawaai ging maken.
Maar ook een met echte lichte Tik... niet te vinden na 3 weken zoeken en bleek dat als ik de 3 jaar oude 5W30 vervangen
door goedkope 15W40 Olie van Action het weg was....
Ik vermoed dat dit een lager was met ruimte en de dikkere olie dus voortaan rustig warm draaien en niet gelijk weg,
dan kan deze Toyota het nog jarenlang vol houden.
Geen enkele monteur is helderziende maar ik zie zo vaak Tik....
Meestal voor mijn geen tik maar duidelijk herkenbare problemen.
Een tik in motor en ze weten niet waar... vermoedelijk ... maar geen zekerheid, dat mag natuurlijk.
Maar heeft U ervaring wat een Tik kan zijn?
Kapotte injector is gewoon op 3 cilinders lopen en betaalbaar te herstellen...
Net als 2 kapotte gloei bougie voor diesel , spuitbus erbij en hij loopt weer, en die kosten vallen ook mee.
Ook dat is gelijk te horen dat je niet alle cilinders mee doen.
Maar hoe weet ik bij lezen Tekst; Tik in Motor wat het zou kunnen zijn en is het rendabel om KM te maken en heen te gaan?
Vooral in Oost Europa, In Oekraine betaal je geen €50,- maar €5,- per uur.. bij dealers.
met sommige problemen kun je moeiteloos nog maanden doorrijden maar soms niet.
Als het kan rij ik daar naar toe en laat hem daar herstellen...
Wat was Uw Tik en hoeveel ging het kosten....
Dat wil ik weten want de handel is wel heel erg vaak geTIKt...
Alleen blijkt dat de Tik van alles kan zijn.
Ik wil graag weten wat U kreeg en zou de handel vooraf niet duidelijker kunnen zijn zodat je weet wat je moet doen.
Dan zal ik eerder gaan bellen en rijden dan hoog risico als het ver weg is.
Al een gekocht met gebroken ketting.
Maar ook Opel Combo met 1.3 Tdi met vast zittende spanner waardoor de nokkenas ketting lawaai ging maken.
Maar ook een met echte lichte Tik... niet te vinden na 3 weken zoeken en bleek dat als ik de 3 jaar oude 5W30 vervangen
door goedkope 15W40 Olie van Action het weg was....
Ik vermoed dat dit een lager was met ruimte en de dikkere olie dus voortaan rustig warm draaien en niet gelijk weg,
dan kan deze Toyota het nog jarenlang vol houden.
Geen enkele monteur is helderziende maar ik zie zo vaak Tik....
Meestal voor mijn geen tik maar duidelijk herkenbare problemen.
Een tik in motor en ze weten niet waar... vermoedelijk ... maar geen zekerheid, dat mag natuurlijk.
Maar heeft U ervaring wat een Tik kan zijn?
Kapotte injector is gewoon op 3 cilinders lopen en betaalbaar te herstellen...
Net als 2 kapotte gloei bougie voor diesel , spuitbus erbij en hij loopt weer, en die kosten vallen ook mee.
Ook dat is gelijk te horen dat je niet alle cilinders mee doen.
Maar hoe weet ik bij lezen Tekst; Tik in Motor wat het zou kunnen zijn en is het rendabel om KM te maken en heen te gaan?
Vooral in Oost Europa, In Oekraine betaal je geen €50,- maar €5,- per uur.. bij dealers.
met sommige problemen kun je moeiteloos nog maanden doorrijden maar soms niet.
Als het kan rij ik daar naar toe en laat hem daar herstellen...
Wat was Uw Tik en hoeveel ging het kosten....
Dat wil ik weten want de handel is wel heel erg vaak geTIKt...